Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Software] DirectX3-spel gaat te snel (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=960287)

Bludjinni 21-09-2004 13:46

DirectX3-spel doet het niet goed met hogere directx versies
 
Ik heb een stel oude spellen die stuk voor stuk om DirectX 3 vragen. Op mijn pc staat altijd DirectX 6 of hoger, momenteel zit ik met DirectX 9.

Als ik dan de DirectX 3 spellen ga spelen, lijkt het alsof ze doorgespoeld worden. Vooral strategiespellen zoals Rising Lands wordt dan onspeelbaar. Ontzettend irritant, en om nou de hele tijd DirectX 9 te uninstallen en weer DirectX 3 erop te gooien om een oud spelletje te spelen.. :nono:

Is er misschien een andere oplossing om spellen te spelen die zeer oude versies van DirectX vragen terwijl DirectX 9 op mijn pc draait?

Alvast heel erg ontzettend bedankt. :)

Triloxigen 21-09-2004 13:48

DirectX is backwards compatible.

Dat spellen te snel afspelen komt doordat je PC te snel is, dat kwma doordat oude spellen je PCU berekenen enzo, maar niet gemaakt zijn op zulke snelle CPU's.

Er zijn wel programma's die ervoor zorgen dat je PC langzamer laten lopen op de goede snelheid voor het spel.

ILUsion 21-09-2004 17:16

Citaat:

********** schreef op 21-09-2004 @ 14:48 :
DirectX is backwards compatible.

Dat spellen te snel afspelen komt doordat je PC te snel is, dat kwma doordat oude spellen je PCU berekenen enzo, maar niet gemaakt zijn op zulke snelle CPU's.

Er zijn wel programma's die ervoor zorgen dat je PC langzamer laten lopen op de goede snelheid voor het spel.

Ik dacht dat dat vooral bij oude DOS-games het geval was...
Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar misschien kan compatibiliteitsmodus (Windows XP) iets uitmaken (ev. resolutie verlagen etc.)

Als je een programma als Virtual PC of VMWare hebt, zou je dat kunnen gebruiken (daarin moet je de vorige versie van Windows installeren waarvoor het spel bedoeld was en natuurlijk ook het spel). Dat zou volgens mij wel moeten werken, omdat de games toch niet zo veel capaciteiten nodig zullen hebben als hedendaagse computers bieden...

phoxetis 21-09-2004 22:24

hmmm.... Carmageddon'95 (ook d-x-3) spelen we tot op de dag van vandaag, maar gek genoeg heb ik daar nooit iets aan gemerkt... ben dus benieuwd.

Triloxigen 21-09-2004 22:56

Citaat:

phoxetis schreef op 21-09-2004 @ 23:24 :
hmmm.... Carmageddon'95 (ook d-x-3) spelen we tot op de dag van vandaag, maar gek genoeg heb ik daar nooit iets aan gemerkt... ben dus benieuwd.
Eh..
Het ontgaat mij wat je hier mee wilt zeggen..


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.