![]() |
XP, Internet Sharing en file transfers
Dag mensuh !
Ik heb de volgende situatie: - Windows XP op mijn computer, beneden ook XP op de compu van mijn ouders. - Internet op mijn computer, via internet sharing ook internet op de computer van mijn ouders. Ik kan via MSN en IRC gewoon files verzenden/ontvangen, maar mijn ouders lukt dat dus niet. Heeft iemand enig idee hoe dat komt en hoe het te verhelpen is ? De volgende dingen kan ik al uitsluiten: - DCC'en is aangevinkt bij netwerkinstellingen op de cliënt - DCC'en is aangevinkt bij netwerkinstellingen op de 'server' - De firewall heeft tijdens een testje zelfs uitgestaan, dus daar kan het niet aan liggen Iemand enig idee ? Grt, Captain |
Je hebt het over instellingen... Weet je zeker dat dit wel hardware is?
Bij de weg (:D), misschien ligt het aan proxy? |
Och, mocht dat zo zijn dan mag het topic verplaatst worden, maar ik vond het relevanter aan Hardware en Techniek dan aan Software en Multimedia...
Grt, Captain |
Volgens mij kan je hem idd beter op S&M zetten.
Dat probleem komt omdat bijde computers 1 IP adres gebruiken. (Andere kant weet niet naar welke computer die het moet suren sinds ze allebij hetzelfde IP gebruiken, zoiets dacht ik..)Ik heb het zelfde probleem, geen files versturen met MSN en ook geen voiceconversations en zoveel andere dingen. GEEN idee hoe je dit probleem kan oplossen, heb het al zovaak gevraagd op verschillende forums, maar niemand die een oplossing heeft. (Als er 1 is..) |
Citaat:
er is volgens mij ook geen oplossing voor. want toen ik mijn netwerk pas had ingesteld werkte alles, ik kon gewoon files versturen en ontvangen op allebei de computers. ik heb er niks meer aan veranderd, maar via icq kan ik opeens geen files meer ontvangen en via msn kan ik ze opeens niet meer sturen. dus het lijkt me een soort kinderziekte in xp ofzo. heel vervelend maar weinig aan te doen vrees ik. |
Citaat:
|
Citaat:
uhh als ie het eerst wel deed en nu nie meer, dan moet er ook een oplossing voor zijn. of er is in de tussentijd iets veranderd aan je pc, maar dan moet je dat er wel bij zetten. |
Citaat:
|
Portmapping.
|
-> s&m
|
Oplossing ligt 'm in een proxy draaien op je server waarbij ALLEEN de PC van je client/ouders ingesteld is als iemand die 'm mag gebruiken. DCCen kan via die proxy. ICQen ook. MSN weet ik niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
[edit]je kan dat portmapping prog. hier downloaden http://www.practicallynetworked.com/...figuration.htm [/edit] |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34. |