![]() |
Zita Swoon
Het nieuwe album van Zita Swoon, A song for girls, verschijnt op 15 oktober en daarmee maar een topic over Zita Swoon. Hun single Thinking About You All The Time wordt schijnbaar frequent op de radio gespeeld maar ik heb hem nog niet horen passeren. Blijkbaar is het ook een enorme sof...
en een aansluitende tour: November 27, Melkweg_The Max, Amsterdam, Holland November 26, Halles de Schaerbeek, Brussels, Belgium November 25, Tivoli, Utrecht, Holland November 24, Doornroosje, Nijmegen, Holland November 23, Patronaat, Haarlem, Holland November 6, Le Salon, Silly, Belgium November 5, Roma, Antwerpen, Belgium November 4, CC Dranouter, Belgium November 3, Den Hemel, Zichem, Belgium October 23, Hedon, Zwolle, Holland October 22, W2, s'Hertogenbosch, Holland October 21, Paard van Troje, Den Haag, Holland October 20, Studio Desmet / Club Lek, Amsterdam, Holland October 18, Handelsbeurs, Gent, Belgium iemand? |
ik wilde eerst naar w2 maar denk niet dat ik nog ga, er is in de herfst altijd zo veel te zien.
dat nieuwe album zal ik dan nog wel even checken. life = a sexy sanctuary blijft een geweldige plaat. btw dat 2000monkeys was toch ook een project van stef camiel carlens ? |
Citaat:
|
Weer een Belgenband topic, is Soulwax niet genoeg?
Komen er behalve Aborted en Ancient Rites eigenlijk nog goeie bands uit België? |
Hou je onzin voor je Amnesjan.
|
Anders?
|
Anders niets.
Ik vraag me alleen af wie er op zulke reacties van jou zit te wachten. |
Ik denk dat Zita Swoon de afgelopen jaren wel genoeg gepresteerd heeft om een topic te rechtvaardigen, of ze nu uit België komen of niet.
|
Belgie is een goed muziekland.
Belgie is sowiezo een leuk land. |
Ey! My life is OK! :D (y)
Goede band! |
Citaat:
alhoewel Gem doet me wel wat, je zou bijna denken dat ze Belg zijn |
Ik vind Gem niet super eigenlijk :o .
ik vind het net-niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Iig. Zita Swoon is geweldig. Alleen jammer dat ze niet een beetje in de buurt komen met touren. Maar ze komen vast nog wel eens op Werchter hoop ik. Nieuwe nummer heb ik nog niet gehoord. |
Citaat:
|
vond er eerst niks aan, maar nu komen ze wel erg dichtbij natuurlijk, zal ze eens een luisterpoging geven.
|
mwah, hebben 1 leuk nummer (she = like meeting jesus), maar hoef niet naar 'n concert van ze.
|
Citaat:
|
Citaat:
als aborted and ancient rites jouw definitie is van goeie bands, dan niet hoop ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik deel die mening niet. deus, evil superstars, mauro pawlowksi, zita swoon, soulwax, millionaire, moon dog jr., admiral freebee, monza, noordkaap vs bettie serveert, we vs death, audiotransparent, seedling, vehicle (ff patsen natuurlijk). ik weet het niet. Ik vergeet een hele lading, maar voor mij is belgie toch altijd internationaal gezien gekomen met bands die veel meer te zeggen hebben. Nu weet ik het van de nieuwe lading bands ook niet altijd helemaal, mintzkov luna enzo. |
Citaat:
|
Citaat:
internationale verkoopcijfers dan maar :D |
Citaat:
|
Citaat:
mmm dit gaat te ver leiden vrees ik, je kan kijken welke zogezegd alternatiever band het best internationaal heeft verkocht de afgelopen 10 jaar... of een gemiddelde maken van 10 dergelijke bands voor ieder land pfff nee dit gaat veel te ver leiden |
Citaat:
|
Citaat:
maar je kan wel kijken welk land zo wat beter bezig is of gewoon toegeven dat dat België is op het gebied van de doorsnee alternatieve muziek |
Citaat:
b) Gaarne zou ik je willen meedelen dat de discussie niet zo makkelijk gewonnen is. |
Citaat:
b) :D , dit wordt een makkelijke overwinning |
Citaat:
b) Voor mij ja. |
Citaat:
|
Citaat:
Persoonlijk denk ik dat we hier nooit en te nimmer uitkomen, omdat de kwaliteit van de muziek iets persoonlijks is en verkoopcijfers indirect ook een persoonlijk gegeven zijn, maar dan van duizenden mensen tegelijk. Persoonlijk VIND ik Nederlandse bands beter, dat jij Belgische bands beter vindt moet je zelf weten :) En oja, ik weet dat dat al is gezegd, pin me er niet op vast :) |
ik zeg niet internationaal gaan, internationaal relevant zijn vind ik wel een teken van een goeie band.
ieder land heeft wel een kane, gem etc.., maar geen deus bv. En daarnaast is er een verschil tussen alternatieve muziek en popmuziek, al is die scheidingslijn tegenwoordig ook soms ver te zoeken (ik noem rasmus). en ja het is altijd subjectief, alles is subjectief. Je kunt hoogstens streven naar objectiviteit. |
Citaat:
Ik ben het roerend eens met uw conclusie dat we er nooit gaan uitkomen. Ik persoonlijk prefereer de Belgische bands, misschien ook wel logisch. Laten we ons nu gezamenlijk rond een kampvuur scharen en een vredeslied zingen (bij voorkeur iets Belgisch). |
Citaat:
|
de theorie die jij dan gebruikt om dan de opbouw van een nummer te verklaren is ook subjectief bepaald, dus met zon lulverhaal kom je er niet vanaf.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Is het al bekend waarom ze een tijdje terug dat optreden hadden afgezet?
|
Omdat jij zou komen, denk ik ;)
|
en ik niet kon.
En toch wel benieuwd was naar Nederlands nieuwste troeteldiertjes. |
Dat is juist een reden om wel te komen Job:o
|
tss. :(
|
Citaat:
ik zeg ook nergens dat je ongelijk hebt. Maar het streven naar objectiviteit is niet zinloos in mijn ogen. Het hebben van vergelijksmateriaal, meningen, conventies die heersen geven je wel een idee van wat de muziek voor waarde heeft, of dat beter is tsja dat mag je zelf weten. Volgens mijn waarde (mijn idee dus) en wat een groot aantal mensen vindt komt er uit belgië meer goeie muziek. Maar je hebt in zoverre gelijk dat het nooit objectief wordt, maar om dan maar niet te streven hierna vind ik ook onzin. |
Eerste cd vroeger zeer vaak gedraaid.
Dat liedje voor Jeff Buckley is erg cool. |
de gitarist heeft trouwens als Maxon Blewitt ook een plaat gemaakt, omschreven als melancholie harde en zachte gitaren... samen met mensen van Traktor en Maskesmachien.
|
maxon blewitt gezien op mm2004. Het was wel aardig, niet wereldschokkend.
|
jose gonzales opent voor zita swoon in tivoli. Heb gonzales op haldern gezien was erg mooi (zijn cd ok)
singer songwriter uti zweden is het (naam doet je anders denken) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40. |