Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Film Festival utrecht (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=960673)

rxn 21-09-2004 19:04

Film Festival utrecht

http://www.filmfestival.nl/

wie gaat er heen? wanneer? voor iets speciaals? aanraders? afraders?

lovetear 21-09-2004 21:38

Ik ga morgen naar simon. Ik wilde eerst ook nog naar andere films, de poolse bruid, stille nacht, maar ik ken de meeste films ook niet. De korte films trokken me wel. Maar wegens tijdgebrek denk ik dat het waarschijnlijk alleen maar Simon wordt.

Aanrader is misschien polleke, die vond ik echt heel leuk, ondanks dat een matigacterend kind de hoofdrol speelde. Samen met cloaca mijn favoriete nederlandstalige films, maar ik moet daar wel bij zeggen dat ik geen expert ben.

legatus 21-09-2004 21:52

VERBORGEN GEBREKEN van Paula van der Oest moet heel goed zijn. Deze week vol lof ontvangen op het Toronto Film Festival.

Ik ga in ieder geval naar SIMON, SEXTET, STEVE + SKY en de nieuwe KORT! reeks.

rxn 21-09-2004 23:08

Citaat:

legatus schreef op 21-09-2004 @ 22:52 :
VERBORGEN GEBREKEN van Paula van der Oest moet heel goed zijn. Deze week vol lof ontvangen op het Toronto Film Festival.

Ik ga in ieder geval naar SIMON, SEXTET, STEVE + SKY en de nieuwe KORT! reeks.

ik heb ze gelezen, klinkt leuk, sowieso wil ik de reeks zien en ook het werk van studenten aan HKU, ik ben een programma aan het samen stellen maar er is gewoon te veel dat ik wil zien :o

mijn aanrader is Grimm:

http://www.filmfestival.nl/prog2004/...to/009060a.jpg
De speelfilm Grimm begint als een variant op het sprookje Hans en Grietje van de gebroeders Grimm en vloeit langzaam over in een roadmovie, thriller en western. Met deze vijfde speelfilm verandert Van Warmerdam niet alleen zijn zo herkenbare absurdistische stijl met archetypische Hollandse decors, ook letterlijk gaat hij over de grens. De geestige, maar ook grimmige, deels Spaans gesproken film begint in een winters Hollands landschap waar een armlastige nare man zijn zoon en dochter, Jacob (Jacob Derwig) en Marie (Halina Reijn), meeneemt om sprokkelhout te zoeken. In het grote donkere bos laat hij het tweetal alleen achter. Een briefje van hun moeder sommeert hen naar hun oom in Spanje te gaan. Via een oversekste boerin in het woud en een dramatische gebeurtenis onder een snelweg reizen broer en zus op een brommertje naar het zonovergoten Spanje. Daar wordt Marie verliefd op een rijke chirurg die samenwoont met zijn mysterieuze zus. Het jaloerse gedrag van Jacob resulteert in een nachtmerrie.

rxn 22-09-2004 20:13

hallo cultuurbarbaren

WishfulDreaming 22-09-2004 21:29

Citaat:

Roxane schreef op 22-09-2004 @ 21:13 :
hallo cultuurbarbaren
hoi :p

lovetear 22-09-2004 21:35

Simon was echt heel mooi, toprol van Cees Geel. Ik was echt blij dat ik alleen gegaan was, ik heb volgens mij nog nooit zoveel tranen gelaten in de bios :o . Bij elke grap die ze maakten werd het erger. Zware aanrader (y) .

En Grimm heb ik wel eens gezien, wel apart, maar hij raakte me niet echt, wist me niet te boeien.

En legatus, laat even weten hoe steve + sky was, ik zag hem in de videotheek liggen, maar twijfelde of hij wel het kijken waard zou zijn. Als hij dat is dan huur ik hem alsnog, want het verhaal sprak me wel aan.

battlestar 22-09-2004 23:26

ik ben dan niet legatus maar wilde even zeggen dat ik steve + sky redelijk tof vond ;)

simon is toch de nederlandse inzending voor de oscars, of niet?

Lady Jane 23-09-2004 11:49

Grimm is gaaf.
Ik ben sowieso fan van Alex van Warmerdam. (Y)

Maar ik ga niet naar Film Festival. (N)

legatus 23-09-2004 11:49

Citaat:

battlestar schreef op 23-09-2004 @ 00:26 :
simon is toch de nederlandse inzending voor de oscars, of niet?
Jazeker.

Citaat:

lovetear schreef op 22-09-2004 @ 22:35 :
En legatus, laat even weten hoe steve + sky was, ik zag hem in de videotheek liggen, maar twijfelde of hij wel het kijken waard zou zijn. Als hij dat is dan huur ik hem alsnog, want het verhaal sprak me wel aan.
Hij wordt vergeleken met ANY WAY THE WIND BLOWS, en die vond ik ook heel goed. Ik zal je laten weten wat ik er van vond.

lovetear 29-09-2004 18:58

Steve + sky al geweest? Any way the wind blows heb ik niet gezien uit angst dat het te artistiek was, ik wil wel graag dat er ook een verhaal te zien is, zo'n film vol niet in het verhaal passende metaforen als bijvoorbeeld mulholland drive is niet aan mij besteed.

Fat_Bastard 29-09-2004 20:32

Mijn zus moest daar staan bij de garderobe en daar naam ze de jas aan van niemand minder dan Thomas Acda!

henri de penri 30-09-2004 03:13

het is al jaren een grote droom om naar een filmfestival te gaan, elke keer kom ik weer te laat achter..

legatus 30-09-2004 11:33

Citaat:

lovetear schreef op 29-09-2004 @ 19:58 :
Steve + sky al geweest?
Gezien, tegenvaller. Rommelig verhaal met karakters die niet erg interessant zijn. Deed me ook nergens denken aan AWTWB.

SIMON vond ik erg goed en het KORT!-programma had ook een aantal uitspringers. Het diepte punt daar was VER WEG van Jan Doense.

anansi_de_spin 03-10-2004 21:04

ik heb de afgelopen 2 weken als vrijwilliger gewerkt op t festival (kassa/informatiebalie - voor de geinteresseerden) en daarnaast aantal films gezien waaronder simon, in oranje en verborgen gebreken toch wel de uitschieters waren!! ik heb nog nooit zo gehuild als bij een film als bij simon, niet te geloven....verder was de sfeer van verborgen gebreken totaal die van dorrestein (zelfs zonder het lezen van t boek voelde je dat -shame on me-) geweldig knap hoe paula van der oest dat zo heeft weten te verbeelden en in oranje is gewoon een superleuke/mooie familiefilm.

volgend jaar weer!!

Escapism 03-10-2004 23:20

heb simon ook gezien (niet op t filmfestival tho). vond het een hele mooi film.

Spoiler

eXo 04-10-2004 11:52

awhhh basje wat schattig koetsiewoetsie :o

Escapism 05-10-2004 20:40

Citaat:

eXo schreef op 04-10-2004 @ 12:52 :
awhhh basje wat schattig koetsiewoetsie :o
ik ben niet van steen hoor :o

lovetear 06-10-2004 10:48

Citaat:

legatus schreef op 30-09-2004 @ 12:33 :
Gezien, tegenvaller. Rommelig verhaal met karakters die niet erg interessant zijn. Deed me ook nergens denken aan AWTWB.

SIMON vond ik erg goed en het KORT!-programma had ook een aantal uitspringers. Het diepte punt daar was VER WEG van Jan Doense.

Hmm, ok, dan zie ik nog wel of ik hem huur.

Overigens wordt op nederland 2 vanavond om 9 uur een korte film uit de one night stand serie uitgezonden, met daarna een film uit de serie kort!(oudere serie gok ik). Vorige week waren het twee mooie films, denk dat ik het vanavond ook weer ga kijken.

Sentosa 06-10-2004 12:23

Heb aantal jaren terug in de jongerenjurie gezeten was wel leuk. Dit jaar alleen naar de open les van de scriptschool geweest tijdens het festival, maar dat was maar beetje rommelig :P andere mensen die die les nog bijgewoond hebben in het cvk ?
Verder blijkt dus dat ik cker naar Simon moet. Hoor van veel mensen dat er zoveel gehuild wordt bij die film. Ben erg benieuwd.

lovetear 06-10-2004 16:44

Citaat:

Sentosa schreef op 06-10-2004 @ 13:23 :
Verder blijkt dus dat ik cker naar Simon moet. Hoor van veel mensen dat er zoveel gehuild wordt bij die film. Ben erg benieuwd.
Er werd inderdaad veel gehuild in de bioscoop ja. Maar met pauze vond ik hem een stuk minder.

MikeyMo 06-10-2004 17:05

In dat andere topic zeg je precies het tegenovergestelde :)

lovetear 06-10-2004 18:42

Typfoutje ja, excuus :o .

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.