![]() |
tintelende vingers
Ik heb al ongeveer een week last van tintelende ringvinger en pink, het wordt niet erger maar zeker ook niet minder. Ik vind het een beetje te onzinnig om mee naar de dokter te gaan maar vraag me toch af wat het is :confused:
|
Heb je ook last van bijvoorbeeld pijn in je pols of zo? Dan zou het misschien RSI of een muisarm kunnen zijn. Daarmee zou ik wel naar ff naar je huisarts gaan, of in ieder geval rust geven.
|
Het kan idd een verschijnsel van RSI zijn maar ook van het carpaaltunnelsyndroom, dan zit er een zenuwtje in je pols een beetje bekneld wat ervoor zorgt dat jij van die tintelingen krijgt. Als je het vaak hebt zou ik toch even langs de dokter gaan want het lijkt me erg vervelend.
|
Ik denk dat als het over een week niet over is dat je er toch best wel mee naar de dokter kan hoor.
Die man/vrouw zit daar niet voor niks. Het is dan misschien niet een levensbedreigende situatie maar het is wel heel vervelend. |
carpaal tunnel syndroom is ook rsi geloof ik....maar dan tintelt meestal niet je pink en ringvinger. dat is namelijk bij de nervus ulnaris...
|
Citaat:
|
Citaat:
en met termen smijten...Ik ken de nederlandse benaming voor die zenuw niet (en volgens mij is die er niet) maar bij CTS word de nervus medianus bekneld en dan gaan er andere vingers tintelen dan de pink en ringvinger. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30. |