![]() |
[Word] Vaak variabele naam invoeren. Hoe?
Ik wil een basis documentje maken met daarin de tekst die voor al die type documenten hetzelfde zijn. Dat is niet zo moeilijk. Maar, nu moet ik ook vaak een naam van een product gebruiken. Die is voor elk product anders.
Ziets als dit: Product [Productnaam] heeft de volgende eisenschappen: Blah blah blah. Ook heeft product [Productnaam] een stevige hulst waardoor product. Met [Productnaam] die variabel is Nu wil ik eigelijk zo dat als ik 1 keer die naam verander 't in het hele documentje veranderd word. Ik weet dat 't kan, maar ik ben vergeten hoe. Dus als iemand zou willen zeggen hoe dat moet, dan ben ik diegene dankbaar. PS: Ik heb een Nederlandse Word (2002?) |
Klik op het menu "Bewerken".. in dat menu klik je op "Vervangen". De rest wijst zich vanzelf.
|
Yo, maar dat bedoel ik niet :).
Toch bedankt! |
neem 'ns een kijkje bij "macro's", misschien is dat wat je wilt
|
noemen ze samenvoegen. veel gebruikt voor etiketten en standaardbrieven. jij geeft in 1 document aan waar het allemaal heen moet, en in een ander documentje de omringende tekst, en waar het allemaal moet komen enzo.
man, ik heb wat etiketten zitten printen met wp5.1 en word'97... het is gewoon tè leuk :D |
afdruk samenvoegen
|
't Is echt wat ik zoek. Ik wil namelijk die [Productnaam] vanaf Delphi erin laten zetten. Maar toch bedankt.
|
bookmarks
|
En hoe moet dat? (en heet dat in 't Nederlands?)
|
Dat vanaf Delphi erin zetten, zou volgens mij wel moeten werken als je je wat toelegt op het OLE-model, maar zelf ken ik er ook niet al te veel van. Eens goed zoeken op de vele sites naar 'OLE Delphi Word' ofzo...
|
Kan je niet een macro schrijven waardoor je een inputbox krijgt, waar je de waarde van die variabele moet ingeven? Of klink ik nu heel dom? :) Het is wel niet echt wat je zoekt, maar kom.
|
Wat je wel kunt doen, is Excel en Word aan elkaar koppelen (dmv rapporten dacht ik). Je kunt dan bepaalde velden uit Excel automatisch in laten voegen in een Wordbestand, bijvoorbeeld handig als je veel factoren uitdraait in Word, terwijl de berekeningen/kosten/personalia in Excel staan.
|
Hoe 't vanuit Delphi moet weet ik. Maar 't instellen van mijn Word ding lukt niet. 't Moet dus blijkbaar met bookmarks(logisch eigelijk ook). Maar hoe zet ik die in mijn Word bestand?
|
Selecteer een woord, kies voor invoegen bladwijzer / bookmark en geef deze een naam.
|
Dank! (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58. |