![]() |
100 euro zomaar van mijn rekening afgeschreven.
Hey,
Er is door het bedrijf 'Novio Express BV' zomaar 100 euro van mijn rekening gehaald door middel van een incasso. Ik heb uiteraard gelijk de postbank gebeld, die gaven het bericht dat ik het maar met dat bedrijf uit moest zoeken (grof gezegd). Nu gaat mijn vader dus morgen naar dat bedrijf bellen (ik zit tot laat op school). Heeft iemand hier zoiets meegemaakt? Zo ja, wat heb je eraan gedaan en na hoeveel tijd kreeg je je geld terug? Bedankt alvast. |
Bij mij er wel ooit een keer 15 euro afgeschreven door een of andere fietsersbond, maar dat is toen gewoon door de bank geregeld.
|
Volgens mij moet je dit via je bank terugvragen...met behulp van een zgn Gele Kaart....
|
De bank zei dus dat ik er eerst maar zelf achteraan moest gaan, mocht dat niet lukken zouden ze een onderzoek instellen maar dat kon wel eens weken gaan duren...
|
Volgens mij moeten zij het zo terug kunnen boeken...tenminste, zo was het altijd wel...
|
Ja dat leek mij ook wel service inderdaad. Maar helaas dat kan niet omdat het een eenmalige machtiging betreft (naar het schijnt).
|
Hmm, dat is wel iets bijzonders idd...zou wel kunnen dat t dan niet zomaar kan...
|
Nouja, ik wacht wel even af, morgen kan ik contact opnemen met dat bedrijf.
Nog meer mensen met ervaringen? |
Als je de bank erover inlicht wordt het als het goed is weer teruggedraaid.
|
Citaat:
Bedankt voor je reactie :). |
Hmm, is dat een vervoersbedrijf?
*heeft even gegoogled* |
Citaat:
|
Hmm vaag, ik dacht altijd dat juis machtigingen binnen zoveel dagen ongedaan gemaakt konden worden..
|
Bovendien moet het bedrijf een bewijs kunnen laten zien dat jij hen hebt gemachtigd het geld af te schrijven....
|
Bij de naam moet ik gelijk aan een (mannelijk) escortbedrijf denken... novio = boyfriend...
|
incasso's kunnen naar ik weet gewoon terug geboekt worden :s
Maar blijkbaar niet dus. Idd maar effe bellen dan |
er is es abonnementsgeld van de Telegraaf van mijn rekening afgeschreven, alsof ik de Telegraaf lees :nono:
|
Citaat:
niks mis mee :D |
Weet je zeker dat je niets gekocht hebt van 100 euro? Kheb soms ook wel is dat de naam totaal ander is.
Gobest vakantie werd bijvoorbeeld afgeschreven door Sunrise BV |
Ik ken Novio als een busbedrijf in Nijmegen, ze hebben lijnbussen en taxi's als ik het goed heb.
|
Citaat:
|
Bij mij was er laatst ook zomaar geld van mijn rekening afgeschreven. Toen bleek dat het bedrijf een foutje had gemaakt (mijn vader had ze gebeld) het was het verkeerde rekening nummer en de postbank had niet goed gecontroleerd, dit was ook een eenmalige incasso. Het bedrijf zou dit regelen maar ik heb nog geen geld teruggezien. Maar ik heb dus naar het bedrijf gebeld en ze zouden het regelen.
|
Novio is een busbedrijf in Nijmegen. Overigens kun je als het goed is alleen automatische incasso's terugvorderen. Je krijgt bij het machtigen van een bedrijf tot automatische incasso een zootje papieren waarvan je met één de incassomachtiging kunt opheffen en met een andere de laatste betaling kunt terugvragen. Andere dingen moet je echter zelf regelen. Je kunt niet álle transacties zomaar terugdraaien.
Gaat het misschein om een boete waarvoor je hebt getekend in de bus, of heb je een abonnement waarvoor honderd euro mag worden afgeschreven? |
Citaat:
Een boete of abonnement kan niet. Ik kom nooit in Nijmegen en ik ga nooit met de bus of taxi, lijkt me dus erg vreemd... Maargoed ik zal hier de vorderingen wel posten. Iedereen bedankt voor de hulp / ervaringen. |
Ik weet trouwens ook 100% zeker dat ik niets anders van 100 euro gekocht heb.
Er stond bij de mededeling: DUPLICAATPAS. Geen idee wat ik daarmee zou moeten. |
hebben mijn ouders ook eens gehad, na veel gezeur bij de bank hebben ze hun geld terug gekregen
en ze hebben nu voorgoed een hekel aan UPC :o |
Afschieten die hap ;)
|
Idd bellen, zorgen dat dat bedrijf het recht zet. Wanneer het te lang duurt, gewoon een aangetekende brief op sturen waarin je laat weten dat ze op moeten schieten.
Wel gek dat de bank niet iets onderneemd, eigenlijk hoort dat gewoon niet, zíj hebben niet goed gecontroleerd, dus moeten ze het ook maar weer rechtzetten. |
Het is natuurlijk vervelend. Het zou het bedrijf natuurlijk sieren als er wat extra wordt teruggestort voor de moeite e.d.
Mocht het te lang gaan duren dan zou ik er samen met je vader eens naar kijken of je wat extra kunt eisen. Ik heb zelf 1 keer gehad dat er 35 euro afgeschreven werd vanwege buitenlandse betalingen. Ik heb nooit geld overgemaakt naar het buitenland dus dat was vreemd maar voor de verder rest moeilijk na te gaan. Succes ermee in ieder geval! |
Nou we hebben gebeld naar Novio waar we het hoofd van financiele zaken te pakken kregen. Hij vond het heel erg vervelend en zou erop toezien dat het vandaag nog teruggestort zou worden.
De fout was dat ze iemand zijn pasnummer ipv banknr hadden ingevoerd en zijn pasnummer was toevallig mijn gironummer. Nouja best wel een wazige situatie dus :). Hopelijk staat het snel weer op mijn rekening. Ze waren in ieder geval super vriendelijk bij Novio. |
Mooi dat de fout iig zo vlot gevonden is....
|
Ja, na 2 minuten had die man het al gevonden en hij vond het ook wel oprecht vervelend (of hij kan goed acteren, dat sluit ik ook niet uit ;)).
|
ik zou een schadeclaim eisen... voor die bijna hartaanval die je kreeg toen je die 100 euro miste.
Lompe fout trouwens. |
Nou bijna hartaanval is erg overdreven :P. Maar het is inmiddels weer teruggestort dus :).
|
ah das zeker netjes. als de bussen hier nu ook es wat handiger gaan rijden en op tijd komen (novio dus), zou het helemaal mooi zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ikke ik had een telefoon besteld bij een bedrijf en daar werd netjes 150 euro vanaf gehaald en daarna zou ik de telefoon krijgen (nooit gehad) maar een maand later haalde ze weer 150 euro ervanaf ik gelijk zo'n gele kaart gehaald om zo'n incasso terug te draaien. zeggen ze dat dat niet gaat omdat het een incasso was
heel vaag allemaal je haalt een kaart die speciaal bedoeld is om automatische incasso's terug te draaien en dan zeggen ze dat dat helemaal niet kan bij incasso's maar na veel bellen kreeg ik het toch terug. maar vooral een klacht indienen bij de postbank. want je moet een speciaal diploma hebben ofzo om te bewijzen dat je eerlijk bent anders mag je als bedrijf geen incass0o's doen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.