![]() |
handbaltraining
Hoi,
ik moet een handbaltraining maken voor me klas die nog nooit gehandbalt hebben dus weet iemand leuke dingen om te doen. Om handbal te leren. Ik moet 2 lessen verzorgen van ander half uur dus heeft iemand ideeen? alvast bedankt p.s sorry voor me spelling fouten! |
Weet niemand wat leuks?:(
|
Op doel gooien(buiten de cirkel) Creatief huh? :p
|
ga eens kijken naar een training van de C-jeugd... misschien doe je daar wel ideeën op
|
Citaat:
|
Omdat ik zelf aan handbal doe,heb ik twee trainingen samengesteld die je wellicht zou kunnen geven.
Training 1: -5 minuten goede warming up(verplicht) -5 minuten met de bal overgooien.Strak,met stuit en sprongworp -Neem de techniek door van het verdedigen en het aanvallen. -Leer de techniek van de molewiek -Doe een oefenpotje en geef tips en hints waar nodig,vooral in verdedigend en aanvalled opzicht Training 2: -Warming up -Bal overgooien -Laat enkele minuten breakes gooien -Ga over de fouten die de vorige les gemaakt zijn,hoe je beter kan verdedigen en in formatie aanvallen bijvoorbeeld -Laat ze een lekker lang potje wedstrijd doen.Geef minimale tips,alleen waar nodig zodat het onafgebroken blijft en ze door kunnen blijven spelen. Succes ermee :) |
Citaat:
kan natuurlijk ook dat ze die bij ons anders noemen.... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36. |