Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   Downloaden: de ondergang van de muziek? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=961318)

Liss 22-09-2004 13:58

Downloaden: de ondergang van de muziek?

Voor Nederlands moet ik een presentatie houden en daarna een discussie starten.
De presentatie moet een soort betoog vorm zijn en ik heb dus voor en tegens nodig om de stelling te ondersteunen.
Hoe denken jullie over deze stelling?
Downloaden: de ondergang van de muziek?

Symphony 22-09-2004 14:53

t moet jouw mening zijn, niet de mijne! bedenk zelf iets

Liss 22-09-2004 15:01

Citaat:

Symphony schreef op 22-09-2004 @ 15:53 :
t moet jouw mening zijn, niet de mijne! bedenk zelf iets
Ik heb heus wel een eigen mening hoor :o
Bij een betoog is het de bedoeling dat je een stelling van meerdere kanten bekijkt, niet alleen vanuit je eigen standpunt dus moet je niet alleen je eigen mening erin verwerken.

alluman 22-09-2004 16:12

Citaat:

Liss schreef op 22-09-2004 @ 16:01 :
Bij een betoog is het de bedoeling dat je een stelling van meerdere kanten bekijkt, niet alleen vanuit je eigen standpunt dus moet je niet alleen je eigen mening erin verwerken.

Nee, dat is bij een beschouwing.

Liss 22-09-2004 18:26

Citaat:

alluman schreef op 22-09-2004 @ 17:12 :
Nee, dat is bij een beschouwing.
Hm.. het staat toch echt zo in de opdracht. Eerst uitleg, dan voor en tegens en dan je eigen mening en mensen proberen over te halen gevolgd door een discussie.
Maar als dat een beschouwing is, wat is dan een betoog?

Symphony 22-09-2004 19:41

Citaat:

Liss schreef op 22-09-2004 @ 16:01 :

je moet juist proberen te bedenken waarom jouw mening niet goed zou zijn, en dat weer kunnen tegenspreken.

Balance 22-09-2004 20:14

Citaat:

Liss schreef op 22-09-2004 @ 19:26 :
Hm.. het staat toch echt zo in de opdracht. Eerst uitleg, dan voor en tegens en dan je eigen mening en mensen proberen over te halen gevolgd door een discussie.
Maar als dat een beschouwing is, wat is dan een betoog?

In een betoog laat je niet de voor en tegens zien. In een betoog heb je één mening en die ga je op alle mogelijke manieren beargumenteren. Tegenargumenten ga je ontkrachten.

Als je alleen voor en tegens behandeld is het een uiteenzetting. Als je naast de voor en tegens ook nog jouw mening geeft is het een beschouwing.

onderkoffer 27-09-2004 20:11

Citaat:

Balance schreef op 22-09-2004 @ 21:14 :
In een betoog laat je niet de voor en tegens zien. In een betoog heb je één mening en die ga je op alle mogelijke manieren beargumenteren. Tegenargumenten ga je ontkrachten.

Als je alleen voor en tegens behandeld is het een uiteenzetting. Als je naast de voor en tegens ook nog jouw mening geeft is het een beschouwing.

nee
voors en tegens geven en vervolgens toch een conclusie trekken met duidelijk dat eht ''zo moet'' is eht nog een betoog
een beschouwing probeert niet te overtuigen en er kom niet duidelijk 1 menigng naar voren

map 05-10-2004 18:04

Om ook eens de op de stelling te reageren:
Downloaden opent de weg voor nieuwe/onbekende artiesten en is daarom juist een verrijking voor de muziekwereld.

Triloxigen 06-10-2004 08:29

Mensen downloaden veel muziek die ze toch niet zouden kopen...
Ten eerste om het te duur is en ten tweede omdat het nou ook weer niet zo goed is..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.