![]() |
donald ducks 50er jaren
waarom hadden die nummers altijd zon rare verhalen lijn:
2 paginas donald duck 2 paginas de grote boze wolf oid dan weer 2 paginmas donald duck en dan weer 2 paginas de grote boze wolf etc etc waarvoor was dat? |
omdat de kinderen in de jaren 50 nog slim genoeg waren om 2 verhalen tegelijk te volgen?
|
Het waren de Negers!!
Sorry. :o Ontopic: Om de spanning vast houden oid? |
is nu nogsteeds in heel veel tijdschriften, vaak zit er reclame tussen of een kort verhaaltje. Ik denk punt 1 omdat als ze bijv. die reclame achteraan zouden doen niemand er naar kijkt, en als het zo met 2 verhalen is, zoals in donald duck om je interesse te wekken en vast te houden voor allebij de verhalen, anders zou je de andere maby niet zo snel leze ofzo
|
Vonden ze leuk.
|
Citaat:
|
Wat boeit het :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik zou het niet weten en erg veel interesseert het me ook niet, moet ik zeggen.
en ik erger me ontzettend aan mensen die vraagzinnen beginnen met 'waarvoor'. |
Het is een communistisch complot :eek:
|
Citaat:
|
Voor de afwisseling denk ik zomaar.
|
Intrigerend.
|
Het heeft vast met zwart-wit en kleur te maken. En anders was het dat de mensen toen niet zo snel afgeleid waren.
|
Citaat:
|
Citaat:
Houston we have a problem :eek: |
Citaat:
:p :rolleyes: |
Citaat:
|
Mijn vader antwoorde, toen ik hem dat eens vroeg, dat je dan dus moet bladeren en door het bladeren doe je wat langer over het blad (je raakt je concentratie even kwijt, bladert, en je gaat weer concentreren) zo doe je dus langer met 1 DD'tje, waardoor ze hem niet zo dik hoeven te maken.
(En natuurlijk plaatsten ze advertenties tussendoor, zodat je die ook nog eens ziet tijdens het bladeren, net zoiets als reclames tussen een film door, je wordt min of meer gedwongen de reclame te zien.) |
Inderdaad heeft dat met kleur/zwart-wit te maken. Tot nr 10-1955 was de helft van de DD in kleur en de helft in zwart-wit. De verhalen van Donald in kleur, de rest (meestal Boze Wolf) zwart-wit. Ter afwisseling (zodat je niet eerst 10 pagina's kleur kreeg en dan 8 zwart-wit) hebben ze de verhalen zó geplaatst.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Donald Duck? Wat is dat?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ow nee, nou krijgen we dat weer, dat iedereen opeens André Hazes-avatars neemt! :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: