![]() |
bankpasje
14-09 heb ik m'n vader's girorekening op mijn naam laten zetten, 16-09 was het pasje geblokkeerd. Dus ik naar het postkantoor, vragen hoe dat zat met een nieuw pasje. Die meneer vertelde mij dat er nog geen nieuw pasje in aanmaak was en hij dat wel erg vreemd vond, maar dat hij geregeld had dat ik het de week erop (nu, dus) thuisgestuurd zou krijgen.
Nou vond ik leven zonder pinpas nogal vervelend dus heb ik vandaag naar de bank gebeld waar dat ding dan bleef, waarop de bankmeneer zei 'hmm, vreemd, zo te zien is er nog geen nieuw pasje in aanmaak. maar ik klik even hier en daar, zo, en over een week heeft u een nieuwe pas.' Ja, leuk en aardig, maar ondertussen zit ik nog steeds zonder pinpas en dus ook zonder geld. Ik kan wel een nummer bellen zodat er geld voor me klaarligt bij het dichtstbijzijnde postkantoor, maar dan moet ik €12,10 betalen, terwijl het verdorie allemaal hun fout is. 2 weken lang een geblokkeerd pasje, geen vervanging ook al heb ik er duidelijk om gevraagd, en als ik geld wil moet ik er voor betalen. :| Iemand een idee wat ik zou kunnen doen? |
Kan je met een rekeningnummer en paspoort/id niet gewoon geld opnemen van die rekening?
|
dat dacht ik ook, maar de laatste bankpersoon die ik telefonisch sprak zei van niet.
het is de postbank, geen idee of dat nog wat uitmaakt. |
Kun je niet je geld op een andere rekening overmaken (die van je ouders ofzo) en dan daar geld van krijgen?
|
Dit is natuurlijk wel belachelijk van de Postbank. Ik ben blij dat ik daar 2 jaar geleden weg ben gegaan, maar dat terzijde.
Misschien wordt het tijd voor het wisselen van bank? ;) |
ik moest ook 2 weken zonder pin pas doorkomen
maar bij de rabobank kunnen ze zo geld voor je pinnen.. de bank haalt er geld gewoon van je rekening af en geeft heet bedrag cash ! |
Citaat:
Zij pinnen het geld van hun rekening, geven het aan je en jij krijgt het geld en het geld wordt later van jouw rekening afgeschreven. |
Citaat:
|
Wat een gezeik.
Ik ben mn pinpas al 3x kwijt geraakt, dus ik belde op of ik een nieuwe kon krijgen. Na wat persoonlijke gegevens in een rap tempo opgegeven te hebben, kreeg ik voor 5 euri een nieuw pasje. Duurde 5 dagen voor dat ik m had, in de bus jawel. Wat nou 12.10 :| |
Citaat:
Maar verder zie ik het probleem eigenlijk niet. Je gaat gewoon naar de bank en vraagt een nieuwe PIN-pas aan. Zo moeilijk is dat toch niet? Natuurlijk kan het wat langer duren, maar alles kan langer duren dan je eigenlijk had gehoopt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tegenwoordig jagen de banken allemaal hun klanten de bank uit. Mensen moeten gebruik maken van de pinautomaat, want baliemedewerkers kosten alleen maar geld. Bij de Rabobank bij ons in de stad loopt alleen nog een soort manager rond in pak, verder is er helemaal geen balie meer, alleen nog maar een wand met verschillende apparaten (flappentap, flappen- en muntenhapper om te storten, vreemde-valutaflappentap). Of het moet zo zijn dat je bij de Rabobank inderdaad bínnen geld kunt opnemen van een rekening bij een andere bank, maar dat zou dan een hoogst uitzonderlijke dienst zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
jep, ik zit bij de rabo .. :D |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32. |