![]() |
[Laptop] extra schijfruimte
kan ik ook een interne extra harde schijf in mijn laptop laten plaatsen en waar moet ik op letten bij het kopen? ik wil 80Gb er bij in hebben...
|
Citaat:
|
Voor laptops zijn speciale harde schijven beschikbaar. Daar moet je naar vragen in de winkel.
|
Een extra harde schijf zal hoogst waarschijnlijk niet gaan, omdat de meeste (misschien zelfs alle) notebooks maar ruimte hebben voor 1 harde schijf.
|
ik heb gewoon een pentium 4 hiero, maar met slechts 40gb harde schijf, ik zou nog wel een extra schijf ernaast willen met 80gb... maar dat kan dus niet zomaar... snif snif...
|
Er bestaan wel PCMCIA hardeschijven (heb er zelf 1 van 5 gig) weet niet of er grotere bestaan, maar anders zou je gewoon een hele nieuwe schijf moeten halen en is meestal wel te krijge in een betere computerzaak.
|
Je zou ook een externe USB 2.0 harddisk kunnen overwegen, of je huidige HD laten vervangen voor een grotere.
|
Tuurlijk, gewoon extern. USB 2 3,5" hardeschijf, lekker snel en redelijk goedkoop. 160GB voor 120 euro ofzo. :)
|
Citaat:
|
Als je een 80gb 2.5" hd koopt en die in je laptop zet, kun je de 40gb schijf gebruiken als externe schijf :).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je kan een externe USB schijf kopen, alleen dan is het hele compacte idee van de Laptop wel weg ;)
Erbij zetten kan niet, de oude harde schijf vervangen wel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja 2,5" behuizing is wel cool. Bijkomend voordeel is dat je geen externe voeding nodig hebt. Dus alleen het schijfje in zn behuizing en usb kabeltje. En geen driver nodig voor Win2k/XP. Woei! :cool:
Schijfjes zijn wel duur, 40GB voor 90 euro en 80GB zit je denk ik toch wel tegen de 150. |
Als je een Slim-bay hebt kan je gerust er een HD bijsteken.
Die komt dan in de plaats van je DVD-rom/Cd-rom player. Ook extra batterij past daarin, ik kan dan bv tot 9uur op batterij werken op m'n laptop. Moet je es navragen bij jou in de winkel en es opzoeken op de site van de fabrikant. Greetz |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29. |