![]() |
wat voor een opleiding?
Ik zit nu in de 2de van het gymnasium en wel later heel graag in musicals gaan spelen, en daar ook een opleiding voor doen. Weten jullie misschien wat ik zou kunnen doen? Ik zit er aan te denken om naar het conservatorium te gaan maar ik wil jullie mening ;)
|
Op je 13e is het misschien handig om te beginnen met jeugdtheaterscholen of ander amateurtoneel. Er is vast wel iets in je omgeving, misschien kun je daar naar op zoek gaan?
Misschien heeft je school wel iets van een dramaklasje? Verder kun je 'als je groot bent' een musical- of theateropleiding gaan volgen. Deze zijn wel erg moeilijk om op te komen, dus enige ervaring is vereist (ook al zegt het nog niks over je kansen, want talent is toch het belangrijkste). |
het Conservatorium van Alkmaar/Rotterdam hebben een specifieke musical opleiding.
|
Citaat:
Check trouwens de mededeling van T&C |
Citaat:
TS: heb je nog geen ervaringen verder? Qua, zang of dans? Dan kan dat nog best moeilijk worden... Trouwens, acteren is níet het belangrijkste om te beheersen als je in een musical wilt spelen. Voornamelijk zang is dit en dansen is ook vaak érg belangrijk. Dus begin voornamelijk met dánslessen, en zeker niet met acteerlessen. Dan moet je in toneelstukken willen staan. |
Citaat:
2. heb je zowiezo aanleg? 3. beginnen desnoods bij een amateurgroep, daar leer je erg makkelijk de basisprincipes van musicalspel. verder, kijk hierna maar verder of je het dan nog steeds zo leuk vindt. je zit pas in de tweede.... |
Citaat:
|
jah ik heb ervaring heb ook in Hamelen en de Sound of music gespeeld. Voornamelijk zang en acteren liggen me wel, noujah dans ook wel. Ik zit nu op zangles en dansen.
|
Conservatoria van Tilburg, Rotterdam en Alkmaar hebben alledrie een musical/muziektheater opleiding, dat is gewoon een volledige opleiding.
kijk een op musical-opleidingen.pagina.nl, daar staan ze allemaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik reageer niet uit de hoogte, ik geef gewoon aan dat ik gelijk heb, en jij niet, of ik nu onvolledig ben of niet. Ik ging er in mijn stupide weldenkendheid vanuit dat de meeste mensen die Ervaring in Amsterdam, Rotterdam en/of Alkmaar hebben, dat, van die samenwerking wisten. |
Citaat:
Maar hoezo zou ik weten van een samenwerkingsverband tussen alkmaar en rotterdam terwijl ik daar in principe niets mee te maken heb?! |
Citaat:
laat maar oke?? dit gaat een oeverloze discussie worden waat TS niks aan heeft |
meijse bij mij in de klas,
gaat elke vrijdag en zaterdag naar groningen ( iets met die lucia martas?? ) om daar bij een dansschoool/opleiding te dansen en dat had ook iets met musicals te maken |
Citaat:
|
ik weet niet of t al is gezegt maar frank sanders musical accedemie. en in aalsmeer of almere zit er ook iets. een vriendin zit daar. frank sanders kleed iedereen zich gewoon om en zo....zoals t hoort. back stage heeft zelde iemand een eige kleedkamer. in almere doen ze daar nog een beetje moeilijk over. in de wc omkleden en zo :P
dat gaat niet werke dames |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53. |