Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   3d max, voor mijn ex. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=961612)

Metal_Jacket 22-09-2004 17:38

3d max, voor mijn ex.

Ik werk sinds het begin van dit programma al, ik heb geen tuts gebruikt ofzo.

http://home.wanadoo.nl/vesters/DarkS...t_duivel_1.jpg

Doodle! 22-09-2004 18:06

Tjah...als ik dit van m'n ex zou krijgen zou ik megod niet weten wat te denken :|

voor de rest doe ik t je niet na hoor...

Metal_Jacket 22-09-2004 18:19

Haha, ze wilde dat ik iets ging maken voor haar, ze is af-en-toe vrij sneakt, daarom die duifel :)

Peperkorrel 22-09-2004 20:05

Voor iemand die al vanaf 'het begin' met het programma werkt vind ik het vrij matig eerlijk gezegd. Hij kan op een hoop punten beter..ff een lijstje;

- Detail in het model (gezicht, vleugels). Hij is erg kaal.
- Texturen is geen overbodige optie. Zelfs een enkele egale kleur kan beter worden toegepast (betere shader..dit ziet er behoorlijk overbelicht uit)
- De achtergrond vind ik er totaal niet bij passen, eigenlijk. Onregelmatige driehoeken op een achtergrondje met sterren, tja.
- Er zit geen contrast in het plaatje. Vrijwel alles is rood, hooguit wat toonverschillen, maar de letters vallen nu praktisch weg in de duivel.
- Naast de overbelichting kan de schaduw ook beter. Het ziet er erg low-res uit. (en te scherp + donker)
- Een PHOTOSHOP LENSFLARE (n)

Er moet dus eigenlijk nog een hoop aan gebeuren, want zo komt het geheel niet echt uit de verf. Niet om je af te zeiken oid, maar als je het al vanaf het begin gebruikt (een jaar of..9?) dan kan het wel stukken beter :]

Metal_Jacket 22-09-2004 21:31

Citaat:

Peperkorrel schreef op 22-09-2004 @ 21:05 :
Voor iemand die al vanaf 'het begin' met het programma werkt vind ik het vrij matig eerlijk gezegd. Hij kan op een hoop punten beter..ff een lijstje;

- Texturen is geen overbodige optie. Zelfs een enkele egale kleur kan beter worden toegepast (betere shader..dit ziet er behoorlijk overbelicht uit)
- De achtergrond vind ik er totaal niet bij passen, eigenlijk. Onregelmatige driehoeken op een achtergrondje met sterren, tja.
- Er zit geen contrast in het plaatje. Vrijwel alles is rood, hooguit wat toonverschillen, maar de letters vallen nu praktisch weg in de duivel.
- Naast de overbelichting kan de schaduw ook beter. Het ziet er erg low-res uit. (en te scherp + donker)

Er moet dus eigenlijk nog een hoop aan gebeuren, want zo komt het geheel niet echt uit de verf. Niet om je af te zeiken oid, maar als je het al vanaf het begin gebruikt (een jaar of..9?) dan kan het wel stukken beter :]

Hehe, dit had ik heel snel in elkaar geflanbst hoor.... zal het wel eens afmaken, netjes kleuren enzo.

Hi, I'm Nora 22-09-2004 22:34

vet, ik wou dat ik je ex was.

hansolo 22-09-2004 22:39

Inderdaad voor als je al vanaf het begin bezig was met dit programma is wel iets meer te verwachten.
Maarja, als je er wat textures op doet en de belichting wat verbetert ben je al een heel eind.
Het texturen en belichten is het halve werk :)

Vice 22-09-2004 22:49

Citaat:

Peperkorrel schreef op 22-09-2004 @ 21:05 :

Dat je een programma goed beheerst, betekend nog niet dat je creatief bent. :|

Peperkorrel 22-09-2004 23:07

Je hoeft niet creatief te zijn om technisch goede dingen te maken...

Escapism 23-09-2004 09:43

Citaat:

Hi, I'm Nora schreef op 22-09-2004 @ 23:34 :
vet, ik wou dat ik je ex was.
haha :D(y)

bobski 23-09-2004 18:58

waarom maak je die letters MARGOT niet 3d model dan pas t wat meer bij de rest, nu lijkt het haast erop geplakt terwijl de rest 3d is

Fat_Bastard 24-09-2004 13:30

Lol, ohja, er staat ook nog een T :p (Dood aan PS lensflare)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.