![]() |
Ziekmelden, maar dan op school
Ik weet niet helemaal zeker of het hier moet, maar ik vond dat het wel met recht te maken had omdat er meer topics waren over ziekmelden, maar dan op je werk.
Ik heb een vraagje over ziekmelden op school. Nu ik 18 ben, mag ik dan zelf naar school bellen dat ik ziek ben en mag ik zelf mijn eigen afwezig-briefjes schrijven? Er staat dat een ouder of verzorger je ziek moet melden, maar geldt dat ook nu ik 18 ben? |
Weten wij veel, dat staat in het reglement of het leerlingenstatuut van jouw school.
|
Ik bel (bijna) altijd zelf naar school om me ziek te melden. Nog geen problemen mee gehad. Is denk ik verschillend per school.
|
Ik deed dat vanaf m'n 16de al, zelf ziekmelden dus, en dat accepteerden ze gewoon altijd. Alleen bij gym moest ik altijd iets van m'n ouders hebben; het probleem was dat mijn moeder geen briefjes schreef, want;'Je kan toch wel praten, of niet? Leg het gewoon uit..'. Maar goed. Vraag het gewoon eens bij de concierge of administratie :)
|
Ze willen wel eens briefjes van m'n ouders, dan geef ik die.
Volgens mij ben je bij ons op school er zelf verantwoordelijk voor, maar je mentor kan altijd even vragen om een handtekening :) |
Misschien kan het, misschien niet. Hier geldt dat je op je achttiende je ouders een volmacht kan laten tekenen. Helaas moet je dan ook zelf de administratieve plichten vervullen.
|
Ik zou mij er niet te druk over maken.
|
Citaat:
Flauw, ik weet 't:p |
Citaat:
|
Citaat:
Na je achttiende vervul je ook zelf de administratieve plichten :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben 19 en mag zelf mn absentie briefjes schrijven en ik mag me ook zelf ziek melden (dmv briefje volgende lesdag in leveren). Maar mijn mentor is er heel makkelijk in. Volgens mij hangt het af van op welke school je zit dus vraag het ff bij de administratie of aan je mentor ofzo.
|
Op mijn school mag je vanaf je 18e inderdaad je eigen absentiebriefjes tekenen, ja.
|
Bij mij op school is dat zo ja.
|
Op mijn oude school was dat prima, op mijn nieuwe school zal het ze werkelijk een reet roesten of ik de ja of de nee kom.
|
Als je nou vanaf het begin af aan absentiekaarten e.d. zelf tekent, heb je nooit problemen. Alleen (niet te veel) misbruik van maken, dan valt het op.
|
Mijn vriend tekent zelf zijn briefjes (is 18) en daar doen ze niet moeilijk over.
Ik bel meestal gewoon zelf naar school als ik ziek ben en als ik op school ziek word dan zeg ik het even bij de administratie en dan hoef ik niet naar huis te bellen ofzo (dat moet in de 1e + 2e verplicht). |
Ik kan mijzelf ziekmelden etc. Maarja, het is dan ook gewoon een opleiding.
|
Bij ons mag je dat zelf doen, als je ouders je daarvoor toestemming hebben gegeven.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:32. |