Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   zwangerschapstest ?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=962225)

bloemetje16 23-09-2004 11:04

zwangerschapstest ??

hey hey

ik wil graag een zwanger schaps test doen omdat ik een x men pil ben vergeten en onveilige seks heb gehad (1ste week )

maar ..
kan ik nu gewoon een test doen ? want het duurt nog even voordat ik aan men stopweek moet beginnen en ik wordt gek van deze zenuwen !!

of is het zo dat zo n test pas na een week echt een goed resultaat geeft ofzo ? en is het van invloed dat ik de pil nog slik ??

alvast bedankt !

liefs

Leonoor 23-09-2004 11:07

Volgens mij kun je pas een test doen vanaf het moment dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden. En ik denk dat de pil slikken misschien idd ook wel van invloed is...

Misschien kun je het beste even langs je huisarts gaan.

PrimRose 23-09-2004 11:08

op de bijsluiter staat dat je 3 weken (?) moet wachten of tot de eerste menstruatie, anders heeft het geen zin.

twachten is erg, maar waarom na de onveilige sex geen ma-pil gehaald? niet dat dat 100% helpt, maar de kans is dan wel afgenomen.

Thee Muts 23-09-2004 11:57

Citaat:

Leonoor schreef op 23-09-2004 @ 12:07 :
Volgens mij kun je pas een test doen vanaf het moment dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden. En ik denk dat de pil slikken misschien idd ook wel van invloed is...

Misschien kun je het beste even langs je huisarts gaan.

Inderdaad. (en dat geldt voor het hele stuk ;)).

marrel 23-09-2004 14:06

vanaf de eerste dag dat je over tijd bent kun je ze gebruiken, en volgens de verpakkingen zijn ze allemaal 99% betrouwbaar en ik kan me niet herinneren dat er iets op staat over pilgebruik. Maar je kunt altijd in de winkel ff de bijsluiter lezen.

tommygirl.S 23-09-2004 20:22

Ik snap dat dus niet als je de pil slikt, je kunt dan zwanger zijn terwijl je ongesteld ben, wanneer moet je dan zo'n test doen?

Balance 24-09-2004 08:50

Citaat:

tommygirl.S schreef op 23-09-2004 @ 21:22 :
Ik snap dat dus niet als je de pil slikt, je kunt dan zwanger zijn terwijl je ongesteld ben, wanneer moet je dan zo'n test doen?
je moet de test doen als je overtijd bent. Zodra je dus ongesteld had moeten worden (maar het niet werd).

A* 24-09-2004 15:51

Bepaalde vruchtbaarheidsbevorderende geneesmiddelen die het hormoon hCG of hMG bevatten, kunnen het testresultaat beinvloeden.
Andere geneesmiddelen (zoals de anti-conceptiepil of clomifeen) hebben geen invloed op het testresultaat.
Zeer zeldzame aandoeningen, waarbij de hoeveelheid hCG in de urine is verhoogd, kunnen de uitslag van de test beinvloeden.

Lorelei 24-09-2004 15:52

Citaat:

A* schreef op 24-09-2004 @ 16:51 :
Bepaalde vruchtbaarheidsbevorderende geneesmiddelen die het hormoon hCG of hMG bevatten, kunnen het testresultaat beinvloeden.
Andere geneesmiddelen (zoals de anti-conceptiepil of clomifeen) hebben geen invloed op het testresultaat.
Zeer zeldzame aandoeningen, waarbij de hoeveelheid hCG in de urine is verhoogd, kunnen de uitslag van de test beinvloeden.

Klopt. Maar het is niet verstandig om de pil te slikken als je zwanger bent.. dus als je denkt dat de kans groot is, zou ik er alsnog mee stoppen. Blijkt het niets te zijn, kan je altijd weer beginnen. :)

A* 24-09-2004 15:55

Citaat:

grl schreef op 24-09-2004 @ 16:52 :
Klopt. Maar het is niet verstandig om de pil te slikken als je zwanger bent.. dus als je denkt dat de kans groot is, zou ik er alsnog mee stoppen. Blijkt het niets te zijn, kan je altijd weer beginnen. :)
Plus het feit dat het totaal nutteloos is om de pil te slikken als je zwanger bent. Want zwangerde dan zwanger kan je niet raken.:p

Lorelei 24-09-2004 15:58

Citaat:

A* schreef op 24-09-2004 @ 16:55 :
Plus het feit dat het totaal nutteloos is om de pil te slikken als je zwanger bent. Want zwangerde dan zwanger kan je niet raken.:p
heh, ook dat ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56.