Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [LCD] Dode Pixels (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=962683)

Johnnie-mannuh 23-09-2004 16:53

[CRT] Dode Pixels

Ja ik heb dus een groepje dode pixels op mijn scherm. Het zijn er best wel veel en ook allemaal naast elkaar. Het groepje is zo groot als de breedte van het staartje van de muis-aanwijzer (wel een vierkantje) op een resolutie van 1024 x 768

Ik heb in de handleiding van de monitor gekeken maar ik kon niets vinden hierover. Ik heb een IIymama LS902UT

Wat kan ik nu het besten doen?

(het was een CRT)*edit*

Koen 23-09-2004 17:22

Niks, tenzij Iiyama een goede dode-pixel garantie hanteert, maar dat is volgens mij niet het geval. Een dode pixel is niet meer tot leven te wekken; ermee leren leven is de enige optie.

twain4me 23-09-2004 17:34

Citaat:

Johnnie-mannuh schreef op 23-09-2004 @ 17:53 :
Ja ik heb dus een groepje dode pixels op mijn scherm. Het zijn er best wel veel en ook allemaal naast elkaar. Het groepje is zo groot als de breedte van het staartje van de muis-aanwijzer (wel een vierkantje) op een resolutie van 1024 x 768

Ik heb in de handleiding van de monitor gekeken maar ik kon niets vinden hierover. Ik heb een IIymama LS902UT

Wat kan ik nu het besten doen?

IIyama heeft een pixel garantie (meer dan 3 ofzo) , dus gewoon ff bellen.

SuperS 23-09-2004 18:01

ik heb van iemand gehoord dat 't ook echt dode pixels moeten zijn (zwart?) en als ze gewoon 1 kleur hebben dan zijn het dode subpixels ofzoiets, hoe zit dat daarmee?

Koen 23-09-2004 19:08

Citaat:

SuperS schreef op 23-09-2004 @ 19:01 :
ik heb van iemand gehoord dat 't ook echt dode pixels moeten zijn (zwart?) en als ze gewoon 1 kleur hebben dan zijn het dode subpixels ofzoiets, hoe zit dat daarmee?
Meeste pixel garanties gaan over 3 dode hele pixels of 10 subpixels oid. Hangt van de fabrikant af. En hoe nieuw je LCD is natuurlijk.

nare man 23-09-2004 21:27

Iiyama LS902UT is een CRT-monitor. Bij LCD-schermen gelden geloof ik bepaalde voorwaarden, uit het hoofd dat je minder dan drie dode pixels moet accepteren binnen een straal van een centimeter van elkaar en bovendien niet op een horizontale of verticale lijn. Je kunt ook nog een dode-pixelgarantie afsluiten, dan hoef niet één dode pixel te accepteren.

Het gaat hier echter om een CRT en daarbij zijn dode pixels (wat eigenlijk verstopte gaatjes in het electronenrooster zijn, of misschien een afwijking in het electronenkanon) niet meer aanvaardbaar. Gewoon terugbrengen naar de winkel dus, die LS902UT.

Enlightenment 23-09-2004 22:51

Meeste fabrikanten hebben in hun pixel policy ook meegenomen dat er geen dode (sub)pixels dicht bij elkaar mogen zitten (zoveel cm ofzo). Vraag het IIyama gewoon?

Oh CRT, nooit van gehoord eigenlijk, dode pixels bij een CRT. :p

Koen 24-09-2004 05:33

Citaat:

nare man schreef op 23-09-2004 @ 22:27 :
Iiyama LS902UT is een CRT-monitor.
:D Ik ging er al helemaal vanuit dat 't een LCD moest zijn. ;) Dan hoef je dat idd niet te toleren nee.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.