Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   tweedehands-boeken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=963478)

bertbart 24-09-2004 12:23

tweedehands-boeken

wat is zo'n beetje de normale prijs voor een tweedehands boek? Tips waar je ze het goedkoopst kunt krijgen (liefst Amsterdam) zijn welkom:D

LUH-3417 24-09-2004 12:26

In de Slegte kun je een hoop vinden en de gemiddelde prijs ligt voor pockets rond de drie euro, dacht ik, hoewel er soms ook boeken van twaalf euro tussenstaan.

Antiquars in kleine steegjes achteraf zijn vaak goedkoper, maar iemand moet je handje vasthouden en er met je naar toe lopen als je niet weet waar ze zijn. Voor Amsterdam zou ik je niet kunnen helpen.

LUH-3417

Charlottetje 24-09-2004 13:18

tweedehands boeken zijn werkelijkwaar te duur!
en LUH heeft gewoon altijd veel te veel geluk met het vinden van goedkope boeken.
Ik denk dat het gemiddelde meer bij de ehh, 5 euro ligt (oke, hangt toch echt wel van het (soort) boek af)
In Amsterdam, tsja, weet alleen een vent die altijd op de albert cuyp staat, ook met bladmuziek enzo, maar verder...
ik weet er wel een paar in zeist en Utrecht:cool:

Charlotte
(en afgekeurde boeken bij de bieb natuurlijk)

LUH-3417 24-09-2004 13:23

Of een lokale kringloopwinkel. Hier op het dorp zat er eerst één die tweedehandsboeken prijsde naar aanleiding van het aantal bladzijdes. Dat leverde me een aardig mooie Oorlog en Vrede met harde kadt op.

LUH-3417

b-z 27-09-2004 17:04

koninginnedag!

Mijns. 27-09-2004 17:54

Marktplaats.nl misschien?
En anders 't kringloopcentrum, opa of oma?

Flshman 27-09-2004 19:29

Bied aan om op de planten water te geven bij de buren als ze op vakantie gaan.. :)

oeski 27-09-2004 19:39

Bibliotheken hebben meestal ook wel een hoekje waar afgeschreven boeken te koop staan. Hier zijn ze een euro per stuk, ik weet niet of dat per bibliotheek verschilt.
Ze zijn iig altijd gebonden en er zitten soms nog best goede tussen. :)

Ndimension 28-09-2004 06:58

Ja, de bibliotheken zijn altijd het beste. Hoewel de keus beperkt is daar en de uitverkoop eens in de paar maanden is, maar je vindt er wel boeken met harde, geplastificeerde kaften en in goede staat. Bovendien zijn ze erg goedkoop; bij mij kost het 50 cent per boek :)

Uitzicht 28-09-2004 07:10

De Slegte
Witte Boekenmarkt heeft soms ook leuke dingen
Idd de bieb, hier (Veldhoven) zijn er altijd wel afgeschreven boeken, destijds voor 1 gulden per stuk. Ik weet aleen niet of dat nou .50 of 1 euro is geworden.

Grim

J-roen 28-09-2004 12:16

De witte boekenmarkt hoef je niet heen te gaan voor 'literatuur', als je nog een kookboek zoekt daarentegen, of een reisgids zou ik er wel even langs gaan.

Bij De Slegte vind ik sommige boeken nog wel eens aan de dure kant, ik ga meestal naar kleine, tweedehands zaakjes. Inbrengwinkels zijn ook wel goed, maar daar moet je vaak wel door stapels bagger heen, het voordeel is wel dat het gemiddelde boek een euro kost.

Hm, de bibliotheek is ook niet duur natuurlijk. Jammer alleen dat daar de kaften eng zijn, en er vaak van die mooie stickers op zitten.

Sasbeest 28-09-2004 12:34

Citaat:

Grim schreef op 28-09-2004 @ 08:10 :
De Slegte
Witte Boekenmarkt heeft soms ook leuke dingen
Idd de bieb, hier (Veldhoven) zijn er altijd wel afgeschreven boeken, destijds voor 1 gulden per stuk. Ik weet aleen niet of dat nou .50 of 1 euro is geworden.

Grim

Een euro als 't goed is. En als ze heel veel boeken over hebben doen ze wel eens 2 boeken voor een euro om er sneller vanaf te komen. Vaak staan er in bibliotheken wel leuke dingen bij ja, al moet je soms even zoeken.

bertbart 28-09-2004 16:32

nee, geen afgeschreven bieb-boeken hoor! De kaft is niet mooi en ze zijn vaak vies, ze moeten natuurlijk wel kunnen pronken in mijn boekenkast(y)

xineof 28-09-2004 16:50

Tweedehandsb-boeken in Amsterdam zou ik zo snel niet weten; ik Antwerpen zit een prachtige zaak, daar liggen de prijzen van de boeken zo rond de 5 a 6 euro denk ik, maar ik ben bang dat de TS daar niets aan heeft.

Zelf koop ik ook vaak boeken bij Boekenvoordeel, daar zijn ze helemaal niet duur.

J-roen 28-09-2004 19:41

Citaat:

bertbart schreef op 28-09-2004 @ 17:32 :
nee, geen afgeschreven bieb-boeken hoor! De kaft is niet mooi en ze zijn vaak vies, ze moeten natuurlijk wel kunnen pronken in mijn boekenkast(y)
precies :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.