![]() |
opa...
Je probeert je tranen te bedwingen
En de gedachte te laten gaan Maar je weet dat het er aan komt En dat het feit blijft bestaan Het is moeilijk te beseffen Accepteren onmogelijk als het lijkt Maar je weet dat hij pijn heeft En binnen niet al te lang bezwijkt Je hebt het moeilijk dat begrijp ik Je tranen stoppen niet Er lijkt nu geen einde te komen Aan jou diepe verdriet Leg je hoofd maar op mijn schouder En laat je tranen stromen En weet dat je Opa zal voortleven In blijde mooie dromen Zijn hoop is nu vertrokken De strijd heeft hij opgegeven Na 85 lange jaren Ziet hij het einde van zijn leven Hij heeft nu wel zijn rust verdient Zijn lijf is op, versleten De dingen die je net nog zei Heeft hij al lang geweten |
Dat einde is ontzettend mooi vind ik, de dingen die je net nog zei, heeft hij al lang geweten. Mooi gezegd, lief.
De tweede strofe lijkt me niet helemaal te kloppen. Moet er geen komma tussen accepteren en onmogelijk als het lijkt? En de zin: en binnen niet al te lang bezwijkt, lijkt me ook niet helemaal kloppen. Vindt hem verder wel heel erg mooi. |
oei heel herkenbaar :(
mooi |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07. |