![]() |
koken.. maar wat
Ik wil graag voor het eerst thuis koken (voor 5 personen).
Ik hoop nog maar 1 keer gekookt dus ik wil beetje simpel beginnen. Wat kan ik nou maken. |
Mijn beste idee tot nu toe: een kookboek pakken en doorbladeren en iets geschikt uitzieken; je weet namelijk zelf ws het beste wat je lekker vind :).
Niet zo moeilijk zijn pastagerechten oid., ik zou iig niet meteen moeilijk gaan doen met de oven of vlees braden, want daar heb je denk ik wat meer vaardigheid voor nodig. |
Je hebt tegenwoordig heel veel makkelijke pakketten om een buitenlands gerecht te maken. Bijvoorbeeld 1,2,enjoy. Dat is echt lekker en het ziet er nog best indrukwekkend uit ;)
Of je doet zoiets: kip bakken als die gaar is, groentepakket erbij als alles gaar is, een Woksaus van Conimex erbij (lekker) ondertussen noodles koken en wat kroepoek erbij ofzo :) |
Zie deze thread.
|
voor ongeveer 4 personen:
500 gram penne koken 1 bakje (van de 2) spek bakken door elkaar gooien 100 g slagroom erbij 4 tenen knoflook snijden knoflook erdoorheen geraspte kaas erdoor roeren klaar en lekkerrrrrr :D mjammie |
Citaat:
|
Aardappels met vlees en wat groente. Helemaal niet moeilijk.
|
Kip bakken.. rijst koken.. kerriesausje maken..lekker veel cashewnoten der bij serveren en een karafje met water (staat ook nog chique :) ) echt super lekker en makkelijk!
ik heb voor mn verjaardag wel eens gekookt, weet al niet eens meer wat het was, maar de beste tip die ik van mn moeder kreeg: zorg dat het dessert echt iets is om niet te vergeten (als de gangen daarvoor beetje zo-zo waren zijn ze dat dus zo weer vergeten;)) ik had een hele grote schaal met verschillende soorten ijs, slagroom, wafeltjes, chcoladesaus..was een groot succes :D |
Makkelijk:
Macaroni met ham en kaas. kaas saus. Voor Ham en Kaas: -500 gram Macaroni -1 blik ham, of eventuel spekjes. -peper zout -ev. room 1. Kook de Macaroni gaar. 2. Snij de ham of bak de spekjes. 3. Blus ev de spekjes af met witte wijn, en voeg er wat room toe. 4. Macoroni is ondertussen gaar, afgieten, in een kom doen en mengen met de spekjes/ham. 5.Wat geraspe kaas ertussen, door roeren, in een kom doen, dan nog een laag kaas boven op de macaroni doen en dan ff onder de gril totdat hij een mooi kostje heeft gekregen. Je zou natuurlijk ook champignos, gehakt of andere dingen erin toe voegen. Zo simpel als wat. Zuurkool met aardappelen. -Zuurkool -Aardappelen -Vlees (worst, spek) -Ananas 1. Zet de zuurkool , met een blaadje laurier, wat jeneverbessen en wat peper en zout. 2. Zet de geschilde aardappelen op, en kook ze gaar (je gaat ze pureren) 3. Bak wat spekjes en maak de ananas schoon. Als het bijna gaar is. 4.Als de aardappelen gaar zijn, pureren. 5. Giet de zuurkool af, en doe het in een bak, roer de spekjes en de ananas er doorheen. 6. Eventeul een rookworst of braad worst bakken of in water warm maken. |
Tagliatelli met pesto en spekjes
Bak sjalotjes glazig, doe er geperste knoflook bij en spekblokjes. Blijven bakken. Voeg verse champignons bij (in stukjes gesneden uiteraard). Even laten stoven en dan daarbij een potje kant-en-klare pesto doen, nog even laten stoven. Kook ondertussen tagliatelli beetgaar, als hij gaar is mengen met de pesto-brij en opdienen. Is lekker bevonden door mezelf, mijn vriendje, broer, mijn broer zijn vriendjes en zoveel anderen ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34. |