![]() |
de dood
De dood, het volgt je hele leven en brengt veel vragen met zich mee.
Je hoofd blijft ermee gevangen, je bent niet meer als een vis zo vrij in de zee. Dat mensen bang zijn voor de dood is wel te verklaren. Het leven is ingewikkeld, vol met momenten van gelukzaligheid, maar ook momenten met veel gevaren. De dood is het laatste hoofdstuk in het boek van je leven. Dat moet je durven toe te geven. Maak daarom van dat boek iets onbeschrijvelijks moois. Durf te leven zonder bang te zijn voor de dood. Dan kunnen anderen terug denken aan dat boek en dan kunnen ze zeggen: 'Dat was een goed mens, die was groot. Dan ben je toch niet helemaal dood, want mensen kunnen dan positief aan je terug denken. Dat is iets wat de dood aan je kan schenken. |
Aan het begin dacht ik dat het mooi zou worden, maar daarna werd het zo simpel en flauw gerijmd dat ik het eigenlijk helemaal niet mooi vind. Er is maar een strofe waarin het woord "dood" niet voorkomt, ik zou het leuker vinden als je wat creatiever was met je woordkeuze. De lange zinnen vind ik wel wat hebben en het rijmt niet te vaak, maar het komt zo simpel over :o . Jammer.
|
Citaat:
|
Als de rijm iets minder voorspelbaar zou zijn zou ik dat waarderen. Bij het woord vis kan ik al raden dat je het woord zee gaat gebruiken, wat eigenlijk betekent dat het een beetje een open deur is om dat woord te gebruiken, het spreekt voor zich dat een vis zich in het water bevind, vind ik.
|
ben het met lovetear eens....
weinig actie in je gedicht, standaard, en geforceerd... sorry. Grtjs. |
Citaat:
Daarbij is het gerijmd met een d. Je kunt het er makkelijk niet mee eens zijn, maar je moet begrijpen dat we hier heel wat standaard gedichten onder ogen krijgen, gedichten waar elke puber mee op de proppen komt, standaard sinterklaasrijm enz. Als je wilt schrijven voor anderen, zul je toch aan je vorm moeten werken. |
Luister eens dat ene liedje van Het Klein Orkest. Ballade van de Dood heet het. Leuke variaties op het thema, weetjewel.
|
ik vind het een beetje een "dood" gedicht
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51. |