Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   stomme moeilijke vraag - help! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=964075)

Zazoo 24-09-2004 22:12

stomme moeilijke vraag - help!

t is uit met mn vriend en ik ga op een kamer wonen. aangezien ik bij hem woonde staan veel spullen van mij bij hem. ik kan zonder problemen al mijn spullen meenemen naar de kamer, maar over de tv en videorecorder is gezeur. ik kan zonder gedoe zijn kleine tv met ingebouwde videorecorder meenmen maar als ik de videorecorder mee wil nemen en hem zijn deel wil betalen en/of de grote tv mee wil nemen en hem zijn deel betalen is ie boos. uit principe wil ie dan dat ik al mn spullen meeneem (groot wandmeubel, wasmachine, droger). ik heb die spullen niet nodig en trek dan dus zn huis leeg. wat vinden jullie dat ik moet doen? ik vidn t lullig om zn huis leeg te trekken en kan t redden met de spullen die ik mee kan nemen. dan kan ik dus nog ff de lieve vrede bewaren en aankijken hoe het verder gaat tussen ons. aan de andere kant kan ik ook alles meenemen omdat hij het nodig vind om boos te worden over 1 videorecorder of tv. help! ik twijfel en vind het wel belangrijk om goed te kiezen.

Methuselah 24-09-2004 22:15

dan kan ik dus nog ff de lieve vrede bewaren en aankijken hoe het verder gaat tussen ons.

Want je wilt dat alles weer goedkomt, of net niet? :) Belangrijk detail. :)

If ja: laten staan.
If nee: alles meenemen. :)

Zazoo 24-09-2004 22:19

haha dank je voor je reactie maar das n moeilijk punt.
ik heb nu een maand niet zo'n goed contact met m en voel niet veel meer voor m en denk dat we niet bij elkaar passen maar twijfel wel omdat ik m nog wel graag zie en omdat t voor t gezeur begon best goed ging en k 2 jaar supergek op m geweest ben...

Methuselah 24-09-2004 22:21

Citaat:

Zazoo schreef op 24-09-2004 @ 23:19 :
haha dank je voor je reactie maar das n moeilijk punt.
ik heb nu een maand niet zo'n goed contact met m en voel niet veel meer voor m en denk dat we niet bij elkaar passen maar twijfel wel omdat ik m nog wel graag zie en omdat t voor t gezeur begon best goed ging en k 2 jaar supergek op m geweest ben...

Dan heb ik niets gezegd en laat ik 't over aan meer ervaren mensen. :p :)

Zazoo 24-09-2004 22:22

hahaha dank je voor je reactie. ik moet t zelf bedenken eigenlijk maar weet t niet :( t is wel balangrijk wat ik doe....

lotjesnotje 24-09-2004 22:34

tja als je echt ruzie met hem had zou ik gewoon al die spullen meenemen en verkopen en daar je tv van kopen...

never mind 24-09-2004 22:46

ik snap dat het even moeilijk is maar: ga dr vanuit dat het definitief is. Als het niet definitief blijkt te zijn lijkt het me sowieso niet verstandig om weer samen te gaan wonen... Ik zou dan (mocht het weer opnieuw beginnen) op afstand rustig aan gaan doen, niet meteen in het 4meterdiepezwembad springen..

Dus: zorg dat de spullen die jij op je kamer wil hebben van jou worden, bied hem evt aan om de rest van de spullen over te nemen voor een klein prijsje ("anders breng ik ze naar de kringloopwinkel!") en onderhandel een beetje over de tv (bedenk wel: als dat veel ellende geeft kan je beter ergens een goedkoop teeveetje op de kop tikken...)

Succes, ik begrijp dat de situatie moeilijk is :s

probeer 26-09-2004 01:46

materialist. wat bomt zon tv nou. zeg gewoon dat ie jou geld doet (jou deel) voor die tv + vid. neem zelf die combo mee en koop evt een tv en n dvdspeler oid.

ow en ik zou trouwes em de wasmachine maar laten houden. wat moet je drmee. (of je laat em dr voor dokken :evil: , mja das maar net hoe je verder bij em wilt overkomen, of zegmaar, hoe jij wilt dat hij jou ziet.)

Mark 26-09-2004 03:43

Je kan toch gewoon tegen hem zeggen. Je kan nu kiezen: of ik trek je huis leeg, of je geeft me gewoon die tv. Dan leg je de druk niet bij jou, maar bij hem.

Hard, maar rechtvaardig lijkt me. Succes!

Mark :cool:

BrunetJuh 26-09-2004 08:39

ik zou gewoon jou spullen meenemen, en wat je niet meer nodig hebt verkoop je en koop je van dat geld weer een mooie tv!

- DeJa - Vu - 26-09-2004 11:53

Citaat:

snowboarder schreef op 26-09-2004 @ 04:43 :
Je kan toch gewoon tegen hem zeggen. Je kan nu kiezen: of ik trek je huis leeg, of je geeft me gewoon die tv. Dan leg je de druk niet bij jou, maar bij hem.

Hard, maar rechtvaardig lijkt me. Succes!

Mark :cool:

Ehmmm als ik het goed begrijp had hij het toch juist voorgesteld om alles mee te nemen? :confused:

Balance 26-09-2004 11:56

Als je het niet erg zou vinden om hem een oor aan te naaien, dat je allang dat huis leeg had gehaald. Het feit dat je d'r zo over twijfelt betekent imho dat je het toch wel erg voor hem vindt wanneer je al die spullen meeneemt. En om dan later geen spijt te krijgen van wat je gedaan hebt zou ik de kleine tv en video combi nemen en die grote spullen laten staan.

koekiemonstertje 26-09-2004 15:00

wat van jou is neem je mee en wat van hem is laat je staan en wat van jullie beide was verdeel je eerlijk....

tres simple

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.