![]() |
Verliefdheid, hoe kom je er vanaf?
Kheb sinds kort een vriendin, leuke meid etc etc.
maar nu begin ik er verliefd op te worden Leuk zou je zeggen Maar daar heb ik dus geen zin in, ik kan haar ook goed leuk vinden zonder al die hormonen toestand want ik raak er alleen maar afgeleid van, kan me niet concentreren en loop constant afwezig te zijn, en verder gedraag ik me dan ook nog idioot . Daar heb ik absoluut geen zin in Iemand ideen om er niet zon last van te hebben / van af te komen? |
Het enige wat kán helpen, is haar tijden lang niet meer te zien, niets af te spreken en haar op afstand houden. Althans, bij mij. Maar dat zal je vast niet willen. En dan komt er tóch een keer een moment waarop je 'omgaat' en verliefd op haar wordt. (n)
|
- Tijd
- Drugs - Seks |
Citaat:
|
Tegen verliefd zijn, je doet er weinig tegen.
Misschien is het een idee om haar (tijdelijk) wat minder te zien... Alleen waarschijnlijk ga je dan alleen maar meer aan haar denken. Maar waarom wil je echt per see niet verliefd op haar zijn? Wie weet mss is ze stiekem ook wel verliefd op jou :P |
Citaat:
en nu ben ik nog serieus ook... |
Je hebt dus een vriendin, maar bent niet verliefd op haar? :confused:
Vind ik een beetje vreemd.... Volgens mij is de enige oplossing om haar te gaan mijden (dat is bij mij tenminste de enige oplossing),maar aangezien het je vriendin is, zal je dat wel niet willen. |
Ik wacht de verdere reply's op dit topic af. Want ik vind dit een erg goede vraag en ik wil het ook eigenlijk wel weten. Tijd is wel een goede......maargoed wat als je diegene ook weer niet 'kwijt' (oh wat dramatisch) wilt raken.
|
Tis gewoon een relatie
verlief hoef ik niet te zijn om een relatie aan te gaan en of om een vriendin te hebben maar verliefd zijn qua geveol is leuk maar wat ik al opnoemde je bent met niets anders meer bezig en daar heb ik geen zin in en nu betrap ik mezel al steeds weer op het feit dat ik constant aan haar denk en af en toe met me kpop in de wolken loop maar dat moet gewoon weg, omdat ik me anders gewoon niet meer kan concentreren en of enigsinds normaal wil doen edit: kortom alles is eigelijk goed alleen wil ik dat verliefde gevoel er niet bij omdat ik dat irritant vind |
Als je een goede en werkelijk leuke relatie wil, moet je dat gevoel niet uit de weg gaan. Het gaat uiteindelijk toch wel weer over.
Uitmaken, dus. |
Citaat:
ik vind haar helamaal het einde tis allen dat er verliefdheid aan het opkomen is en die wil ik niet verliefd zijn is iets wat ik het liefst mijn hele leven niet meer meemaak omdat ik het gewoon irritant vind dat ik niet verliefd wil worden heeft ook niets met haar te maken allen met het gevoel in het algemeen en waarom niet staat in de 1e post |
:D
ooh help.. ik word verliefd op m'n vriendin, dat is niet de bedoeling de vraag op zich is goed, maar meer voor onmogelijke liefdes nu is het gewoon lachwekkend |
Dude, jij bent echt een hele rare pipo. Bij een echte relatie hoort verliefd zijn, neem anders een sex relatie ofzo, maar op deze manier belazer je je vriendin wel een beetje. Niet dat zij er ooit achter zou komen, maar ik zou me schuldig gaan voelen.
|
Citaat:
|
Woahh, my story :/
|
Citaat:
maar de verstandsverbijstering die je erbij krijgt niet zelfde als een shot heroine zetten dat is op het moment ook leuk maar de verstandsverbijstering die je daarbij krijgt ook niet maar als je een manier weet om verliefd te zijn zonder dat je allemaal last hebt van niet kunnen concentreren en steeds ergens zwaar afwezig zitten zijn met een dikke grijns op je gezicht. dan vertel, graag zelfs maar iig dat zijn de redenen waarom ik de verliefdheid er niet bij wil (Als dat gaat lukken), maar iig mijn motiven waarom ik niet verliefd wil zijn staan in mijn 1e post |
Verliefdheid gaat bij mij in principe alleen over door de tijd (en dat kan verrekte lang zijn :| ).
|
verliefdheid maakt je dom (en t is nog serieus bewezen ook. voor de bron, try google)
maargoed, ik snap wel wat de TS bedoelt. hij wil gewoon een fijne relatie hebben, maar niet dat je de hele tijd met je hoofd bij je vriendin zit. hoe kan je je dan richten op andere dingen in je leven. |
man.. drugs are bad... :o
|
uitmaken en haar niet meer zien lijkt me de meest logische oplossing..
|
Citaat:
en omdat veel mensen hier niet verliefd zijn als besodemieteren beschouwen tegenover je vriendin, heb ik het ff aan haar gevraagd maar zij denkt er veel hetzelfde van als ik zie mijn andere topic over liefde te verromatiseerd is en dat het een groot del biochemisch is en niet verliefd worden lukt redelijk. Maar vanaf hier wil ik graag een stelling doneren om over te discussieren Vind het een beetje zonde om daar een nieuw topic voor te openen magoed de stelling: Als je niet verliefd bent kun je veel puurder van iemand houden Dit vind ik van wel omdat ik denk dat een groot deel van liefde biochemisch is voorbeeld: je bent helemaal verliefd op iemand die iemand ook op jouw De verliefdheid is over, en dan is er eigelijk ineens niets meer tussen jullie, echt zo van wat zien we in elkaar? |
hmm mss een goed punt. de verliefdheid legt een soort van waas over je beeld van dat meisje heen. en als je in staat bent echt van haar te houden, zonder die verliefdheid (ik vind nl een groot verschil bestaan tussen houden van en verliefdheid). hou je denk ik intenser, en niet te vergeten realistischer en eerlijker van haar.
|
Citaat:
maar ik vraag me af of meer mensen dit standpunt delen iig ik ken er niet veel, heb jij er toevallig in je vriendenkring nog een zitten ofzo ? |
Citaat:
ikzelf bene chter wel verliefd op mijn vriendin, maar ik denk dat ik er toch realistischer en eerlijker onder blijf dan anderen. *werpt een blik op sommige topics in L&R. |
Citaat:
magoed de instelling van boeit niet of je er wel een of niet een hebt vind ik wel kloppen zo van als je er gen tegenkomt ook goed je leeft otch wel en zo wel dan heb je iemand om het mee te delen zegmaar zolang je er maar eerlijk onder blijft *vage post miss maar ben nu een beetje zat* |
je bent eerst verliefd daarna ga je van iemand houden
verliefd zijn is iets menselijks :s je kunt het echt niet tegenhouden (ikzelf zou het ook wel willen btw..) |
Citaat:
Maar ik denk wel dat er toch verliefdheid aan vooraf kan gaan. En bij sommige verliefdheden gaat dit over in dat pure gevoel van liefde en bij sommige is dat er niet en loopt het uit op niets.. |
Ik vind verlieftheid wel fijn eigenlijk.
Maar k'heb onlangs een discussie gevoerd over of andere zoogdieren behalve de mens ook verlieft zouden kunnen worden en we zagen er totaal de nut niet van in voor andere dieren en ook niet voor de mens. Dus op dat punt ben ik 't wel met je eens. Toch denk ik niet dat het veel invloed heeft op de manier waarop je van iemand kan houden. Ik denk dat als de verlieftheid over is dat je dan ofwel van iemand houd ofwel niet van iemand houd. Maar dat je niet meteen kan zeggen jij bent verlieft geweest dus ik houdt 'puurder' of 'meer' van me vriendin. Ik geloof dat het zou kunnen voor komen. Maar ik vind 't gerust niet erg als er iemand verlieft op mij is. (mits hij leuk is en ik hem ook leuk vind natuurlijk) Een manier om je verlieftheid te onderdrukken is je onwijs op andere dingen consentreren zodat je 't 'vergeet' of het iig tijdelijk uit je geest verbannen is. |
Citaat:
NOU deal with it:p Het is juist heerlijk om verliefd te zijn:) De verliefdheid zorgt ervoor dat het zoenen met je vriendin veel lekkerder en met veel meer passie gaat:) betere sex;) Dat t even wat minder met school gaat moet je gewoon keihard aan werken dat je bijblijft met alles. Dan maar meer tijd aan kwijt:p Verliefdheid is heerlijk:) |
Ach tis uit
zij dacht er blijkbaar anders over ik was heel leuk maar niet echt speciaal en ze zou niet verliefd kunnen worden bla bla blaat... ach zal wel een meisjesrede zijn, al meer keer gehoord en nogsteeds vind ik het onzin magoed, kunnen we iig weer normaal met ons leven door |
Citaat:
|
Citaat:
|
uhmmm
je hebt een vriendin (een dé vriendin) en je wordt er nu pas verliefd op?? of is het een 'gewone' vriendin? |
lees. het is al uit;)
|
oeps, bedankt
|
Citaat:
|
Elkaar meiden werkt niet, daardoor wordt je alleen maar meer verliefd omdat je gaat verlangen.
Ik heb dit probleem ook gehad, want verliefdheid is echt niet om vrolijk van te worden. Zo iemand gaat je hele leven beheersen. Maar ik ben erachter gekomen dat de oplossing juist het tegenovergestelde is van wat hier gezegd wordt. Over Kill dat is de oplossing. Als je haar maar vaak genoeg ziet wordt je het op een gegeven ogenblik zo zat dat je blij bent dat je weer avonden voor jezelf hebt en dergelijke. |
Ik vind dat verliefde gevoel juist een must voor een relatie.
Edit: ik had nog niet het hele topic doorgelezen. De vraag of je puurder van iemand kan houden zonder verliefd te zijn, is wel interessant. Ik snap ook wel wat de TS bedoeld, er zit voor sommige mensen misschien ook wel een kern van waarheid in. Toch denk ik: dat verliefde gevoel is alleen in het begin heel sterk, en dan kun je je inderdaad irrationeel gaan gedragen, etc. Daarna zwakt het wat meer af, en de meeste mensen komen dan weer gewoon met beide benen op de grond terecht. Zo kun je nog steeds verliefd zijn, maar zonder dat het 'vervelend' is, en je je niet meer normaal kunt gedragen. |
Citaat:
|
oh sorry... bij de vorige post had ik nog niet gelezen dat het uit was. maar onthoud dit dan maar voor de volgende keer ;)
|
zorgen dat je iets heel irritants ontwikkeld dat enkel irritant is als ze verkering met je heeft. bv. tijdens het zoenen in haar mond gaan blazen en dan heel fout lachen :D
|
hahaha! doe jij dat zo bracelance? ik zie het al helemaal voor me, dan gaat het uit, vertelt zij het aan haar vriendinnen die het weer aan hun vriendinnen vertellen en vervolgens wil niemand ooit meer met de arme jongeman zoenen ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
EDIT: Bij mij was het helaas niet "mijn" vriendin geworden... ik zie nu dat je daar al voorbij bent. Daar heb ik dan juist weer geen ervaring in, maar ik hoor van genoeg mensen dat ze het uitmaken omdat ze niet meer verliefd zijn (zonder specifieke reden, dus ook niet vreemdgaan of verliefd zijn op een ander). Beetje extreem voorbeeld, maar blijkbaar gaat dat ook over. |
Jaaa ik wil ook ff reageren.
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar wil gewoon ff kwijt dat je niet zo moeilijk moet doen. Verliefd zijn is heerlijk. Ok het is klote als het uitgaat en je blijft verliefd op die gene, maar geniet er gewoon ff van. En anders vind ik dat je haar niet je vriendin kan noemen en haar eerlijk moet zeggen dat je niet verliefd op haar bent. Dan weet zij ook waar ze aan toe is. Anders is het niet echt eerlijk he? Waar gaat jullie relatie dan om? sex? Dan moet je dat eerlijk zeggen....Als je een relatie met iemand hebt zegt dat toch meestal wel dat je iets voor elkaar voelt. |
Citaat:
magoed zij was toen ook niet verliefd en ik ook niet, ik heb ook gewoon verteld waarom ik niet verliefd wou worden verder was het geen sexrelatie of whatever, gewoon een vriendin maar verliefdheid is gewoon gaar scrolleens wat naarboven daar staat ergens in het wit wat ik ervan denk en waarom je puurder van iemand kan houden als je juist niet verliefd bent magoes lees maar ff ;) |
hmmm tja goeie stelling.
Maar ik blijf erbij dat verliefdheid heerlijk is. En als het goed is gaat het vanzelf over in houden van. Dat is toch ook pure liefde, houden van? (ik moet eerlijk toegeven dat het niet van iemand houden het wel een stuk makkelijker maakt als het uit gaat....Dan vergeet je die gene toch ff wat sneller) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08. |