![]() |
trouw zijn... is dat positief?
ik zou graag julie mening weten,waarom,en eventueel voorbeelden ...
kuss* |
Ligt er aan op wat voor manier trouw, aan wie, enz...valt zo niet te zeggen, denk/vind ik.
|
noem eens een voorbeeld van negatieve trouw? als dat bestaat, heet het dan niet anders?
|
Citaat:
|
Citaat:
:S vaag iets dit |
Citaat:
|
trouw zijn is over het algemeen goed, behalve als je trouw bent aan iemand die niet trouw is aan jou
|
Het lijkt me positief dat je elkaar vertrouwen kunt. Dat gemaakte afspraken nagekomen worden.
|
Trouw is slecht waar jouw denken stopt.
|
Hmmm... Ik heb soms de neiging om te veel voor mensen te willen doen. Moeite met nee zeggen heet dat ook wel. Trouw zijn in vriendschappen, hoe oppervlakkig die ook zijn. Op het moment dat ik daar zelf onder ga lijden is dat negatief, daar moet ik gewoon een lijn trekken. Maar anders is het wel positief.
|
Tot op zekere hoogte wel ja. (en verder ook wel wat Leonoor in
haar eerste post zei) |
Citaat:
|
Citaat:
|
zolang het van 2 kanten komt wel, anders vind ik het negatief want dan blijf je vast houden aan mensen/dingen die jou niet moeten, geen waarde aan je hechten, misbruiken of weet ik wat. Maar t is wel moeilijk om in te zien wanneer het goed en waneer fout is
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, er zit natuurlijk een grens aan, maar dat was nou juist niet wat ik bedoelde. Ik kan het blijkbaar niet goed verwoorden ;)
Als jij wel trouw bent, geef jij tenminste het goede voorbeeld, zeg maar. Maar je hebt natuurlijk gelijk dat dat niet lang moet duren als die ander constant ontrouw aan jou blijft. (Hier heb ik het meer ovre vriendschap dan over een relatie, want ik dat laatste geval zou het wat mij betreft direct uit geweest zijn.) |
trouw is in zeker zin goed, maar ik denk dat je bij trouw, zoals bij alles het geval is, ook door kunt slaan, er te ver in kunt gaan. maargoed, dat is eigenlijk wel logisch denk.
|
Trouw zijn is goed als je erbij na kan denken/ denkt
Trouw is baaaad als je als een schaapje, gedachteloos, een kudde volgt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28. |