Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Wat is een OEM (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=96467)

Lucky Luciano 19-05-2002 08:58

Wat is een OEM

Ik heb een stuk text en daar komt meerderemalen de afkorting OEM in voor. Weet iemand wat dit betekend?

Henri 19-05-2002 09:29

Ik denk dat jij bedoeld dat je bijvoorbeeld een geluidskaart/videokaart/... OEM hebt. Dat betekent dat je alleen het kaartje hebt, zonder boekje, zonder doosje, enz. Puur en alleen het stukje hardware krijg je dan.

Lucky Luciano 19-05-2002 09:35

Solectron was gericht om uit groeiende markt van de elektronika voor de verwerkende diensten voordeel te halen. Hierin wilde zij de overstromingen van de OEMproductie aanpassen. Solectron groeide snel, aangezien het leiden OEMs begon meer van hun functies van de productie te delocaliseren zodat concurrerend konden zij met het snel veranderende marktmilieu blijven. Deze strategie liet OEMs toe om zich op hun kernbekwaamheden te concentreren zoals O&O, verkoop en marketing. Door hun productie te delocaliseren, konden OEMs snellere toegang tot de globale markt, het effectievere activagebruik en de capaciteit aan het overzichtsprocédé van de hefboomwerking bereiken technologieën.

Hier is dat stukje text. Let maar niet op de grammaticale vorming, want het is door een vertaalmachine gedaan.

Lucky Luciano 19-05-2002 11:19

Ik heb een betekenis gevonden, maar klopt die. En ik snap als ie klopt het verband met de bovenstaande text niet.

Original Equipment Manufacturers (OEM's) zijn fabrikanten van hardware, zoals pc's en handhelds. Voor hen heeft Microsoft een licentieprogramma dat hen toestaat om hun producten aan te bieden compleet met Microsoft-software, zoals Microsoft Windows XP Home, Windows XP Professional of Windows CE

PC_Freak 19-05-2002 13:31

Citaat:

darkshooter schreef:
Ik heb een betekenis gevonden, maar klopt die. En ik snap als ie klopt het verband met de bovenstaande text niet.

Original Equipment Manufacturers (OEM's) zijn fabrikanten van hardware, zoals pc's en handhelds. Voor hen heeft Microsoft een licentieprogramma dat hen toestaat om hun producten aan te bieden compleet met Microsoft-software, zoals Microsoft Windows XP Home, Windows XP Professional of Windows CE

Deze verklaring klopt volledig.

Meestal kan je OEM-besturingssystemen enkel op een volledig lege schijf installeren.

Lucky Luciano 19-05-2002 21:30

aaahhh ik word gek. Ik hoor nu van iemand anders dat het een product is dat nieuw is en door de producent op de markt is gebracht. Welke is het nou?

chursel 19-05-2002 22:04

Zonder doos en boekjes :D

wyner 20-05-2002 01:16

OEM producten zijn eigenlijk bedoeld om door de oorspronkelijke fabrikanten aan doorverkopers te verkopen; die bouwen het in in een compleet systeem en verkopen het als geheel; bijvoorbeeld als je een complete computer koopt bij de pc-boer en je er een geluidskaart en Windows bij krijgt--dat zijn dan in principe OEM versies. Kennelijk mag de computerboer ze ook direct aan de klant verkopen; OEM artikelen herken je aan het feit dat ze niet in een mooie representabele doos komt, en meestal krijg je alleen de echte nodige software zoals drivers; extra spellen en applicaties krijg je er niet bij.

Tegenovergestelde van OEM, "retail" producten herken je aan de mooie doos waarin het komt, de hogere prijs en extra software (of hardware, bijvoorbeeld in het geval van CPU's waar OEM uitvoeringen ook "bulk" worden genoemd, en retail "boxed").

Henri 20-05-2002 08:51

Citaat:

chursel schreef:
Zonder doos en boekjes :D
Dat zei ik :D

Chimera 21-05-2002 12:41

Citaat:

darkshooter schreef:
aaahhh ik word gek. Ik hoor nu van iemand anders dat het een product is dat nieuw is en door de producent op de markt is gebracht. Welke is het nou?
Dat is in ieder geval niet de juiste uitleg.

chursel 21-05-2002 15:32

Citaat:

henri schreef:

Dat zei ik :D

weet maar dit is duidelijker dan jouw hele tekst :D:D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.