![]() |
Winter
Mijn tranen
zijn bevroren en vallen als sneeuw omlaag. Op straat zijn zij verloren en zijn al gauw vervaagd. Een schreeuw als nooit tevoren, die gedempt wordt door 'n windvlaag. Je zult me toch nooit horen, dus de lente begint vandaag. |
Mooi!
|
Ja .. erg mooi! Vooral de laatste strofe .. de rijm is erg leuk gedaan. Het enige -kleine- minpuntje zit in de 2e strofe denk ik .. die loopt voor mijn gevoel niet helemaal lekker .. alsof er een lettergreep mist ofzo .. maar verder vind ik het een ontzettend goed gedicht : ) .
|
Bedankt! :)
|
de klemtoon op windvlaag ligt verkeerd, "dus" in de laatste strofe is 1 lettergreep te veel en ik vind gauw een verschrikkelijk boerenpummel woord.
|
Ja, over dat 'windvlaag' zat ik ook lang te twijfelen.
Gauw? Waar in Nederland woon je dan? Vind 't eigenlijk wel meevallen. :o misschien omdat ik in limburg woon ;) |
Ik lees het echt heel springerig, 'tietomtietomtietom', en dan alle woorden verschrikkelijk apart; ja mijn fout ik weet het. Maargoed dat maakt wel dat ik de regellengtes niet dusdanig mooi vind dat het gedicht mooi tot één geheel wordt gemaakt; ik vind het wat brokkelig. Maar afgezien hiervan is de verwoording best goed.
Halogeen, ik ben het in principe met je eens dat gauw een rotwoord is, maar eigenlijk vind ik het in dit gedicht best kunnen (y). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51. |