![]() |
hoelang doet jou pc erover om op te starten?
dus vanaf het indrukken van het knopje totdat je helemaal geen bewerkingen meer hoort.
mijn 3 minuten en 4 seconden :/ |
mijne 4 min. en 34 sec. (kut PC!)
|
ehmm in de beginne: 30 sec. Nu ik 2 bestruingssystemen heb:
win 98, is iets wat vernuekt, 2.11 win 2k 3.32 |
Toen die nog kaal was 22 seconden, nu iets van 40 ofzo (heb expres alleen een bootfloppy gemaakt voor Linux, anders komt er zo weer 5 seconden bij, dát moeten we niet hebben ;) )
|
Licht eraan welke..
eentje doet er 25sec. over een ander 5 mins |
voordat ik op dat login scherm kom van XP duurt het denk ik 0:45 sec.......
|
4 seconden ofzo..
En dan sta ik in LILO die vrolijk op mij wacht met de vraag welk OS ik wil starten. |
Zo'n 20-30 seconden, ik heb WinXP op een gloedjenieuw systeem :)
|
40 - 60 sec ligt er aan of ik iets het geinstallerd :D Maar Xp vind ik iets langzamer dan ME en ze zeggen dat het sneller is
|
Citaat:
|
Mijn HD zit bijna vol, en XP zit erop wat btw echt langzamer opstart de ME. Hij doet er zo'n 2 minuten over.
|
Juist, ik vind XP zelf wel sneller en stabieler, het opstarten duurt idd langer, maar je kan tenminste echt beginnen je comp te bezigen...in ME bleef de harde schijf 3 minuten draaien, op de desktop, voor ik deftig kon werken met de comp...zwaar kut
|
Amd Athlon 800 mhz
256 mb ram win ME opstart tijd: Tussen 60 - 90 sec |
Citaat:
|
'k weet niet precies...'t duurt iig te lang
|
Citaat:
|
Ongeveer 30seconden tot het login scherm van XP. Na inloggen nog een seconde of 5.
|
hmz ik denk zo'n 35-40 sec?
|
je kunt beter vragen hoelang je pc stabiel draaid........;)
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Win98: 2uur Win98SE: 3uur Win2000: 12dagen (niet langer aangehad) WinXP: 4dagen (niet langer aangehad) |
Hoelang? Veel te lang natuurlijk, ik haat het als ik moet wachten, 1-5 sec zou ik nog met kunnen leven, maar langer (n)
Hoelang stabiel? Zo lang als nodig is meestal, 's morgens pctje op, 's avonds pctje af. Ja, ik ben zo iemand die zijn pc afzet als ik ga slapen :) |
nooit geklokt, maarreh, hoor jij je pc bewerkingen uitvoeren???
dat doet mijnoude p200 ook (ratelende hd bedoel je toch0 maar men nieuwe doet dat niet meer hoor (20 gig maxtor hd @7200 RPM) |
minder dan 30 sec voordat ik inlog scherm xp zie (y)
|
Opstarten : 25 seconden totdat ik aan de slag kan
Afsluiten : Hooguit 15 seconden Langste tijd stabiel : 4 dagen, daarna uitgezet ivm op vakantie... OS : MS Windows XP Home NL Intel Pentium 4 1,4 ghz 256 MB Hercules Radeon 8500le |
Citaat:
dan kun je het nt-bootmenu ook meetellen (4 seconde is dan trouwens wel snel) ik 49 seconde (win me) en afsluiten 3 seconde (win me) ik 1.56 minuut (win xp) en afsluiten 45 seconde (win xp) |
Citaat:
http://apollo.frd.dhs.org/ |
20 seconden naar win ME op een AMD XP 1900 + met 512 DDR intern
|
Te lang!!!
|
5 minuten ofzo??
|
Citaat:
|
Citaat:
Wel vervelend als ik in de BIOS wil, dan zet ik altijd eerst de monitor aan en dan de PC :) Linux start bij mij ontieglijk snel, komt door de 2.4.18 kernel. Windows 2000 laat wel ff op zich wachten, waarschijnlijk 1 minuut ofzo. |
Citaat:
Ik zat al een keer boven de 300 dagen :) |
OpenBSD doet er 2 minuten over tot routing, NAT en SSHd werkt. XP doet ik schat een minuutje over tot ik kan inloggen. Linux doet er ook een minuutje over.
|
mijn router is al 123 dagen up:
8:09pm up 123 days, 4:15, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00 verder doet win2k op bak met een 900MHz-processor en 256 mb ram er zo'n minuut of 3 of 4 (gok ik) over om op te starten. linux (lfs) doet er zo'n 20 seconden over. |
Citaat:
Daarnaast wou hij niet booten van de CD. Ook niet van kant en klare. Heb toen uiteindelijk een floppy gebruikt en dan de pakketten gehaald van de CD, vind ik wel minder. Ik heb al enkele PC's zonder floppy drive (zit een nl. een ZIP-100 in), dus dat is een beetje vervelend :D Maar goed, ik heb er weer Debian opgezet, uiteindelijk toch gewoon het fijnste vind ik. |
Bwah, een secondje of 20 denk ik. Heb Win XP op AMD Athlon TB 1400MHz en 384MB ram geheugen draaien.
|
Citaat:
Citaat:
http://sage.uniforum.org.nz/bootable.html Ik doe zelf een FTP install, is veel makkelijker IMHO. Citaat:
Btw: no offense |
50 sec.
P2 350, 320MB, Win2k |
22-25 sec
AMD TB 1200 win 98 se |
none a yur fuckin bizniz
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik Win2k er schoon op heb staan 26 seconden. Nu is het 1 min ongeveer. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hmm. En hoe vond je het? Wat heb je allemaal geprobeerd? Waarom kies je voor Debian en niet voor OpenBSD? En wat zijn de precieze functies van de computer? Ik ben benieuwd:) |
ehr, ik zet em aan. ga een biertje halen, pak een opener en open hem. Doe een video terug in de doos, loop naar boven en de computer is klaar. ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42. |