![]() |
I-Mode Project
Met een projectgroep gaan we een applicatie ontwikkelen voor I-mode in samenwerking met KPN-Mobile. Nu wilden we met een kleine marktonderzoek uitzoeken welke van de twee ideen we hebben het meest gewild is bij het publiek.
De doelgroep van de applicatie is 18 t/m 22 jaar en het moet gaan werken op een I-mode platform. De ideeën zijn: 1 Een fastfoodketenkiller-app. > Men kiest een stad. > Men kiest daarna het gedeelte van de stad. > Men krijgt te zien welke fastfoodketens er zijn in dat gedeelte. >> Adres >> Telefoonnummers >> Openings-/sluitingstijden >> Enz > Men kan kiezen of men de open / gesloten / of alle fastfoodketens willen zien. > Eventueel vergezeld van een plattegrond(je). 2 Profielenkiller-app > Men tikt een gebruikersnaam of telefoonnummer in. De server stuurt een profiel terug. > In het profiel kan je zetten: >> Huidige status: >>> Enkele standaard opties zoals Bespreking, Lunch, enz >>> Zelf ingetikte status, bijv "Ik ben nu in een vergadering, om 13:00 weer beschikbaar." >> Algemene dingen >> Naam >> Alternatieve telefoonnummers >> Plannen voor het weekend. >> Enzovoorts. (wat je maar wilt, kleine foto's misschien wel) > Er zal een adressboek met gebruikers en gebruikersgroepen zijn > Aangeven welke groep welke informatie van je mag inzien, bijvoorbeeld alleen je achternaam laten zien aan de groep "vrienden". > Men kan het profiel instellen op de server via i-mode of via de project website van achter de computer. Graag zou ik van jullie willen weten welke van deze jullie het beste vinden, welke zouden jullie het liefst willen gebruiken? Ook zou ik het op prijs stellen als je uitlegt waarom je voor een bepaald idee kiest, of waarom juist niet. (De namen zullen later nog gekozen worden) |
Nee.
|
dat eerste deel van dat profielenkillerplan is wel vreselijk stupide zeg. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind I-Mode voor Infantiele mongolen.
|
Citaat:
|
I-mode-toestellen kun je heel goed in een glaasje water stoppen, behalve als het glaasje te klein is.
|
helemaal niets
|
Citaat:
men kan i mode toestellen ook onder een baksteen plaatsen :) |
Citaat:
|
nee, maar ja, er zijn natuurlijk altijd sufferds die daar hun geld aan op willen maken
|
Komische reacties. (Y)
De apps zijn btw gratis. |
wat een fantasie.
dat maakt het idee er alleen maar idioter op, want het IS gewoon zo dat I-mode handenvol geld kost. |
Citaat:
|
Citaat:
|
:o wat is I-mode?
|
Ja.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
das kut :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
best kut ja |
Citaat:
|
Wat een belachelijke voorstellen. Sorry, hoor.
|
Met I-mode kan je gewoon HTML (ziet er beter uit als het cHTML is) sites bekijken, met WAP moeten het speciale WML pagina's zijn, en I-mode ondersteunt ook een simpele vorm van Java, waar dus die apps in gemaakt worden.
Nadeel is dat er nogal wat limieten zijn zoals maximaal 5 plaatjes per pagina. Citaat:
|
I-mode is gewoon kut, had je daar nog wat op te zeggen?
|
Nee, uw geweldig onderbouwde argumenten slaan mij volledig uit het veld. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hij wil graag dat je t onderbouwt ik vind wappen kut omdat ik altijd perongeluk als ik met telefoontjes aant klooien ben verbinding maak met dat internettig iets.... ofzo :p ja ik weet er echt scheit van |
Citaat:
|
Fastfood.
|
Citaat:
|
Je hebt op internet een site waar wekelijks alle aanbiedingen van bier staan... zoiets maar dan als imode site is een goed idee (y)
|
Als je echt moet kiezen tussen deze twee?
Het fast-food gezeik. Die anderen vraagt teveel van de privay van een ander. Daar komt nog bij dat echt niet iedereen zomaar een profiel aan gaat vragen. Ik vind het een beetje gejat van msn, maar daar zit bescherming op. Als je je plannen voor het weekend laat zien, heeft iedere mooie meid meteen een tiental stalkers. Nej, het fast-food idee, lijkt me dan beter. Opzich voegt het niet heel erg toe, de vuurrode McDonalds borden zie je overal wel opdoemen, maar het lijkt me zeker de beste keuze van de twee. |
hulde! de eerste serieuze reply! (y)
|
achja waarom ook niet (ondanks dat ik het zelf niet gebruik)
-het lijkt men voor de gebruikers van I-mode het leukst/handigst om het castfoodketen idee te gebruiken aangezien de meerderheid van de gebruikers in de leeftijdscatogorie 14-24 vallen. bij het profiel idee is het meer iets voor'mensen van 'middelmatige' leeftijd (die dus imode amper gebruiken) -ik adviseer je, je tijd eens wat nuttiger te besteden |
Haha, mijn vader heeft I-Mode terwijl ie zelfs nauwelijks belt met zn mobiel, ik zal het hem een vragen (y)
|
Profielgedoe.
|
je bent de 3e optie vergeten:
fuck I-Mode of iig deze plannen |
Citaat:
|
Nee hoor, daar heb ik mijn smartphone voor. Daarmee bekijk ik gewoon HTML ;) (zonder limiet, behalve mijn portemonnee)
|
Citaat:
|
HvA Ict zeker ? :)
|
:eek: hmmm... ik heb nog nooit zoveel achterlijke reactie's gezien. (y)
|
Citaat:
|
I-mode is zooooooooooooooooooooo 2003 :o .
|
zonde van het geld?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04. |