![]() |
Duizend dromen
Elke nacht lig ik vrolijk
verdrietig of gepijnigd, verslagen, in mijn bed dan beleef ik het onmog’lijk duizend dromen in een nacht rijke fantasieën worden waarheid wanneer er aan mijn bed, een bezoekje wordt gebracht Nimmer is de waarheid aan het licht gekomen Bloedstollende woorden overleven al eeuwen In mijn slapeloze dromen. |
Zo slecht is-ie toch niet? :(
|
wat is dat met dat ongeduld zeg...
|
dan beleef ik het onmog’lijk , dit vind ik een wat vreemde zin: ik zou hier van maken 'dan beleef ik het onmooglijke', want dichterlijke vrijheid, daar heb je toch al gebruik van gemaakt :cool:. Je hebt dan alleen wel kans dat mensen 'onooglijke' lezen, maargoed.
Het gedichtje zegt mij niet zoveel, maar ik vind het toch wel leuk geschreven; ik mis alleen het geheel, de eenheid, en een pakkende slotzin. |
Dit komt me echt zwaar bekend voor...
|
Andere versie van de laatste strofe:
"Nimmer is de waarheid aan het licht gebracht Bloedstollende woorden overleefden eeuwen In mijn slapeloze nacht." Citaat:
Zo, dat is mijn reactie op je gedicht en ik sluit die ander maar want ik vind het een beetje flauw om voor 3 kleine woordveranderingen in de laatste strofe een nieuw topic te openen :) . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40. |