![]() |
Mini-onderneming, een kleine enquete
Voor mn studie small business & retailmanagement beginnen we meteen de 1e module van het 1e jaar al met de mini-onderneming. Voor diegenen die hier onbekend mee zijn: je verzint met een groepje van circa 10 personen een eigen product en probeert dit als een echte onderneming aan de man te brengen met alle zaken waar een normale onderneming ook mee te maken krijgt.
Onze onderneming heeft 5 producten bedacht waar we iets mee kunnen doen, om uiteindelijk tot het definitieve product te maken testen we naar welk product eventueel de meeste vraag zal zijn. Het product waar ik de vraag naar moet onderzoeken is de 'Ov-Hanger'. Je moet het als volgt zien, meestal zijn de bussen of treinen naar je school bomvol en komt het dus voor dat je moet staan. Met de ov-hanger kun je dan aanhaken aan bijvoorbeeld een stang in de bus en kun je doormiddel van een soort lus vast houden(je ziet deze hangers ook al wel in de bussen, maar dan vast aan de stangen). Om te testen of er een beetje vraag naar is heb ik de volgende enquete gemaak(slechts 8 meerkeuzevragen). Als een aantal mensen het ff in zouden kunnen vullen ben ik je heel erg dankbaar(ook al vind je het een kutproduct of kutvragen :)) 1. Hoe vaak reist u per openbaar vervoer Minder dan 1x per week Minimaal 1x per week 2 tot 4x per week Elke dag 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Vaak Regelmatig Af en toe Nooit 3. Wat vindt u van het idee? Goed idee Matig idee, zou eerst het definitieve product willen zien Slecht idee, want.. 4. Heeft u er behoefte aan? Ja het zou handig zijn Nee 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? (geef ongeveer een richtprijs) 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) Ja Misschien Nee 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit? Uiterlijk Functionaliteit Beide evenveel 8. Ziet u toekomst in het product? Ja want.. Nee want.. (Korte toelichting is voldoende) |
1. Hoe vaak reist u per openbaar vervoer
2 tot 4x per week 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Nooit 3. Wat vindt u van het idee? Slecht idee, want het is nogal overbodig imo 4. Heeft u er behoefte aan? Nee 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? Gratis ;) 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) Nee 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit? Functionaliteit (in dit geval) 8. Ziet u toekomst in het product? Nee want het lijkt me dus overbodig. In de bus heb je die dingen al en verder zijn er genoeg dingen om aan vast te houden, terwijl je echt niet zo snel valt. En veel vragen zijn een beetje hetzelfde. |
Minder dan 1x per week 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Af en toe 3. Wat vindt u van het idee? Matig idee, zou eerst het definitieve product willen zien 4. Heeft u er behoefte aan? Nee 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? (geef ongeveer een richtprijs) 10 euro 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) Misschien 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit? Functionaliteit 8. Ziet u toekomst in het product? Ja want.. Nee want.. (Korte toelichting is voldoende) weet niet |
2 tot 4x per week Elke dag 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Vaak 3. Wat vindt u van het idee? Matig idee, zou eerst het definitieve product willen zien 4. Heeft u er behoefte aan? Nee 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? gratis, een student gaat niet extra betalen voor een klein beetje meer luxe. 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) Nee 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit? Functionaliteit 8. Ziet u toekomst in het product? Nee want dit lost niet of nauwelijks een probleem op. Als het in een bus daadwerkelijk zo druk is kan je ook niet meer bij de lussen. Ook zou je in alle bussen, treinen, trams stangen zijdelings moeten hebben om zo'n hanger goed te bevestigen. |
2 tot 4x per week 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Af en toe 3. Wat vindt u van het idee? Matig idee, zou eerst het definitieve product willen zien 4. Heeft u er behoefte aan? Nee 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? (geef ongeveer een richtprijs) Hooguit 10 euro 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) Nee 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit? Functionaliteit 8. Ziet u toekomst in het product? Nee want.. Er zijn genoeg vasthoudmogelijkheden in trein of bus. Ook vermoed ik dat het product over de stang zal glijden, wat de bruikbaarheid niet verhoogd. |
Citaat:
|
Elke dag 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Regelmatig 3. Wat vindt u van het idee? Slecht idee, want..je kan je nu prima vasthouden en je moet dat ding steeds meenemen 4. Heeft u er behoefte aan? Nee 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? (geef ongeveer een richtprijs) 8 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) Nee 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit? Functionaliteit 8. Ziet u toekomst in het product? Nee want..ik denk niet dat studenten dit gaan kopen, want het is toch voor een groot deel studenten dat van het openbaar vervoer gebruik maakt. dit is omdat er dus al mogelijkheden zijn om je ergens aan vast te houden (Korte toelichting is voldoende) |
2 tot 4x per week 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Regelmatig 3. Wat vindt u van het idee? Slecht idee, want meestal heb ik al een tas bij me die erg zwaar is en waar amper nog wat in past, en om dan nog zo'n hanger mee te moeten nemen... 4. Heeft u er behoefte aan? Nee 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? 5 euro 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) Nee 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit Functionaliteit 8. Ziet u toekomst in het product? Nee want.. dan zullen er veel openbare vervoersmiddelen (lees: treinen) op aangepast moeten worden. Ik heb liever dat de vervoersmiddelen op tijd komen dan dat er zo'n hanger komt. Bovendien zijn er in bussen al genoeg dingen waar je je aan vast kunt houden zodat je niet valt. |
Hahaha, een maat van me moest dit jaren geleden ook doen, voor de HBO international business and marketing. Echt zo lachwekkend, al die mannetjes en vrouwtjes die helemaal een ideaalbeeld hebben van 'de manager'. :D
|
Elke dag 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Vaak 3. Wat vindt u van het idee? Slecht idee, want.. In de bus hangen vaak al van die lussen, in een trein kun je ze nergens aan vastmaken 4. Heeft u er behoefte aan? Nee 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? (geef ongeveer een richtprijs) Heel weinig (anders verkoopt het toch niet lijkt me) 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) Nee 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit? Beide evenveel 8. Ziet u toekomst in het product? Nee want.. Zie vraag 3 |
Citaat:
|
Minder dan 1x per week 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Af en toe 3. Wat vindt u van het idee? Matig idee, zou eerst het definitieve product willen zien 4. Heeft u er behoefte aan? Nee 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? 2 euro 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) Nee 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit? Beide evenveel 8. Ziet u toekomst in het product? Nee want.. er is denk ik weinig behoefte aan |
Minder dan 1x per week 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Af en toe 3. Wat vindt u van het idee? Matig idee, zou eerst het definitieve product willen zien 4. Heeft u er behoefte aan? Nee 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? Gratis bij abbonementen, die mensen reizen, lijkt mij, vaak in de spitsuren? 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) Nee 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit? Functionaliteit 8. Ziet u toekomst in het product? Nee want je kan toch wel in de bus, op je eigen benen, blijven staan? (Korte toelichting is voldoende) |
Citaat:
|
1. Hoe vaak reist u per openbaar vervoer?
2 tot 4x per week. 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Regelmatig. 3. Wat vindt u van het idee? Matig idee, zou eerst het definitieve product willen zien. 4. Heeft u er behoefte aan? Nee. 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? 2 euro. 6. Zou u het kopen in de winkel (mits tegen de juiste prijs)? Nee. 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit? Beide evenveel. 8. Ziet u toekomst in het product? Nee want.. Overbodig. |
Elke dag 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Af en toe 3. Wat vindt u van het idee? Slecht idee, want het lijkt me nogal nutteloos. Je hebt niets voor niets handen gekregen. 4. Heeft u er behoefte aan? Nee 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? (geef ongeveer een richtprijs) 5 euro 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) Nee 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit? Functionaliteit 8. Ziet u toekomst in het product? Nee want.. (zie vraag 3) |
2 tot 4x per week 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Af en toe 3. Wat vindt u van het idee? Matig idee, zou eerst het definitieve product willen zien 4. Heeft u er behoefte aan? Nee 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? Gratis 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) Nee 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit? Functionaliteit 8. Ziet u toekomst in het product? Nee want er denk dat er wel iets beters op het probleem te verzinnen is. |
2 tot 4x per week 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Af en toe 3. Wat vindt u van het idee? Matig idee, zou eerst het definitieve product willen zien 4. Heeft u er behoefte aan? Nee 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? nee 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) Nee 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit Functionaliteit 8. Ziet u toekomst in het product? Ja, want er zijn een hoop mensen die het leuk vinden nutteloze troep te kopen (y) |
Minder dan 1x per week 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Af en toe 3. Wat vindt u van het idee? Goed idee 4. Heeft u er behoefte aan? Ja het zou handig zijn 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? € 5 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) Ja 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit? Functionaliteit 8. Ziet u toekomst in het product? Ja, handig om achter benen van argeloze voorbijgangers te haken. (y) |
De Kantine is niet de plek voor enquêtes.
De Kantine ---> Economische Vakken |
Ik denk zelf dat het alleen echt handig kan zijn voor mensen die te klein zijn om de lussen die er al zijn vast te grijpen, maar zoveel van die 'kleine' mensen zijn er niet.
|
heyy ik studeer ook SBRM, waar studeer jij?
|
Elke dag 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Vaak 3. Wat vindt u van het idee? Matig Idee 4. Heeft u er behoefte aan? Nee, het is vooral handig in de bus en daar reis ik (bijna) nooit mee 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? 7,50 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) Nee 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit? Beide evenveel 8. Ziet u toekomst in het product? Nee, want je moet het ook meeslepen als je een zitplaats hebt en daarbij is het best mogelijk om stabiel te staan in een rijdend voertuig. [/B] |
Minimaal 1x per week 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Af en toe 3. Wat vindt u van het idee? Matig idee 4. Heeft u er behoefte aan? Nee 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? 5 euro 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) Nee 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit? Beide evenveel 8. Ziet u toekomst in het product? Nee want.. je kan je vaak altijd wel ergens aan vast houden, dus ik vind het niet echt een nodig iets. |
1. Hoe vaak reist u per openbaar vervoer Elke dag 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Af en toe 3. Wat vindt u van het idee? Matig idee, zou eerst het definitieve product willen zien 4. Heeft u er behoefte aan? Nee 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? 5,- 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) nee 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit? Beide evenveel 8. Ziet u toekomst in het product? Ja want, veel mensen, en vooral ouderen weten zich slecht staande te houden (als ze al moeten staan) in bussen, tram en metro. Vooral voor hen zou het handig zijn. (zelf zou ik het niet kopen, maar ik heb ook altijd de eerste halte met opstappen) [/B][/QUOTE] |
Minimaal 1x per week 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Af en toe 3. Wat vindt u van het idee? Matig idee, zou eerst het definitieve product willen zien 4. Heeft u er behoefte aan? Ligt er aan in welke mate het werkt ed. ;) 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? (geef ongeveer een richtprijs) Euh...5 euro oid? 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) Misschien 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit? Functionaliteit 8. Ziet u toekomst in het product? Ja want... Als het werkt lijkt het me op zich wel handig, al vraag ik me af in hoeverre zo iets praktisch is: is het stevig genoeg, kan iedereen wel 'aanhaken', enz. |
2 tot 4x per week 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Af en toe 3. Wat vindt u van het idee? Slecht idee, want een mens kan zich ook prima staande houden zonder zo'n ding. 4. Heeft u er behoefte aan? Nee 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? Geen mening. 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) Nee 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit? Functionaliteit 8. Ziet u toekomst in het product? Nee, want het lijkt me overbodig. Zie ook mijn antwoord op vraag 3. |
Minder dan 1x per week 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Af en toe 3. Wat vindt u van het idee? Goed idee.. 4. Heeft u er behoefte aan? Nee 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? geen idee 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) Nee 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit? Functionaliteit 8. Ziet u toekomst in het product? Nee want.. iedereen kan ook best wel even staan.Het kost ook wel geld |
hej, ik doe ook small businuss.. het eerste jaar, en ik had dat zelfde idee ook! maar ik ben dus niet origineel zie ik alweer... we hebben inmiddels ook al een ander product gekozen. Hoe staat het bij jullie, al een definitief product?
Citaat:
|
--> Elke dag 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? --> Vaak 3. Wat vindt u van het idee? --> Matig idee, zou eerst het definitieve product willen zien trouwens: je kan je nu meestal wel nog ergens aan vasthouden, of anders sta je zo opeengepropt dat je gewoon niet meer om KAN vallen 4. Heeft u er behoefte aan? --> Nee 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? --> gratis bij een abonnement 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) --> Misschien 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit? --> Functionaliteit 8. Ziet u toekomst in het product? --> Nee want... we hebben het niet nodig aangezien je je wel aan allerhande buizen kan vasthouden, of soms gewoon ZITTEN |
Elke dag (eigenlijk 6x per week, maar dat kon ik niet kiezen..) 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Nooit 3. Wat vindt u van het idee? Matig idee, zou eerst het definitieve product willen zien 4. Heeft u er behoefte aan? Nee 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? 6 euro 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) Nee 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit? Functionaliteit 8. Ziet u toekomst in het product? Nee want er zijn al zogeheten 'staanplaatsen'. |
Elke dag 2. Komt het vaak voor dat u moet staan in het openbaar vervoer? Nooit 3. Wat vindt u van het idee? Slecht idee, want wat maakt het nu uit of je gewoon staat of dat je kunt hangen..en dan moet iedereen zijn eigen lus meenemen? ha..nou nee. 4. Heeft u er behoefte aan? Nee 5. Wat zou ongeveer de prijs moeten zijn? maximaal eurotje 6. Zou u het kopen in de winkel(mits tegen de juiste prijs) Nee 7. Hecht u meer waarde aan uiterlijk of functionaliteit? Beide evenveel 8. Ziet u toekomst in het product? Nee want.. ik denk niet dat het aanslaat, ik vind het onnodig om m'n eigen lus mee te nemen, dan sta ik wel gewoon hoor. (Korte toelichting is voldoende) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17. |