Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Cda + lpf + sp ? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=96668)

gna 19-05-2002 11:28

Cda + lpf + sp ?

Ik vind dat geen van de partijen van paars in de coalitie mag komen, en deze drie partijen zijn alledrie winnaars.

het zou dan volgens mij een centrumlinkse coalitie worden, aangezien de LPF volgens mij helemaal niet zo rechts is als vaak gedacht wordt!

Miss USA 19-05-2002 11:47

SP verschuift ook naar rechts. Eerst wilde de SP met geen enkele partij regeren, behalve GroenLinks. Nu heeft Marijnissen aangegeven dat ze beschikbaar zijn. Ze binden wel in! :mad: Ik denk niet dat dat echt een fantastische regering wordt... hoe dan ook als LPF meedoet hebben over een jaartje weer verkiezingen! :D

LisanneOUD 19-05-2002 11:59

Denk niet dat dat iets gaat worden, SP is toch wel vrij links, in tegenstelling tot LPF en CDA. Ik denk toch dat CDA, LPF en VVD een coalitie gaan vormen.

Boogie 19-05-2002 12:20

de SP wil echt niet met LPF in een coalitie hoor, tussen hen ligt een onoverbrugbare kloof

Uhmpra 19-05-2002 12:32

denk wel dat lpf rechts is
overigens: heeft marijnissen niet al hard om dit voorstel gelachen (gloof dat ik dat laatst zag ergens...)

ik zou teleurgesteld zijn in de sp als ze het zouden doen

Joostje 19-05-2002 12:40

hm

sp wil ook integratie door andere planning van wijken (waardoor allochtonen in witte wijken komen. ongedwongen

maar voor de rest zijn er teveel verschillen

halve banaan 19-05-2002 12:42

Citaat:

Boogie schreef:
de SP wil echt niet met LPF in een coalitie hoor, tussen hen ligt een onoverbrugbare kloof

ZlatanSuperJood 19-05-2002 13:27

De LPF moet sowieso niet in de regering, dat kan nooit wat worden..
Kijk maar wat voor mensen er bij zitten:

Matt Herben, de saaiste gast van Nederland,

Winny de Jong, begon meteen na de verkiezingen al te janken,

Ferry Hoogendijk, seniele ouwe man die het verschil niet ziet tussen een schoonmaakkar en een koffie-verkooppunt.

Met dat soort mensen in de regering komen er binnen een jaar zeker weer verkiezingen, wat ook niet echt de bedoeling is lijkt me..

LisanneOUD 19-05-2002 13:53

Citaat:

ZlatanSuperJood schreef:

Ferry Hoogendijk, seniele ouwe man die het verschil niet ziet tussen een schoonmaakkar en een koffie-verkooppunt.

Met dat soort mensen in de regering komen er binnen een jaar zeker weer verkiezingen, wat ook niet echt de bedoeling is lijkt me..

Matt Herben.. de saaiste gast van Nederland? Kan jij misschien wel vinden, maar dat zegt nog niets over zijn politieke vaardigheden.

Winny de Jong, begon meteen na de verkiezingen al te janken. Vind je 't gek?? Ze zijn wel hun lijsttrekker kwijt geraakt en als je dan in een keer vanuit het niets met 26 zetels in de kamer komt, dan zijn je gedachten wel even bij je lijsttrekker hoor!

Geef liever eens even serieuze argumenten, dan mensen te bekritiseren op punten die niets met politiek te maken hebben!

DJ Incompetent 19-05-2002 13:53

Citaat:

ZlatanSuperJood schreef:

Matt Herben, de saaiste gast van Nederland, --> geen argument

Winny de Jong, begon meteen na de verkiezingen al te janken --> ja, wat een jankerd :p

Ferry Hoogendijk, seniele ouwe man die het verschil niet ziet tussen een schoonmaakkar en een koffie-verkooppunt. --> he, das de man van een ouwe leraar van mij :D

Met dat soort mensen in de regering komen er binnen een jaar zeker weer verkiezingen, wat ook niet echt de bedoeling is lijkt me.. --> lijkt me juist wel relax (y)

SP moet gewoon in de oppositie, kritische vragen stellen (y)

Joostje 19-05-2002 14:14

Citaat:

ZlatanSuperJood schreef:

we hebben meer aan echte argumenten lijkt me.

Daika 19-05-2002 14:22

Citaat:

gna Ik vind dat geen van de partijen van paars in de coalitie mag komen, en deze drie partijen zijn alledrie winnaars.
VVD is echt geen winnaar hoor!!!! CDA, LPF moeten de kabinet in omdat ze de meeste stemmen hebben en dat moet vertaald worden in de regering. CDA en vooral LPF vertegenwoordigen een belangrijke/grote stroming in de bevolking dat niet genegeerd kan worden en de linkse partijen hebben hun kans gehad en volgens de bevolking gefaald (Ik vind van niet).
Ze moeten een kans krijgen om verantwoording af te dragen.
Nu rust mij en andere linkse stemmers rustig af te wachten en niet gelijk hun onderuit te halen.

DJ Incompetent 19-05-2002 14:34

Citaat:

Daika schreef:

VVD is echt geen winnaar hoor!!!! CDA, LPF moeten de kabinet in omdat ze de meeste stemmen hebben en dat moet vertaald worden in de regering. CDA en vooral LPF vertegenwoordigen een belangrijke/grote stroming in de bevolking dat niet genegeerd kan worden en de linkse partijen hebben hun kans gehad en volgens de bevolking gefaald (Ik vind van niet).
Ze moeten een kans krijgen om verantwoording af te dragen.
Nu rust mij en andere linkse stemmers rustig af te wachten en niet gelijk hun onderuit te halen.

t gaat over de sp :rolleyes:

Daika 19-05-2002 14:38

sorry
:(

Daika 19-05-2002 14:39

Ligt eenmaal niet voor de hand dat SP gaat mee regeren.

knijtert! 19-05-2002 14:39

Marijnese heeftf toch gezegt dat hij niet samen met een rechtse partij wil!!! Dus gebeurd ni:o
En dat maakt mij geen bal uit :)
Als PvdA er maar ni inkomt :) Dan krijgen hun tenminste ni de schuld as volgend jaar kabinet valt :) En vervolgens PvdA weer gekozen word :P

DJ Incompetent 19-05-2002 14:52

Citaat:

Daika schreef:
Ligt eenmaal niet voor de hand dat SP gaat mee regeren.
topic titel komt toch egt sp in voor (n)

Daika 19-05-2002 14:57

Kan het zo zijn dat ik in mijn onder bewustzijn de Cda, lpf en de Sp uitgesloten heeft om dat het niet redelijk is??
En daarom de titel vluchting heb doorgenomen zonder het te beseffen dat daar Sp stond??

mitsj 19-05-2002 15:43

zou wel moeten gebeuren.
Kwil echt heel graag zien hoe de mensen die mateloos kritiek konden leveren op paars het er zelf af brengen.
En sp cda en lpf bij elkaar is een gegarandeerde flop.
Dan krijgen de 3 goede(paarse) partijen eindelijk de eer die ze verdienen volgende verkiezingen.

maar wat te denken van groenlinks bij cda en lpf.
lijkt me ook wel leuke combinatie

DJ Incompetent 19-05-2002 16:11

Citaat:

Daika schreef:
Kan het zo zijn dat ik in mijn onder bewustzijn de Cda, lpf en de Sp uitgesloten heeft om dat het niet redelijk is??
En daarom de titel vluchting heb doorgenomen zonder het te beseffen dat daar Sp stond??

dat kan zo zijn ja, maar de hele "discussie" gaat ook al over jan en de sp, maar misschien kan t ook wel zo zijn dat jij nooit een topic doorleest?

Daika 19-05-2002 16:17

heb al sorry gezegd

Ninnoc 19-05-2002 16:41

Citaat:

Lis@nne :) schreef:

Winny de Jong, begon meteen na de verkiezingen al te janken. Vind je 't gek?? Ze zijn wel hun lijsttrekker kwijt geraakt en als je dan in een keer vanuit het niets met 26 zetels in de kamer komt, dan zijn je gedachten wel even bij je lijsttrekker hoor!

kindje kindje toch daar ging het helemaal niet om
'' ik was zo bang dat we de grootste zouden worden en dan moest ik... (ninnoc: premier worden) " riep dat hysterische wijf. Inderdaad goed dat ze niet de grootste zijn geworden dan waren de puinhopen in iedergeval verzekerd van een exponentiele groei

Ninnoc 19-05-2002 16:48

maar euhm ff ontopic
het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, standpunten lpf en sp komen absoluut niet overeen, zijn vaak zelfs tegenovergesteld aan elkaar en cda en sp tja dat is al iets meer in de buurt maar nog nix.
cda+sp+groenlinks(+evt pvda ofzo) lijkt me dan nog logischer qua verkiezingsprgramma, maar lijkt me vanwege de grote overwinning der koeien ook zeer onwaarschijnlijk.

(heb zelf sp gestemd --> niet met het id dat ze ook maar in buurt van de coalitie zouden komen overigens)

LisanneOUD 19-05-2002 18:26

Citaat:

Ninnoc schreef:

kindje kindje toch daar ging het helemaal niet om

Sorry.....

PV 19-05-2002 21:25

SP sluit coalitie LPF / CDA niet uit

SP-leider Jan Marijnissen sluit een coalitie met het CDA en LPF niet uit. "Er zijn meer mensen die het idee aanhangen van de winnaars samen in de regering. Ik ben daar ook wel voor."

Dit zei Marijnissen in het tv-programma Netwerk. De SP kent, net als het CDA en LPF, een goede verkiezingsuitslag.

De SP-leider zegt wel inhoudelijke problemen te zien omdat de LPF zich 'erg rechts heeft gepositioneerd'. Ook vreest Marijnissen dat de SP te weinig gewicht heeft om dingen voor elkaar te krijgen in een coalitie met twee grote partijen.

(RTL 4 text)

Conan the Librarian 19-05-2002 22:13

http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=92901
Past het goed bij.

(gesloten)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.