![]() |
Muizen
Wat te doen tegen muizen?!
grr... |
muisvriendelijke vallen zetten? waar heb je er last van?
|
een kat nemen natuurlijk.
Mijn ex-kat had een keer 's nachts een muisje voor me gevangen en die voor mijn deur gelegd. Toen ik wakker werd liep ik naar de badkamer, en voelde ik dat ik ergens op stond. Gelukkig was het een muizestaart, geen lichaam... |
Stop de gaten van je huis dicht met staalwol. Dat vreten ze niet op, dingen als PU schuim schijnen ze juist lekker te vinden. Als je die staalwol afwerkt met gips komen ze er helemaal niet doorheen.
|
Kat in huis, al is het de kat van de buren. Even een paar dagen door het huis laten wandelen, of een paar dagen per week bvb. Anders muisvrindelijke vallen zetten... heb je er echt last van dan?
|
rattengif, en elk jaar een ander soort, anders schijnen ze er resistent tegen te worden.
De meeste rattengif werkt ( helaas ) langzaam, maar teert de lijkjes uit, zodat je geen last krijgt van stank. Als de ellende blijft, zou je er goed aandoen om de gemeentelijke ongediertebestrijding te bellen. |
Gaatjes dichspuiten met pur-schuim.
|
Citaat:
|
yugh wij hebben er ook last van...we hebben echt alle soorten vallen gebruikt maar die werken niet, maar vergif wel! (y) gewoon in bakjes neerzetten. En ik geloof dat m'n moeder iets met lavendel zou kopen? zal het eens navragen.. :o
|
het was kamille, gekocht bij de natuurvoedingswinkel, in van die zakjes.
hoop dat het werkt! |
Citaat:
Een kat is wel een mooie optie, maar houd de hoekjes in de gaten. Dooie muizen stinken. |
wij hebben 15 katten...altijd (Y)
|
heb 11 fretten, hier laten ze het ook wel uit hun kleine muizekoppie om hier een voet over de drempel te zetten :D
vriend van me heeft wel erge last van muizen, dus die krijgt af en toe wat handdoeken waar mn fretten in geslapen hebben mee, en dan is ie er weer eventjes vanaf. Of een zakje met ontlasting(bah..) leeggooien in het nest, vinden ze ook niet zo leuk :p |
ik heb eens gehoord dat muizen ook niet tegen hoge geluiden kunnen... daar gaan z van weg? missn je buurman ns flink is zn balle trappe :P
ik heb gehoord dat muizn niet van cavia's houden.. :) |
Dat van die hoge geluiden kan wel kloppen , wij hebbe ooit eens een apparaatje gebruikt van de buren , als je dat een tijdje liet opstaan vluchtten al de muizen weg . Vergif was niet echt een optie aangezien we nog andere dieren hadden .
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56. |