Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   mode (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=966907)

booooo 28-09-2004 08:35

mode

ik ben 17 jaar en gek van mode en kleding en alles wat daar zo'n beetje bijhoort... ben alleen op zoek naar een opleiding zonder al die artyfarty kutdozen :s (sorry) maar goed heeft iemand een suggestie?

EggeD 28-09-2004 09:04

Kutdoos is dubbelop, joh.

b-z 28-09-2004 10:25

hmm... ik denk dat als je van mode houdt, je daar maar aan moet wennen. En anders kan ik je aanraden alle opendagen te bezoeken, en te kijken waar je er het minste tegenkomt!

Blubje 28-09-2004 11:15

---> School en Studie?

Maar ik weet niet wat je zoekt?
MBO, HBO, WO?

Chilli Dude 28-09-2004 13:34

die zijn er niet :p op al die mode opleidingen zitten, om jouw woorden ff te gebruiken, kutdozen...

Qimm 28-09-2004 22:09

Ik ben bang dat je daar niet onderuit komt

Whaxx 29-09-2004 09:27

Dat wordt lastig.

Want wellicht loopt er op elke modeopleiding een stel huppelkutjes rond. Maar als ze toch te dozerig zijn om iets te presteren zijn ze ook vlug weg.

Surival of the fittest eh.

Ieke 29-09-2004 12:27

Dit gaat naat school & studie, ik denk dat dit daar beter past.

Art ---> S&S

Scissorhands 29-09-2004 14:34

Amfi?

Design & Styling
Fashion Management
Concepts & Brands

http://www.amfi.hva.nl/

Vanilia 29-09-2004 18:09

Willem de Kooning academie heeft een hele leuke opleiding met mode. Het is wel een kunstacademie maar de mode richting is heel leuk daar. En het valt wel mee met die kutdozen daar :)

booooo 29-09-2004 19:54

tja... das eigenlijk het grote probleem... je komt er niet onderuit he! ben op zoek naar iets op hbo (zit in vwo6) maargoed....kunstacademies zijn geen goeie optie dus??? zit nix anders op dan alle open dagen doen en dan maar zien waar k uitkom...dr is zeker nix op universitair niveau ofzo?

Allures 29-09-2004 21:26

mode op universitair niveau? :eek:

Shadina 29-09-2004 21:40

Citaat:

Chilli Dude schreef op 28-09-2004 @ 14:34 :
die zijn er niet :p op al die mode opleidingen zitten, om jouw woorden ff te gebruiken, kutdozen...
Precies.
Dit was trouwens 1 van de redenen waarom ik niet voor mode heb gekozen. Maar als je toch voor mode kiest, en je wilt zo weinig dozen zien.. kun je denk ik het beste een school kiezen waar niet alleen maar mode zit. (fashion institute dus niet) Gewoon een kunstacademie (zoals HKU) kiezen.. dan heb je tenminste buiten je eigen opleiding ook normale mensen. :p

booooo 30-09-2004 09:05

ja ik weet het, het blijft moeilijk!
ben nu bezig met de vooropleiding van de HKA (arnhem) en vind de school aan de ene kant wel fijn, het is zo ongeveer de beste van Nederland schijnt het, maar volgens mij heb je er ontzettend weinig aan wil je later niet in de goot eindigen. bovendien heb ik dan weer het probleem dat ik veel liever naar Amsterdam of Utrecht ga (of heel misschien rotterdam, maar daar benk nog niet geweest) , dus dan kan k kiezen uit de amfi (NEE....daar heb je alleen maar meisjes), de rietveld (tja....:s "te kijk eens hoe goed ik wel niet ben") en de de HKU (heel misschien....maar daar moet k nog kijken). Kan ik niet gewoon gaan doen wat ik wil (kledinglijn opzetten ofzo) zonder opleiding??????? ik bedoel hoe moeilijk kan dat zijn?

Leonoor 30-09-2004 09:07

Citaat:

booooo schreef op 30-09-2004 @ 10:05 :
Kan ik niet gewoon gaan doen wat ik wil (kledinglijn opzetten ofzo) zonder opleiding??????? ik bedoel hoe moeilijk kan dat zijn?
Alles kan...alleen een kledinglijn opzetten is volgens mij sowieso al moeilijk...

booooo 30-09-2004 09:34

Citaat:

Leonoor schreef op 30-09-2004 @ 10:07 :
Alles kan...alleen een kledinglijn opzetten is volgens mij sowieso al moeilijk...
jah, dat vermoeden kreeg ik al toen ik er iets langer over nadacht... heb ten eerste toch wel een klein beetje geld nodig enzo... t is alleen dat ik het vermoeden heb dat je op een kunstacademie niet veel meer leert dan naaien en wat kunstgeschiendenis (behoorlijk onzinnig) en dat was het dan zo ongeveer....en eerlijk gezegd heb ik dan niet het idee dat ik daar dan later een bedrijf ofzo mee kan beginnen dus vandaar dat ik een opleiding zoek waar ik dus wel nog wat aan heb... ben net aan het kijken naar de HKU en die heeft wel wat meer diepgang vermoed ik....

brinta 30-09-2004 18:48

In het deel van je keuzevakken zou je handelsgerichte vakken (of andere vakken die jij mist op de kunstacademie) kunnen kiezen, wat ontbreekt aan je gewone rooster kun je zo zelf aanvullen

Citaat:

booooo schreef op 30-09-2004 @ 10:34 :
jah, dat vermoeden kreeg ik al toen ik er iets langer over nadacht... heb ten eerste toch wel een klein beetje geld nodig enzo... t is alleen dat ik het vermoeden heb dat je op een kunstacademie niet veel meer leert dan naaien en wat kunstgeschiendenis (behoorlijk onzinnig) en dat was het dan zo ongeveer....en eerlijk gezegd heb ik dan niet het idee dat ik daar dan later een bedrijf ofzo mee kan beginnen dus vandaar dat ik een opleiding zoek waar ik dus wel nog wat aan heb... ben net aan het kijken naar de HKU en die heeft wel wat meer diepgang vermoed ik....

*** Sido *** 01-10-2004 13:46

mischien iTMO wat voor je
an anders dit dan fashion management...

ook wel handig als jeje eigen kleding lijn wilt opzetten

alleen dat is meer de management kant.. en je moest toch ook wel een creatiefe kant hebben. En ik weet niet of je je daar wel dat krijgt..

maar goed

tis maar een ideeeeetje :D

Balance 01-10-2004 14:14

Als ik jou was zou ik gewoon voor de opleiding kiezen die je het meest aanspreekt. Een deel van de meisjes die er rondlopen mogen dan wel kutdozen zijn, maar daar hoef je toch geen contact mee te zoeken? En je zou die kutdozen (:D) toch niet het plezier gunnen dat jij vanwege hen niet de opleiding gaat doen die je eigenlijk zo graag zou willen doen?

booooo 01-10-2004 17:21

Citaat:

Balance schreef op 01-10-2004 @ 15:14 :
Als ik jou was zou ik gewoon voor de opleiding kiezen die je het meest aanspreekt. Een deel van de meisjes die er rondlopen mogen dan wel kutdozen zijn, maar daar hoef je toch geen contact mee te zoeken? En je zou die kutdozen (:D) toch niet het plezier gunnen dat jij vanwege hen niet de opleiding gaat doen die je eigenlijk zo graag zou willen doen?
tja daar zit wat in... :D er zullen heus nog wel meer leuke mensen rondlopen.... k ga gewoon heeeeeeeel hard rondkijken enzo en dan zal er vast wel wat leuks tussenzitten en als dat niet zo is dan maar niet, dan zoek ik gewoon de leukste stad uit en daaar lopen vast ook wel wat leuke mensjes rond:D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.