![]() |
De jaloerse kip
De jaloerse kip
Ik wil je niet delen Ik maak je verwijten Ik wil egoïstisch zijn Ik wil je voor mezelf! Jij bent de gene waar ik verliefd op werd Maar waarom had je al een liefde Waarom moet ik je delen Met die speciale liefde Ik wil je niet meer delen Ik ben het zat Ik wil je voor mezelf Maar dat is niet mogelijk Want die liefde heeft je nodig Mischien nog wel meer dan ik Maar waar blijf ik dan Waar blijft mijn tijd? Die tijd die verdwijnt Verdwijnt naar de achtergrond Ik ben niet belangrijk Ik mag niet egoïstisch zijn Bekijk jij het maar! Ik ben het zat Het is over en uit Ik wil je niet delen Ik wil je voor mezelf Maar dat is onmogelijk Dus maak ik het uit! ja tis weer een lekker vaag bericht maar ik zou toch graag reacties willen |
Je vriendje heeft een nieuwe kip?
|
Citaat:
|
Waarom is het tegenwoordig mode om zo weinig energie in een gedicht te stoppen?
Je neemt de moeite je gevoelens op papier te zetten, iets dat je lukt. Het is helder. Alleen als je dat hebt gedaan moet je natuurlijk nog wel even gaan zitten om de puntjes op de "i" te zetten. Maak gelijke strofes, zorg dat de zinnen even lang zijn, zorg voor inner-rijm enzovoorts. Het maakt het zoveel mooier. Ergens heerst kennelijk nog steeds de gedachte dat een gedicht als het aan je brein onschoten is klaar is. Dat is dan geen gedicht maar een gedachte. Toch in de essentie iets heel anders. Een soort onbewerkte diamant die niemand als diamant herkend. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien een beetje bot verwoord, maar hajo heeft (weer) een goed punt waar ik me bij aansluit.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04. |