![]() |
Zondag
De leegte drijft op wolken van geluk
En laat je langzaam achter Met een diepe zucht Op zoek naar eeuwig morgen De straten lijken leeg Eenzaam zacht geslenter Door de straatjes van je jeugd Zo gelukkig heel alleen De tijd staat even stil En alles wat je doet Is in eeuwigheid gegoten Alsof er niets gebeurd In de zon op het terras of waaiend in de wind Overvallen door de rust Zo hangt zondag in de lucht ----------- De enige dag in de week dat de tijd stilstaat Je oneindig veel tijd lijkt me hebben Er werkelijk niets op tv komt, Alleen paardenconcoursen en handbal Zucht, Waarom denk ik dat het 6 dagen per week zondag is, Behalve op zondag..... Tataa! |
mooi gedicht, heel sereen, maar jammer dat je in de 1e en 2e strofe het woordje 'leeg' gebruikt.
|
Ik vind het niet jammer dat je 'leeg' gebruikt, het viel me juist op dat jij van die simpele woorden altijd heel treffend weet te gebruiken (ik noem ook bijv. stil of alleen).
Je gedichten lijken wat gestructureerder te worden, dat is imo wel een compliment waard; goed gedaan. |
Ik vind het wel jammer dat je het 2 keer gebruikt, daardoor boet het in aan kracht. Verder heb je inderdaad altijd een bepaalde sfeer in je gedichten, dat vind ik goed.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16. |