![]() |
Is het voor forumbazen verplicht correct Nederlands te gebruiken?
Het lijkt wel of alleen forumbazen 'deze topic' gebruiken, en mensen die het eerste niet deden doen het wel als ze fb zijn geworden :eek:
|
Ik denk dat ze anders uitgekosts worden door hun collega-fb's
|
stokslagen voor iedere keer dat een fb 'dit topic' zegt
|
Het zou voor iedereen met de Nederlandse nationaliteit verplicht moeten zijn correct Nederlands te schrijven en te spreken.
|
jammer dat ongeveer 80 % dat niet doet
|
damn, daar gaat mijn theorie
ik was overtuigd van een complot :( |
Citaat:
|
Citaat:
En wat zou de straf moeten zijn voor iemand die zich niet daaraan kan/wenst te houden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
20 euro boete als je geen correct nederlands gebruikt? |
wel moio dat mensen die pleitten voor correcte taal juist zelf altijd de leukste fouten maken
(aleen wouter heb ik er nog nooit op kunnen betrappen) |
Citaat:
|
Citaat:
Vooroordelen en schaapjesgedrag zullen genoeg vernedering bezorgen aan de persoon die geen correct nederlands beheerst. :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ben te lui om netjes te typen. typouten zijn dus neit expres, maar ook niet expres niet. maar ik maak nooit grammaticafouten
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
bla bla bla je spreekt jezelf tegen jet! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
pfff beetje m ijn topic onderspammen
stelletje eikels |
Oh Jet. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
sinds wanneer is dit topic fout :P
|
Citaat:
|
dit horloge, dit onderwerp, dit bericht, waarom niet dit topic:P
|
jeeej, wat een argument
to·pic (de ~, ~s) 1 onderwerp van gesprek |
Citaat:
|
het blijft dus correct als je doelt op de engelse vorm van topic :P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tuurlijk, iedereen maakt wel eens een foutje. Natuurlijk typ je snel dus maak je wel eens typfouten. Verder heeft iedereen wel eens een 'occasional slip of the tongue', ook op internet.
Maar mensen die bijvoorbeeld consequent 'ik vindt' of 'het gebeurd' schrijven, zijn gewoon dom. |
Er is een groot verschil tussen dom en slecht opgeleid :rolleyes:
|
ik zeg geen deze topic hoor.. vind dat zo raar staan! :o
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook een slecht opgeleid iemand kan één of enkele simpele regeltjes onthouden, bijvoorbeeld dat het nooit 'ik vindt' is, en ook nooit 'hij zegd'. Als je die regels niet eens kunt onthouden, ben je inderdaad niet per se slecht opgeleid, maar wel gewoon dom. |
Vlak voordat ik fb werd las ik ergens dat het 'deze topic' is en niet 'dit topic'. Ik ben dat toen gaan gebruiken. En zoals ik al zei werd ik niet lang daarna fb, dus je complot lijkt bij mij te kloppen, maar is toch niet correct. :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19. |