![]() |
Doornroosje met haar hart
In een torenkamer nauw en klein
van een kasteel donker en zwart zat Doornroosje teer en fijn met een breipen in haar hart Alles lag in puin, alles verrot hier een vertrapt spinnewiel en daar zat Doornroosje kapot met een totaal verbrijzelde ziel Iemand heeft op mijn hart gestaan zei Doornroosje zacht hij had twee zware kisten aan en trapte met veel kracht Vanaf dat pijnlijke moment moest ik mijn eigen boontjes doppen treurend om die ene vent bloedend hart dat niet kon stoppen Doornroosje wist niet wat te doen nu haar hartje niet meer klopte en de hoop op een prins zijn zoen vervloog naarmate ze meer boontjes dopte Maar plotseling kreeg Roosje een idee het was nog best een goede 'Lijm tegen gebroken hart' door ToverFee' zou ervoor zorgen dat haar hartje niet meer bloedde Dat idee voerde Doornroosje meteen uit en eenmaal opgesmeerd bleek het geen verspilde duit want het spul werkte niet verkeerd Doornroosje probeerde verder te gaan met haar saaie leven die avond staarde ze naar de maan en de volgende ochtend begon ze te beven Haar hartje sprong uit haar lijf en ookal had Roosje een goede naam ze vervloekte de lijm van het Toverwijf en mieterde het spul uit het raam Er is maar één oplossing die ik nog weet huilde Doornroosje vol met smart ze wist dat dit haar niet goed deed toch stak ze een breipen in haar hart Nu kan niemand mijn hart meer schaden Doornroosje zou blijven beven alleen een prins met goede daden zou haar hartje weer doen herleven In een torenkamer nauw en klein van een kasteel donker en zwart zat Doornroosje teer en fijn met een breipen in haar hart ------------------------------------------------------------------------------------ Zo wilde ik ff kwijt :( ik heb hem snel ff gemaakt, dus ik heb hem nog niet nagekeken of hij klopt. hij is wel lang maar het gaat om de boodschap wat vinden jullie ervan? |
:) Een 'leuk' verhaaltje vind ik, een vervormd sprookje :) Het leest fijn, hoewel ik niet kapot ben van de vorm: het is een beetje Sinterklaasgedicht-achtig. Maar dat geeft niet, want je vertelt een verhaal waarvan je de boodschap even kwijt moest... En dan vind ik knap gedaan! (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03. |