![]() |
Repetitie!!!!!!!!!
Ok... zeg ff of je dit normaal vind... de komende 2 weken heb ik gewoon elke dag zoiezo een repetitie en bij een paar van die dagen zitten S.O.'s en verslagen...
Ben k de enige die t zo druk heeft??? |
Citaat:
|
*1e klassers overdrijven*
Je hebt nauwelijks 10 vakken, hoe zou dit kunnen? En anders zou ik het cool vinden |
Citaat:
Dus Liesje90 welke klas zit je? |
Citaat:
In de 1e en 2e had ik dat ook vaak en dan zelfs langer dan 2 weken. |
Citaat:
|
Boeiend. Ik moet nu voor één tentamen meer leren dan voor 20 proefwerken op de middelbare school. En soms zitten er wel 3 in een week.
Dus, als je nog eens in een zeikbui bent, denk dan aan die arme jongen met 60 proefwerken in één week. |
Citaat:
|
Citaat:
@Mephostophilis : sterkte (y) , maar als wij naar de uni gaan , krijgen we het ook wel zwaar. Die 5 uurtjes huiswerk dat we nu in een week doen is nog niet zoveel. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
meid niet zeuren. Of je zit een niveau te hoog of je zeurt. kom eens kijken bij een Uni of HS dan piep je wel anders meid. je moet nog zoveel leren :nono: |
Citaat:
|
Ik heb 10 toetsen in de komende PWW :D (3 vt's en de rest se's)
|
Ik had in de onderbouw ook vaak weken met super veel proefwerken, bijvoorbeeld elke dag een SO en rep. En dat dan een week of 2/3 lang. Kwam doordat de raporten er dan aankwamen en er nog ff wat cijfers doorgerecht moesten worden.
|
Zeur toch niet zo, je krijgt het heus nog wel drukker :evil:
Als ik jou was, zou ik op tijd beginnen met leren e.d. regelmatig leren en het afwisselen met leuke dingen. Doe ik zelf ook altijd :rolleyes: |
Citaat:
en verder, of ik het normaal vind. ik vind het in zoverre normaal omdat ik dat zelf ook vaak had op de middelbare, ook vaak gewoon 3 op een dag ofzo (en hiermee doel ik niet eens op repetitieweken). maar ik geef toe dat het erg druk is, en ik zou er bovendien helemaal gestresst van raken denk |
Ok... even voor alle duidelijkheid:
Ik ben 13 en zit in de 3e... ik ben dus zoiezo geen 1e klasser!!! EN ik overdrijf niet... het is echt zo... er zijn alleen regels van 1 preofwerk per dag (repetitie dus) en verder niet wat betreft huiswerk! En ik vind het wel veel!! Ik zit niet een niveau te hoog... kijk alsd het allemaal kleine so zouden zijn ok.. maar dit zijn enrome reps... en so en verslagen op 1 dag... en dat zo 2 weken (nu bijna klaar) dus hou op met commetaar hebben mijn enige vraag was of ik de enige was! |
is bij mij ook zo (iedere dag repetitie)zit in het 6de ( in belgie) en hebben ook nog heel veel verschillende opdrachten ( boekbesprekingen, groepswerk (3 ofzo) en nog van die stomme dingen )
|
Citaat:
|
ik heb deze week eigenlijk geen kloot te doen, geen so's, geen repetities, vandaag was ik zelfs vrij :D
en morgen en overmorgen om 1 uur uit maar ja, volgende week heb ik wel schoolexamens.. :( |
*zucht* ik oowk :( Gelukkig (ik ben blijven zitten in de 4de klas HAVO) heb ik er de eerste Toetsweek maar 6.. verdeeld over 4 dagen, dus 2x 2 dagen met 2 toetsen, en die zijn egt enorm :eek:
En eigenlijk vind ik dat je nog niej mag klagen, dit jaar hebbik in de laatste toetsweek 13 tentamens, verdeeld over 6dagen.. :s :| Toen ik jou leeftijd had haddik oowk nog meer.. mjah, wie ben ik :o |
succes
Wij hebben in het jaar maar 1 officiele pw week. egt stom, want bij zo'n officiele pw week ben je vroeg vrij. Maar in de rest van het jaar zijn er wel van die
iedere-dag-minstens-één-pw-en-so-waarmee-je-wel-je-normale-rooster-moet-volgen-dus-niet-eerder-vrije-dagen-behalve-als-de-docent-overhoopt-ziek-wordt-want-dan-ben-je-wel-eerder-vrij-maar-het-is-wel-kut-weken das egt kut want dan heb je nog les erbij ook! (oja, bijna iedereen heeft van die iedere-dag-minstens-één-pw-en-so-waarmee-je-wel-je-normale-rooster-moet-volgen-dus-niet-eerder-vrije-dagen-behalve-als-de-docent-overhoopt-ziek-wordt-want-dan-ben-je-wel-eerder-vrij-maar-het-is-wel-kut-weken dus wat klaag ik?) |
IK heb het niet druk,, ik heb vakantie,,,
|
Citaat:
oke, nou, ik had in de onderbouw ook ongelooflijk veel per dag hoor, maar dat is goed, want daar krijg je discipline van :cool: (y) |
Citaat:
|
Iedereen heeft het druk. En op zich moet het toch te doen zijn? Alle stof heb je al een keer gehad als je goed meedoet en anders moet je niet klagen. Het is herhaling en als je consequent blijft werken red je het wel. Even doorheen bijten, het jaar vliegt voorbij.
|
Citaat:
|
Nee, je bent niet de enige die het zo druk heeft. En zo druk is dat niet eens. In de derde hadden wij de regel van twee proefwerken maximaal per dag en dat geldt dan alleen voor de vakken die iedereen gezamelijk heeft. Drie per dag kwam dus ook nogal eens voor. Eén repetitie per dag en dan nog ander huiswerk is heel normaal voor een derde-klas-doorsneeweek.
|
Misschien vind jij het wat veel, maar iedereen heeft zoveel te doen. En het wordt er niet rustiger op voor je in de toekomst.
|
Ga dan eraan werken ipv achter internet zitten. En er zijn genoeg mensen die het druk hebben, ik had vorige week in 5 dagen 6 se's en 4 repetities.
|
Niet zo aanstellen! Zo moeilijk is de stof in de derde nou ook nog niet!
k heb volgende week en de week daarna 15 SE's. En daar ben ik niet zo blij mee maar het is wel te doen. Dus als je het nu al moeilijk vind hoe moet het volgend jaar dan wel niet gaan. |
Kheb net op pathetische wijze gefaald, vermoedelijk wordt het een 3 of een 4. Of was het doel van dit topic niet het vertellen van hoe je tentamens gingen ?
|
ik vind dit normaal :).
iedereen vind zichzelf zielig, wat betreft huiswerk en ik niet. of iig mijn klasgenoten mss wel, maar dat hangt er maar net van af wat je met dat vele huiswerk doet. en het is ook niet veel volgens mij. als je in de 1e zit: je maakt mss nog wel gekkere dingen mee :). en wees blij dat je nog veel cijfers kan halen, ik sta er af en toe slechter voor. (iedereen vind zichzelf zielig, wat betreft huiswerk..: :p ) |
Citaat:
|
Tis misschien wat druk...
Maar in de bovenbouw krijg je het nog drukker terwijl je alleen maar om de 6 weken en repweek hebt. (y) Geniet dus nog maar even van dit soort weken, het wordt toch allemaal zwaarder. En verbeter je manier van schrijven ajb even.. |
Damn kmoet dus in vakantie :( m'n pta gs afmaken en presentatie ENGELS (IB) voorbereiden. Khb dus egt hulp nodig
Iemand hiero die vloeiend engels kan spreken? :) |
Citaat:
Ik heb een maand gehad waarin ik elke dag minstens 1, maar meestal 2 of 3 toetsen had. En dat waren PTA toetsen. Ondertussen dus ook nog gewoon les, wat met mijn rooster betekende dat ik tot 4 uur 's middags op school zat en m'n toetsen niet kon voorbereiden. Onderbouw is wat dat betreft een eitje, want al die toetsen zijn enkel voor voortgang: daar mag je best wat aan verkloten. |
Ojee, ojee wat een ellende, vroeger leerde ik die shit gewoon op de morgen van de toets man, niks aan de hand...
Wacht maar tot je tentamens krijgt in 6 vwo... zoals ik nu. |
Haha is balen voor je, ik heb nu vakantie .. das beter :D
|
Nou ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet zo druk heb gehad op de middelbare school. Alhoewel, er zijn meer factoren dan alleen het aantal overhoringen.
Maar zo'n so, hoelang doe je daarover, maximaal 1 uur denk ik Verslagen die heb je denk ik ruim op tijd opgekregen repetities 3 uurtjes? Das dus 4 uur per dag leren en in het weekend maak je je verslagen Aangezien je waarschijnlijk al om 4 uur thuis zit, kun je het best aan qua tijd denk ik en anders doe je toch een jaartje over? :D 10 jaar en dan al in de brugklas, die kids van tegenwoordig :rolleyes: oja ik hoop dat je die verslagen wel beter schrijft dan die posts hier op het forum |
Nee je bent niet de enige.
Maar omgaan met drukte moet je leren. In de lagere klassen heb je een maximum aantal proefwerken dat je per week mag hebben en als je vindt dat dit gewoon niet haalbaar is met hard werken dan moet je er iets van zeggen. Later zul je misschien nog wel meer moeten leren maar je moet het wel opbouwen. Je moet ook leren plannen ( hoewel sommigen dat nooit leren :p ) |
Bij mij in de onderbouw (klas 1-2) had ik misschien 1 week waar ik 3 toetsen had en dan was dat veel :p
In de derde had ik er misschien 4 of 5 en docenten waren altijd zo aardig om niet twee taal toetsen op een dag neer te zetten (Dus geen duits en frans tegelijk) en de combinatie frans met geschiedenis werd ook nooit gegeven :p Over de vierde praat ik maar niet hoor... 1 toetsweek per periode van 12 weken, 9 se's in die week en 4 normale toetsen :| |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44. |