![]() |
Rotterdam als studentenstad
ehh..weet niet waar ik et posten moet dus ik d8, gooi et in de kantine :o
Ik had even een vraagje.. is Rotterdam een leuke studentenstad? Is het überhaupt een studentenstad? Overheersen de MBOers, de HBOers of de Uni mensen? Kun je er een beetje leuk op stap gaan? Studentenverenigingen die aan te raden zijn? Nah let me know! :) |
Rotterdam heeft ongeveer 500 studenten café's. Dus je kan het wel een studentenstad noemen. Voor de rest woont er vooral tuig.
|
Ik heb een tijdje geleden nog in Rotterdam gestapt met wat vrienden die International Business Administration studeren aan de Erasmus. Best leuk, alleen je moet van Rotterdam niet een studentenparadijs à la Leiden, Groningen of Utrecht verwachten. In het dagelijks leven zijn de studenten vrijwel onzichtbaar, net als in Amsterdam.
|
Ik heb geen verstand van uitgaan, maar Rotterdam schijnt vooral een stad om te stappen te zijn wat dat betreft. Wonen kun je anders misschien ergens in de buurt, zoals ehm..
Vlaardingen? *proest* :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
nou ik ben al enthousiast :p
|
Ik zou 't niet weten, als ik er door heen loop overheersen de studenten de stad iig niet.
|
In Rotterdam zitten de hogescholen/universiteiten ook lang niet allemaal echt heel erg in het centrum van de stad, dat lijkt me een reden dat de studenten de stad niet overheersen...en misschien ook wel omdat er behalve studenten ook gewoon erg veel andere mensen wonen en komen. Qua voorzieningen heeft Rotterdam wel gewoon (bijna) alles, mede daardoor vind ik het gewoon een prima stad. :)
Studentenverenigingen zijn er genoeg, de meeste (alle?) mensen die ik ken die ergens bij zitten, zitten bij het RSG. |
Citaat:
|
In Rotterdam moet je gewoon weten waar je moet zijn. Dan is het leuk. Je hebt niet 1 plein met 40 kroegen ofzo, maar alles zit een beetje verstopt ;)
|
Citaat:
Rotterdam is wel een indrukwekkende stad. Als je op het stationsplein staat onder de NN-toren of op het Weena tussen alle grote gebouwen (dat ding van de Fortis-bank is gaaf!) dan krijg je wel echt het gevoel in een metropool te zijn. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar je weet wel wat ik bedoel. |
Citaat:
|
Enig.
|
roffa roffa (y)
|
Is dat die allochtonen-stad? :rolleyes: :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
welke allochtoon zou zichzelf ooit tandpasta noemen :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je uit België komt ben je evengoed een allochtoon, misschien is Tandpasta wel een Belg die in Nederland woont. :)
|
Nee, ik kom uit Pakistan. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
In Pakistan kon je gezellig bij Osama op de thee. |
Citaat:
|
aha, tandpasta komt uit Pakistan en nare man weet niet wat het fortis gebouw is..
ik steek hier heel wat van op :p |
Citaat:
|
uiteraard :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Is Tandpasta stiekem een undercover van nare man en is nare man dus eigenlijk een Pakistani wat meteen zijn onbekendheid in Rotterdam verklaard?
|
Citaat:
Maar het Fortisgebouw staat in het zakencentrum, en daar komen die Pakistani natuurlijk amper :p |
Citaat:
|
Citaat:
Van mij mag je je er wel in mengen, het is tenslotte een forum?! |
Citaat:
|
Citaat:
volgens mij ging het over Rotterdam als leuke studentenstad, ja of nee.. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er is genoeg studentenleven, je moet het alleen even opzoeken. Verenigingen, studentencafé's, goedkope winkels...:p Je vindt t vanzelf. En als je het allemaal gehad hebt heb je nog altijd je OV-jaarkaart. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12. |