![]() |
Overspel
Overspel
hij geeft onderdak aan mijn angsten en hij herbergt mijn zwakke ziel maar onzekerheid blijft de troefkaart want het vertrouwen is te fragiel mijn vingers koud en klam en koel geen stroom glijdt door onze handen alleen de vonk van oogcontact doet een haartje in me branden hij geeft zoveel, verwacht te weinig een kille stem, de lippen zwoel verlangen stoot af en trekt me aan de overhand heet schuldgevoel |
Wauw.
De eerste strofe vond ik niet altijd mooi lopen; vooral de laatste regel hiervan is net te lang; dat woordje 'te' is eigenlijk teveel. Maar verder erg mooi! Met name de laatste strofe trok me aan; een mooie tegenstelling erin en de laatste zin kwam verrassend. (y) |
Vind de 1e en de laatste strofe héél goed maar de 2e echt minder...
Maar 't is wel een goed gedicht :) |
Citaat:
Maar als je 'te' verwijderd loopt die regel toch niet zo mooi? Of wel? Citaat:
|
moet haartje niet met een d of is het een haar en geen haard?
|
Uiteraard :bloos: (en dat studeert Nederlands)
Overspel hij geeft onderdak aan mijn angsten en hij herbergt mijn zwakke ziel maar onzekerheid blijft de troefkaart want het vertrouwen is te fragiel mijn vingers koud en klam en koel geen stroom glijdt door onze handen alleen de vonk van oogcontact doet een haardje in me branden hij geeft zoveel, verwacht te weinig een kille stem, de lippen zwoel verlangen stoot af en trekt me aan de overhand heet schuldgevoel |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11. |