![]() |
Muziek vraagje, hoe kan je het bijeffect van een snare verminderen?
Als we opnemen, nemen we dat nu op via 1 microfoon en aangezien het nogal rustige vreemde muziek is vind ik het belangrijk dat er geen ruis in zit wat er niet in hoort. Dus het geluid dat de snare maakt doordat de onderkant meetrilt (als die gespannen is) kan zeer irritant klinken in een nummer. Hoe krijg ik dat er uit, of verminder ik dat zonder de snare meteen te dempen?
Voorbeeldje: Sample |
Hmm, wel is waar ben ik geen drummer maar een gitarist, toch ken ik het probleem. Wij nemen nu momenteel op met 2 mic's, en wij hebben dit probleem ook lichtelijk gehad. Ik weet niet waar de mic stond (en waar hij op gericht staat). maar ach.
ik denk dat je: - niet veel aan mijn hulp hebben zal :rolleyes: - moet checken of je snaren van je snaredrum niet te erg beginnen uit te rekken (lijkt mij niet) - de mic verder weg moet zetten (zal het ook niet zijn) - de snaredrum verder bij ieder laag-geluid-genererend instrument moet weghalen. (bass drum, bassversterker, contrabas :P) (denk dat dit hem eerder is) hope this is a little bit of help for you. groenten! |
misschien moet je de snaren er ff wat strakker op zetten
|
Zorgen dat de (bass)versterkers niet bij het drumstel staat.
of de drummer in de kamer ernaast zetten.. :rolleyes: |
strakker lijkt me ook. Zelf heb ik het probleem nog nooit op die manier gehad.
|
Lekkere sample. (=
|
OK, bedankt! Ik ga de volgende keer eens proberen om alles aan de andere kant van de ruimte te zetten, ben benieuwd of alles dan nog wel normaal wordt opgenomen :)
En strakker dan dit gaan ze echt niet. :( |
ik denk je doelt op de resonantie van de snaredrum, die optreed als er frequenties voorkomen die in het bereik liggen van het ondervel van de snare waardoor dus het vel trilt incl snaren die er tegenaan liggen. Ik denk niet dat het mogelijk is om hier 100% vanaf te komen, maar een groot gedeelte van dat werk is echt gewoon goed stemmen. Speel wat met het stemmen van het ondervel van de snare en mischien enkele toms die veel van de "storende" frequenties opleveren. Dan doel ik niet op compleet en radicaal omstemmen maar echt stukje bij beetje bijdraaien.
Als je in bandsituatie speelt is het volgens mij onmogelijk om het echt weg te krijgen vanwege de andere instrumenten, dus of drums apart opnemen, of gewoon goed stemmen en er mee leren leven. |
Citaat:
|
ontspan de bouten aan weerszijden van de snarenmat=oud studiotruukje
|
Citaat:
|
Je kunt ze in de mix er toch wel uithalen? Of neem je niet track voor track op?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51. |