![]() |
Ontwikkelingshulp
Doe jij iets aan ontwikkelingshulp of vind je dit onzin? Geef jij bijvoorbeeld geld aan organisaties als Novib, of koop jij of je ouders Max Havelaar producten?
|
Citaat:
De moraal van dit verhaal: geen zin heeft 't allemaal. :s |
Citaat:
en daarbij vermindert het de kans dat je depressief raakt. kortom ik vind dat alle dokters dit aan hun depressieve patienten moeten aanraden (y) ontopic:ik geef geld aan palestijnse organisaties |
sinds ik cijfers opzocht over de effectiviteit (2% komt uiteindelijk bij het doel) niet meer.
Ik ben best bereid ontwikkelingshulp te steunen, maar dan moet het wel iets uitmaken, anders kan ik mijn geld net zo goed in de plomp gooien, dan hebben de eendjes er tenminste nog wat aan. iets als fair trade zou helpen, ware het niet dat fair trade dus helemaal niet zo fair blijkt te zijn, en ronduit slechte prijzen vraagt. mischien is het beste wat we aan ontwikkelingshulp kunnen doen nog wel het kwijtschelden van schulden van arme landen, want met een torenhoge rentelast maakt het niet uit hoeveel ze verdienen. |
Citaat:
|
ik geef aan t aidsfonds. omdat dat een samenwerkingsverband is van meerdere organisaties. leek me het meest verantwoord, ik heb namelijk sterk het idee dat iedereen langs elkaar heen werkt en er nauwelijks hulp bij de mensen komt.
serieuze ontwikkelingshulp is denk ik niet in de vorm van geld maar in de vorm van hulp om de staat vorm te geven en het bedrijfsleven op te krikken en niet te vergeten een eerlijke concurrentiepositie. schulden kwijtschelden is goed begin |
Ik ben alleen voor hulp aan organisaties die zich inzetten voor de opbouuw van een economie, industrie en onderwijs.
Oorlogen en rampgebieden daar moet je geen geld in pompen. |
ow nog iets, organisaties als wspa (voor dieren in oorlogsgebieden) en org. voor gehandicapten in landen waar gezonde mensen al nauwelijks blijven leven. wie geeft daar aan?
|
Er moet geen geld naar ontwikkelingsgebieden, maar mensen die er scholen en ziekenhuizen uit de grond stampen. Op de huidige manier verdwijnt ontwikkelingsgeld allemaal in de zak van corrupte regeringsleiders ter plaatse.
|
De beste manier is ontwikkelingshulp is niet het geven van miljarden aan financiële steun, maar vrijhandel. Op deze manier leren de ontwikkelingslanden op hun eigen benen te staan en hebben zij hun ontwikkeling in eigen hand.
|
Ja.
|
erg gaat van mij geen cent naar goede doelen organisaties
ik geef wel incidenteel aan bepaalde dingen :) |
Mijn ouders geven wel het nodige wel aan goede doelen e.d.
Ikzelf beschouw mijzelf als een uitstekend doel en steek daar al mijn geld in. |
Citaat:
|
Mijn ouders geven en tot nu toe heb ik altijd gegeven aan bijv. collectanten. Maar hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik het maar schijnheilige onzin vind, effectiever in het verbeteren van de gemoedsrust van onze rijke werelddeelgenoten dan in het verbeteren van de leefomstandigheden van mensen die het minder hebben.
|
Citaat:
:rolleyes: |
Citaat:
nee ik geef geld aan projecten die de palestijnse jeugd te helpen. |
Citaat:
|
Citaat:
het geld wordt aan de moskee aldaar gegeven waarmee zij eten en spullen voor kinderen die het slecht hebben kopen. ik hier niet uit de doeken doen hoe die organisaties werken. maar de overheid controleert goed waar alles heen gaat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
welke overheid bedoelde je? de hamas, de hezbollah of de fatah overheid? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik geef indirect geld uit een hamas via subsidie van de EU;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hmm, we betalen al belasting en we hebben niet voor niets een ministerie van ontwikkelingssamenwerking
maar nee, ik doe zelf niet aan ontwikkelingshulp, tenzij dat moet van school ofzo ik denk dat ze al het geld wat ze er al hebben ingepompt vaak ook wel effectiever hadden kunnen gebruiken dan dat ze gedaan hebben |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08. |