![]() |
Wat is vroeger???
Wanneer mag je over vroeger spreken??? Als bejaarden over hun ervaring in hun jeugd spreken, ja logisch....Dat is vroeger....Maar als ik het over mijn basisschooltijd heb, vind ik het ook vroeger, maar echte volwassen vinden dat geen vroeger...
Waar ligt die scheidslijn??? Na hoeveel jaar mag je over vroeger spreken??? |
Alles wat gebeurd is is vroeger, een jaar geleden kun je IMO wel vroeger noemen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je mag over vroeger spreken wanneer je mentaal een ouwe lul bent geworden. Helaas bleek dat bij mij nogal vroeg te zijn. :s
|
Citaat:
Nu komen ze twijfelend vragen op het forum...:( |
Citaat:
|
boeiend.
alles wat gebeurt is, is vroeger voor mij. |
ik zeg vroeger als het voor andere een paar minuten geleden is
|
Mja... alles wat nu achter me ligt. Bijvoorbeeld 19.03 uur (het is nu 19.04 uur) is ook al vroeger.
|
Citaat:
|
vroe·ger1 (bn.)
1 uit een vorig tijdperk => eerder, terug vroe·ger2 (bw.) 1 in voorbije tijden => eer, eerder, eertijds, oudtijds, voorheen, weleer |
Citaat:
|
Citaat:
En de media is per definitie veeleisend, al vraag ik mij af hoeveel mensen tegenwoordig nog waarde hechten aan wat de media men probeert op te dringen of wijs te maken. |
Alles wat niet in het heden en de toekomst is.
|
Volgens mij is dat een subjectief begrip, en mag je dat dus helemaal zelf bepalen!
Maar stel je voor, in deze moderne maatschappij, iets zelfbeslissen :(, het leven is zwaar :( |
Citaat:
|
Omdat dit te maken heeft met de betekenis van een woord, verplaats ik hem naar MT.
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor jou als wiskundeliefhebber een tip: voor al die mensen die je vragen hoe wiskunde in elkaar steekt, is er nu een "Wereld van Sophie" voor wiskundekneusjes (zoals ik). Het gaat om het boek met dit ISBN: 9026316844 (<=hyperlink) Erg leuk om te lezen! |
Citaat:
;) |
vroeger..is vaak in de zin van een vorige periode..
het vorige jaar.., of toen ik kind was...toen ik daar woonde |
1 seconde geleden, maar dan praat je idd niet over 'vroeger' maar eerder over 'pas'. Ik denk wel dat je over vroeger mag praten als je het over je basisschooltijd hebt oid, het was toch een heel andere tijd... (je dacht anders, gedroeg je anders, de omgeving was anders enz.).
|
vroeger bestaat net als de toekomst niet.
het enige wat er is is het nú :) {voor moderne talen vind ik dit wel erg psychologisch worden :p) |
maakt het iets uit, vroegâh was toch alles betâh :cool:
|
'Woordtechnisch' gezien vind ik 'vroeger' alles wat geweest is.
Maar in de praktijk gebruik ik het enkel over de periode voor m'n 10e ofzo. |
gewoon datgene wat al voorbij is gegaan
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13. |