![]() |
[C++] Heeft iemand visual C++
Ello
Kmoet voor school een programeertaal leren en ik heb gekozen voor C++. PROBLEEM :s Ik heb geen Visual C++ of andere compiler, en omdat kopen heeel duur is zoek ik een andere manier, kan iemand mij helpen aan een gratis(en evenwaardig aan Visual C++) compiler, liefst Visual C++ zelf. greetings en alvast bedankt |
|
Citaat:
|
'crack' master, om te kraken heb je een programma nodig, snapt ge?
merci |
Citaat:
Offtopic: Je doet je nick geen eer aan |
Citaat:
en de packages voor allegro en allegroGL die staan hier allegro is highly recommended als je ooit echt leuke dingen wil doen zonder dat je gillend door de muur loopt. |
De gratis Borland C++ Compiler 5.5 kun je ook nog steeds downloaden geloof ik.
Ik snap alleen niet waarom je voor C++ gekozen hebt. Waarom zou je het jezelf meteen moeilijk maken als het ook makkelijker kan? Neem bijvoorbeeld C#. De compiler en SDK zijn gratis verkrijgbaar, tutorials over het hele internet te vinden. Daarnaast kun je over de opzet van .NET een heel relaas houden om je docenten zoet te houden :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik schrijf al in basic sinds mijn 10 jaar, tijd voor iets anders dacht je niet?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
C# is makkelijker voor iemand die begint. Je hoeft je niet druk te maken om memory management (garbage collection) en alle tools zijn zo te downloaden (.NET SDK). Het is nogal een verschil of iemand Code:
Console.WriteLine("Hello"); Code:
cout << "Hello" << endl; |
Ik moet ook een presentatieover C++ geven...
en heb totaal geen kennis van C++ gelukkig hoef ik er niet al te diep op in te gaan... ik moet oa "Hello World" en het gemiddelde van 10 getalenlaten berekenen en uitleg geven over wat er gebeurt... "Hello world" zal wel lukken... maar gemiddelde van 10 getalen is wat ingewikkelder... kan iemand mij uitleggen hoe je dat doet? |
Het is al gelukt... weet alleen niet helemaal hoe het werkt :bloos:
|
Citaat:
|
Citaat:
void main() { double dblSom=0, dblIn=0, dblAv=0; for (int i=0; i<10; i++) { cout << "getal : " cin >> dblIn; cout << endl; dblSom += dblIn; } dblAv = dblSom / 10; cout << "gemiddelde : " << dblAv; } nou ja, zoiets iig, ik heb dit niet getest of zo, maar volgens mij zou het zo moeten werken, afgezien van wat conversies misschien, maar dat zoek je zelf maar op als je het nodig hebt. |
(dit ging over de borland compiler)
Citaat:
kun je niet via je school goedkoop aan VC6 komen ? er bestaat nl. wel een 'student'-edition. |
Citaat:
|
Citaat:
dit was de mijne: Code:
#include <iostream> |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17. |