![]() |
schaduw
schaduw
Er hangt een schaduw over me een donker iets, Het zit er zomaar, zomaar uit het niets Het is zwart en het doet zeer Het voelt zwaar en het wordt steeds meer. Het neemt de leegte van binnen in De leegte gevuld, en overdekt met een schim Wat moet je doen, er tegen vechten nee het heeft geen zin. Het gaat moeilijk het is een langzaam en pijnlijk gevoel Een pijn die schreeuwt, Schreeuwt om het lost te laten van zijn schaduw, Ja dat ik wat ik bedoel De schaduw en de pijn ze vechten Door het vechten worden ze een Het gevoel is minder maar het zit er nog steeds Ik probeer het te verdringen maar waar gaat het dan heen Geen zwarte schaduw, geen donker gevoel Zonnestralen mooie gevoelens dat is mijn doel Dat is iets waar ik naar wil streven En wat ik met beide handen aanpak Mooie gedachten en fijne gevoelens met een lichte schaduw Ja, dat is mijn leven. |
De verlaten vallei
De verlaten vallei
Tussen land en wateren Waar de rust is neergestreken De zon zijn laatste stralen door laat breken Een groene vallei vol met schoonheid Bloemen die volmaakt volgroeien En vogels die niet met elkaar bemoeien Bomen reikend aan de hemel De bladeren ruisen zachtjes door de wind Het kleine stukje op aarde wat wordt bemind |
Kloppende gedachte
Prille geluk
Letters die niet kloppen Zinnen die niet ontstaan Aan de buitenkant weinig te ontdenken Maar van binnen langzaam kapot aan het gaan Regels die elkaar overlappen Verhalen met geen inhoud Geen bos vol met mooie bomen Alleen een eenzame boom in een veel te groot woud Woorden die te kort schieten De gedachte die er achter zitten vergaan Een schone lei om weer te beginnen Om te voelen hoe het is om zo te bestaan |
De inhoud vind ik mooi. En je verwoording spreekt me ook heel erg aan. Jammer vind ik alleen dat het niet altijd even lekker loopt; sommige zinnen zijn te lang.
|
Sorry R3em, met het samenvoegen ben ik vergeten waar je op had gereageerd. Ik dacht dat dat Prille geluk was.
|
Ik geloof dat ik ze nu allemaal heb. Dus. Niet meer dan 2 per dag, anders worden andermans gedichten gewoon weggespoeld. Je kunt er wel meerdere in een topic plaatsen. Ik heb ze nu samengevoegd en de titels er telkens bijgezet.
Niet meer doen hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Eh. Bij de verlaten vallei. :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00. |