![]() |
De weg naar vrijheid?!
De weg naar vrijheid?!
Met het wapen voor me op de tafel De gedachte door mijn hoofd Ik ben niet ik Maar mag niks doen want dat heb ik beloofd Ik kan de belofte niet nakomen De druk te dichtbij Ik heb mezelf niet meer in de hand Mag het gevoel niet overheersen Maar dan pas voel ik me vrij Dan pak ik toch maar het ding wat me vrijheid geeft Even zoek ik dat gevoel op Maar dan kom ik weer terug op aarde met mijn gedachte En zet het uit mijn kop Het is geen weg naar vrijheid.. Het is een moment van korte duur Maar het schuldgevoel duurt lang De angst van terugkeer dat maakt me bang |
Het ontstemde lied
Het ontstemde lied
Verdriet die de boventoon voert In een sobere melodie van woorden Ritmes die veel te langzaam gaan Uit de toon gevoerde noten Met helse klanken gestemd Desondanks een sprankelend refrein Met vrolijk gestemde zinnen zoals het hoorden |
Prille geluk
Prille geluk
Leeg van binnen Een dwalend gevoel naar geluk Zoekend naar een deel om de leegte te vullen De weg is lang met veel obstakels Het put me nog meer uit, en brengt me van me stuk Woede, pijn, verdriet dit alles slepend met me mee Geen kracht meer om verder te gaan Strompelend verder opzoek naar de juiste weg Maar dan aan de horizon gereikt Het is een kleine lichtstraal van de maan Met veel hindernissen achter de rug Is dit misschien een afdruk Van het prille geluk… |
Scherven
Scherven
Een ruimte vol met scherven Scherven afkomstig van gebroken zielen Ieder stukje ligt verzegeld op de grond De nare gevoelens zijn te proeven Laat het over me heen komen en kijk in het rond Langzaam dringen deze gevoelens tot me door Wordt er in meegesleurd En voel me steeds zwakker worden Maar dat is niet wat ik wil dat er gebeurd Wat ik ook moet doen ik wil hier weg Weg uit deze cirkel van verdriet, woede en pijn Het lijkt wel of ik er niet tegen kan vechten Maar wat blijkt ik ben toch sterker dan dat zij zijn |
tranen
Tranen
Tranen rollen over me gezicht Dikke druppels met verschillende gevoelens Eenzaam in een duistere kamer Met een kleine straal licht Steeds meer zout water prikt in me ogen Een mengeling van pijn verdriet en angst Het goede en fijne iets heeft me bedrogen Het waren tranen in plaats van een glimlach Dat was wat ik besefte op een dag |
Verlichtend Middel
Verlichtend middel
Geen medicijn voor dit verdriet Geen middel tegen het gevoel Een sprankje hoop dat is alles wat ik vraag Al is het maar iets voor wat ik draag Een kleine verlichting is al genoeg Als een kaars die ontstoken wordt En zijn lichte en krachten uitstraalt Maar dat is iets waar mijn gevoel in faalt Dingen te snel willen doen Zonder overleg tussen gedachte en gevoel En doordat gebrek bereik ik nooit het gevoel van die kaars En het mooie uitbranden als doel |
:eek: Overvloed aan gedichten!
Pssst... je mag er maar 2 per dag posten... :o |
:nono:niet meer dan TWEE per dag posten:nono:
|
Hm, het pakt niet echt. Je verwoording vind ik nog steeds mooi (zoals ik bij één van je andere gedichten ook al zei), maar ik lees niet echt iets waardoor ik met heel veel plezier verder lees.
|
R3ems reactie was op Het prille geluk dacht ik. Wil je ihvervolg EERST de regels lezen aub.
|
Ja, klopt. :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41. |