![]() |
Bezopen
Zelfkennis is het begin van de wijsheid zeggen ze. Daarom maar een gedicht over alcohol terwijl ik toch niet gedronken heb. Helderheid. De keerzijde.
Bezopen En in de onwelkome omhelzing van het bestaan, zuipen of verzuipen wijl ellende heldert als de morgen valt, dat kreng zwemt! Nodeloos verdriet vergoten in vergeten druppels drank en vooral dronken niet meer willen zijn - zien dat je allang verloren bent. En als valse klanken nog klinken als stille getuigen in je achterhoofd dan is dat slechts het verleden dat aan je voorbij is geslopen toen jij bezopen in de goot verdronk. |
Zo mooi! De woorden die je gebruikt, en ik hou wel van alliteratie; dat leest zo heerlijk.
Nodeloos verdriet vergoten en En als valse klanken nog klinken (y)! Dit is echt zo'n gedicht dat je kunt blijven lezen en ik hou overigens wel van jouw stijl. :) dan is dat slechts het verleden dat aan je voorbij is geslopen toen jij bezopen in de goot verdronk. Ja, het einde vind ik het mooist. Maar eigenlijk vind ik alles heel erg goed! :) |
wow mutant
erg :cool: Citaat:
|
Mutant.. JIJ bent goed! (y)
|
hihi :bloos:
Maar dat is me dit weekend ook al een paar keer voor mijn voeten gegooid. Absurd. Maar ik zal nog wel een topic openen over de expo en mijn visuele gedichten. |
de inhoud als mooi. Prachtige woorden e.d. Alleen je opbouw vind ik nog steeds ondermaats aan de inhoudt. En dat kan je dan wel jouw stijl noemen, maar dat doet iedereen al die niet beter kan. We (inc ik) zijn niet erg kritisch op dit forum, vaak wordt er alleen naar de inhoud gekeken van een gedicht, en als die goed is en mooie rijmen bevat neigen we er naar te zeggen: prachtig!!!! Naar de vorm kijken we amper, veel mensen zullen zelfs vinden dat een gedicht geen bepaalde vorm hoeft te hebben. Maar kunst, en dus ook de poezie heeft zijn eigen regels en leesbaarheidsstatistieken.
Nou jah, je kunt beter, het kan beter. |
Citaat:
|
I like.
|
Citaat:
Ten tweede, ikzelf kijk amper naar inhoud, ik kijk altijd naar wat het gedicht doet qua vorm, want inhoud raakt mij vaak amper. Daarbij heb ik dit gedicht nu eens niet geschreven omdat ik het wou, maar omdat ik voor mijn alcohol-project ook een gedicht moest hebben over de keerzijde van alcohol, geschreven om te schrijven dus. Ten derde, een heleboel critici die ik dit weekend op de expo heb gesproken zullen het totaal niet met je eens zijn, anders had ik geen kopers en aanbiedingen voor andere expo's gehad (en ja, dat draaide vooral om mijn gedichten). Ten vierde, mijn stijl waardeer ikzelf en die wordt door diegenen die ik belangrijk vind wel gewaardeerd. En dat zijn ook niet zomaar de meest lichtvaardigen op gebied van poëzie en dichten. Ten vijfde moet je toch maar eens gaan zoeken naar welke vormen ik dan al wel en niet heb gebruikt. Ook ik heb sonnetten, haiku's, rijm-metrum-ritme-vormen, ea geschreven. Ik heb eerst een basis geleerd, uitgeprobeerd en van daaruit mijn eigen weg gezocht. Je zegt ergens dat anderen hier het beter denken te weten, maar je doet het zelf even goed. En het is niet dat ik niet tegen kritiek kan, want die lever ik mezelf ook genoeg, ikzelf ben mijn meest harde criticus, maar je brengt het alsof jij het allemaal zo goed zou moeten weten. Gedichten zijn nog altijd gebaseerd op smaak. Kunst ook. En dat heb ik ook dit weekend geleerd. Mijn tekeningen en schilderijen waren niet goed genoeg om toegelaten te worden aan een bepaalde academie en toch zijn dit weekend astronomische bedragen genoemd terwijl ik niet eens een naam gemaakt heb of enige opleiding heb gevolgd. En dat zal niet zijn omdat ze zo graag 'kunst' in huis willen hebben, want dan kopen ze wel een naam. En het kan beter, dat is het enige waarmee ik het eens ben. Het kan altijd beter. Of ik beter kan is een ander, of ik beter wíl kunnen in jouw ogen is helemaal iets anders. |
(y) ik sluit me bij je aan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43. |