![]() |
(geluid)
Ik heb mijn comp ff geformatteerd
en naar ik meen alles opnieuw geinstalleerd maar nu heb ik geen geluid?? |
Drivers voor geluidskaart geinstalleerd?
|
de wat??
|
drivers = stuurprogramma's
Dus zoekuit wat voor een geluidskaart je hebt, en download dan de drivers van de maker. |
stuurprogramma's heb ik geinstalleerd
nu zit hij de hele tijd te roepen dat er geen audiohardware is de boxen zitten er gewoon in ik niet meer snap |
audiohardware is je geluidskaart..
heb je wel drivers van je geluidskaart genstalleerd? (apart, dus niet iets van je moederbord ofzo) |
hoe doe je dat in vredesnaam??
|
Citaat:
|
Zucht :) welke geluidskaart heb je?
hoe zie ik dat Door aida te downloaden waarom moet ik dat in godsnaam downloaden? hier Wat moet ik daar nu mee? Je installeer het, start het op, en kijkt dan naar wat zoeken bij het gedeelte geluid, geluidskaart, sound, o.i.d. gevonden! nu? Post je al die rare woorden hier op dit forum die je over je geluid kan vinden en dan zeggen wij welke drivers je nodig hebt. hey handig! dacht ik |
hopelijk is het handig en kunnen jullie mij helpen
Geluidskaart: VIA AC'97 Enhanced Audio Controller [ DirectX Sound ]----------------------------------------------------------------------------------------------- [ Primair geluidsstuurprogramma ] DirectSoundeigenschappen: Apparaatbeschrijving Primair geluidsstuurprogramma Besturingssoftwaremodule Primaire Buffer 0 Min./Max. Secundaire Buffer Sample Rate 0 / 0 Hz Primaire Buffer Soundformaten Geen Secundaire Buffer Soundformaten Geen Totaal / Vrije Sound Buffer 0 / 0 Totaal / Vrije Statische Soundbuffer 0 / 0 Totaal / Vrije Streaming Soundbuffer 0 / 0 Totaal / Vrije 3D Soundbuffer 0 / 0 Totaal / Vrije 3D Statische Soundbuffer 0 / 0 Totaal / Vrije 3D Streaming Soundbuffer 0 / 0 DirectSound Apparaatfunctionaliteit: Gecertificeerde Besturingssoftware Nee Geëmuleerd Apparaat Nee Exacte Samplerate Niet ondersteund --------[ DirectX Muziek ]---------------------------------------------------------------------------------------------- [ MPU-401 ] DirectMusic Apparaateigenschappen: Apparaatbeschrijving MPU-401 Synthesizertype Hardware Apparaatklasse Invoerpoort Apparaattype WDM Multimedia MIDIkanalen 16 DirectMusic Apparaatfuncties: Geintegreerde GM Instrumentenset Nee Geintegreerde Roland GS Soundset Nee DirectSound Niet ondersteund DLS L1 Sample-verzamelingen Niet ondersteund DLS L2 Sample-verzamelingen Niet ondersteund Externe MIDI Poort Ja Vast DLS Geheugen Nee Poortdeling Niet ondersteund Chorus Effect Niet ondersteund Vertragings Effect Niet ondersteund Echo Effect Niet ondersteund [ MPU-401 ] DirectMusic Apparaateigenschappen: Apparaatbeschrijving MPU-401 Synthesizertype Hardware Apparaatklasse Uitvoerpoort Apparaattype WDM Multimedia MIDIkanalen 16 DirectMusic Apparaatfuncties: Geintegreerde GM Instrumentenset Nee Geintegreerde Roland GS Soundset Nee DirectSound Niet ondersteund DLS L1 Sample-verzamelingen Niet ondersteund DLS L2 Sample-verzamelingen Niet ondersteund Externe MIDI Poort Ja Vast DLS Geheugen Nee Poortdeling Niet ondersteund Chorus Effect Niet ondersteund Vertragings Effect Niet ondersteund Echo Effect Niet ondersteund [ Microsoft MIDI-mapper (emulatie) ] DirectMusic Apparaateigenschappen: Apparaatbeschrijving Microsoft MIDI-mapper (emulatie) Synthesizertype Hardware Apparaatklasse Uitvoerpoort Apparaattype Windows Multimedia MIDIkanalen 16 DirectMusic Apparaatfuncties: Geintegreerde GM Instrumentenset Nee Geintegreerde Roland GS Soundset Nee DirectSound Niet ondersteund DLS L1 Sample-verzamelingen Niet ondersteund DLS L2 Sample-verzamelingen Niet ondersteund Externe MIDI Poort Nee Vast DLS Geheugen Nee Poortdeling Ondersteund Chorus Effect Niet ondersteund Vertragings Effect Niet ondersteund Echo Effect Niet ondersteund [ MPU-401 (emulatie) ] DirectMusic Apparaateigenschappen: Apparaatbeschrijving MPU-401 (emulatie) Synthesizertype Hardware Apparaatklasse Uitvoerpoort Apparaattype Windows Multimedia MIDIkanalen 16 DirectMusic Apparaatfuncties: Geintegreerde GM Instrumentenset Nee Geintegreerde Roland GS Soundset Nee DirectSound Niet ondersteund DLS L1 Sample-verzamelingen Niet ondersteund DLS L2 Sample-verzamelingen Niet ondersteund Externe MIDI Poort Ja Vast DLS Geheugen Nee Poortdeling Ondersteund Chorus Effect Niet ondersteund Vertragings Effect Niet ondersteund Echo Effect Niet ondersteund [ MPU-401 (emulatie) ] DirectMusic Apparaateigenschappen: Apparaatbeschrijving MPU-401 (emulatie) Synthesizertype Hardware Apparaatklasse Invoerpoort Apparaattype Windows Multimedia MIDIkanalen 16 DirectMusic Apparaatfuncties: Geintegreerde GM Instrumentenset Nee Geintegreerde Roland GS Soundset Nee DirectSound Niet ondersteund DLS L1 Sample-verzamelingen Niet ondersteund DLS L2 Sample-verzamelingen Niet ondersteund Externe MIDI Poort Ja Vast DLS Geheugen Nee Poortdeling Niet ondersteund Chorus Effect Niet ondersteund Vertragings Effect Niet ondersteund Echo Effect Niet ondersteund [ Microsoft Synthesizer ] DirectMusic Apparaateigenschappen: Apparaatbeschrijving Microsoft Synthesizer Synthesizertype Software Apparaatklasse Uitvoerpoort Apparaattype User-Mode Synthesizer Audiokanalen 2 MIDIkanalen 16000 Stemmen 1000 Beschikbaar Geheugen Systeemgeheugen DirectMusic Apparaatfuncties: Geintegreerde GM Instrumentenset Nee Geintegreerde Roland GS Soundset Nee DirectSound Ondersteund DLS L1 Sample-verzamelingen Ondersteund DLS L2 Sample-verzamelingen Ondersteund Externe MIDI Poort Nee Vast DLS Geheugen Nee Poortdeling Niet ondersteund Chorus Effect Niet ondersteund Vertragings Effect Niet ondersteund Echo Effect Ondersteund :confused: hopelijk kan iemand hier wat mee |
|
als ik dat nu gedaan heb,
en hij doet het nog niet??? |
Wie het niet probeerd weet het niet!!!!
Proggie :) Good Luck |
Citaat:
Citaat:
Maar het niet zo erg hoor, want ik lees ook soms iets te snel. ;) |
Freyk heeft helemaal gelijk
ik had het al gedaan, sorry voor de onduidelijke tekst maar het probleem blijft hetzelfde mijn geluid werkt niet wie weet raad??? |
ja dan heb je gewoon je stekker in het verkeerde gat gestopt.
|
nope ik heb het gesjekt, maar de stekkers zitten in de goede
maar mijn geluid doet het nu wel alleen veel ruis, en heel zachtjes ik snap er echt niets meer van |
dit is zo waardeloos, volgens mij moet die nu gewoon normaal doen, maar er komt zo weinig geluid uit dat is gewoon niet meer normaal.
terwijl de volumeknop op het hardst staat, die van de comp ook hoor ik een klein geluid in de verte met heel veel ruis help me |
upper de up
help me please |
Citaat:
drivers gedownload geinstalleerd groene plugje in de groene ingang. boxjes hebben stroom en staan op aan. Bij configuratiescherm -> geluiden -> het volume vol open. bij het tabblad audio je geluidskaart geselecteerd. (Probeer eens hardware testen daar in dat scherm btw) Dan weet ik het ook echt niet meer, dan zijn je boxjes stuk ofzo. waar woon je? :P |
ik woon niet in de buurt van grun
alles wat jij daar neer hebt gezet, staat goed maar ook hoor alleen nog maar een klein beetje lawaai kl*tezooi |
Gast ik heb hetzelfde gehad met de mijne... heb het toen opgelost met deze driver.
ftp://ftp.gateway.com/pub/hardware_s...ve/7512183.exe laat ff weten als het nog steeds niet werkt (y) success ermee het is echt een pain in the ass ik weet 't |
ik heb het bestand gedownload, daarna unzipped
maar als ik dan het programma probeer te setuppen gebeurt er niets?? :confused: |
Ik geloof dat je het zo moet doen. Het bestand idd unzippen, dan naar je Device Manager gaan daar je geluidskaart kiezen. De optie drivers updaten kiezen en als ie vraagt om een locatie de locatie van de upzipte bestanden geven (y).
|
't zou natuurlijk ook kunnen...
dat ie kapot is? ik geloof dat 'n simpele geluidskaart niet zo godsallemachtig duur is |
Citaat:
Probeer die zipfile. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33. |