![]() |
[Netwerk] Noobie
Hallo, ik wil graag ene netwerk aanleggen thuis, maar het is me niet gelukt.
Wat ik heb : 2pc's met ieder 1 (ethernet)netwerkkaart, een Hub, genoeg utp kabels, en een verbinding van Chello. Kan dit? zo ja : Hoe? alvast bedankt |
steek allebei je pc's d.m.v de utp kabels in je hub en hang je modem ook aan je hub
nu hoop ik dat je ethernet modem hebt en geen usb dus dat is even afwachten |
Citaat:
maar als ik dat doe, gebeurt er niks, want ik weet niet wat ik moet doen :D |
als ik mijn modem vastmaak met de hub en mn pc's vastmaak aan de hub, dan heeft 1pc internet connectie maar de andere niet.
|
Citaat:
kan je beter even wachten tot een van de andere hardware bezoekers reageert (y) |
Wizard internet netwerk delen :P
Die dingen zijn er niet voor niks. Je kan ze ook allebei een ip adress geven,ect enz... |
Citaat:
|
Goede manier is dus:
Modem \ \ Hub -------> PC 1 \ \ PC 2 Zo zit iig mijn router :) Volgensmij kan je netzo als in een router ook in een hub een connection wizard volgen, dus IN de hub. Staat in de handleiding van die hub wel een adres dat je meot intypen om daar te komen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik zeg er toch ook niet bij dat ik een toetsebord op mn pc heb?
ik open een topic voor antwoorden op mijn vraag, en niet voor loze opmerkingen. |
Citaat:
|
Maar ik ben bijna 'volwassen' dus blijf ik aardig reageren :D
Nog iets, zijn die utp kabels cross kabels of zijn het gewone kabels? |
En kijk eens of je niet werkende computer een IP heeft gekregen. Indien dat niet zo is, moet je eens kijken of DHCP aan staat (dat kun je meestal in de configuratie van je router vinden).
En ondersteunt je hub geen DHCP, dan wijs je je computer een IP adres toe. |
Citaat:
beetje 'grappen' lopen maken, maar niks nuttigs zeggen. niet zo happen dus het zijn utp kabels btw, en ik heb dus geen router |
maar zijn het cross of straight utp kabels?
kijk ff naar de doorzichtige stekkertjes aan te einde van de kabels, daar zie je een aantal kleurige dingetjes. liggen die aan beide kanten van de kabel in dezelfde volgorde of niet? heb je btw meerdere utp-kabels tussen de niet werkende pc en de hub geprobeerd, kabel zou kapot kunnen zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
nogmaals : ik heb het over de reactie van Agamemnon. als je toch je frustratie's kwijt wil, doe het dan niet hier. |
Citaat:
(ook al werkt het vaak wel) je neemt dan twee IP adressen in gebruik als beide computers tegelijk aanstaan, en daar is meneer Chello heeeeeelemaal niet blij mee. Beter is om, als je Windows 2000 of XP hebt, de modem daar op aan te sluiten, en de andere computer met een crossoverkabel op een (tweede) netwerkkaart in de 2000/XP computer aan te sluiten, en internet te delen. Die hub gooi je dan voorlopig in de kast.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
kan iemand me hiermee helpen? |
Citaat:
|
Citaat:
maar nu heb ik nog een probleem, na één dag met een netwerk die 'goed' werkte, crasht mijn oude pc, en als ik hem wil opstarten kan hij Primary Slave niet vinden en geeft ie een Hard Disk Failure :s kan mijn hdd nog redden? en zou het wel goed werken met een nieuwe/goede hdd? |
kabeltje uittrekken, opnieuw erin proppen (aan twee kanten).
Zoniet... snel kopietje maken als dat nog kan. edit: niet kapot maken, kijk of je geen pinnetjes platbuigt. |
of nieuwe ide kabeltjes kopen...of die van de andere pc erin stoppen, dat scheelt geld..
|
kan de hdd zelf niet kapoet zijn?
|
kan ook, daarom moet hij het evne met een werkende kabel uit zoeken, dan weet je het snel genoeg..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06. |