![]() |
jonger zusje, wordt voorgetrokken..
ik heb een zusje van 10 en die wordt echt onwijs voorgetrokken, mijn vader gelooft haar altijd eerder dan mij enzo...
heeft iemand hier ervaring mee en wat doe je er tegen? |
misschien ben je een buitenechtelijk kind, zou dat kunnen?
|
of heb je een handicap?
|
Er iets van zeggen.
|
Ik weet wat je bedoelt. Ik heb ook zusje van 10 en het is Lizzie voor en lizzie na altijd wat zij wilt krijgt ze. Als ze zakgeldverhoging wilt krijgt ze dat en als ik het vraag is het altijd :" NEEEJ!!!" zo zijn ouders ze besteden meer aandacht aan hun jongste kind.... zo ouders zo zusje (ofzoiets :p )
-x-lins |
Ik heb er ervaring mee, niet met zusjes van 10 (ook wel, maar goed), maar wel met jongere zusjes die worden voorgetrokken. 't is klote, maar het is niet anders. Volgens mij is het idd 'normaal' dat ouders hun jongste kind voortrekken. Wat doe je er tegen? Niks. Of het idd een keer met je ouders bespreken.
|
ja, dat ken ik niet heb wel jonger zusje maar die is nog maar 16 maanden :o niet dat dat er toe doet
maar mijn jongere broertje was onschuldiger dit en dat en werd altijd voorgetrokken hij deed nooit wat enzow heel vervelend maare na verloop van tijd gaat dat weer over... uhm jaartje of 3 :bloos: :P Je kan proberen met je ouders te praten, maar zij zien vaak het probleem niet. Ze hebben vaak het gevoel dat ze jullie gelijk behandelen! Ouders hebben dat simpel weg vaak niet door... :( |
Gelukkig ben ik thuis altijd het jongste kind geweest :cool: (hmm nu een kleinkind dus die gaat altijd voor, maar dat geeft niet want die is lief)
Waar maak je je druk om? Zakgeldverhoging? ga werken voor je geld? Aandacht? zorg dat je op een andere manier aan aandacht komt (wel positief) |
Citaat:
|
heb ik ook last van :S
|
Is overal wel wat denk ik..
Is simpelweg nix aan te doen, het niet meer aantrekken en gewoon verder zeuren om wat JIJ wil? ( aka bespreken) |
*is zelf het jongere zusje* :evil:
|
Achja, het ene kind komt om van de honger, het andere heeft een zusje dat wordt voorgetrokken.
Get over it. |
Citaat:
Maar ik werd niet echt voorgetrokken... maar toen ik bv. 10 was, kreeg ik wel meer dan mijn zus toen zij 10 was. We schelen zes jaar, en in zes jaar was het inkomen van mijn ouders flink verandert, waardoor ze mij meer konden geven. Maar mijn zus heeft ook wel weer meer voordelen gehad op latere leeftijd.. dus uiteindelijk klopt het wel. Maar goed, als er bij jou echt niets van klopt, ga er dan serieus over praten met je ouders. En probeer rustig te blijven, als je volwassen met ze praat, luisteren ze beter dan wanneer je gaat schreeuwen of onredelijk gaat doen. Zet alles eerst voor jezelf op papier, zodat je iig weet waar je naartoe wil. Voorbereiding kan geen kwaad :) |
Citaat:
Maar ik was (ben) thuis altijd de jongste geweest en werd idd ook altijd voorgetrokken. Heeeeeerlijk. Maar goed, mijn broer had ook altijd alles gedaan wat ik beweerde dat ie gedaan had, dus van oneerlijkheid kan je niet spreken :p |
Tja.. als oudste kind moet je altijd een beetje de grenzen van je ouders verruimen lijkt het wel. Doordat ik vroeger zovaak ruzie heb gehad over wat ik wel en niet mocht, mogen mijn broertjes nu misschien meer.
Verder merk ik het wel een beetje bij mijn jongste broertje, iedereen ziet hem nog een beetje als klein kind, terwijl hij toch al dertien is, puur omdat hij de jongste is en altijd zal zijn... Daarom wordt hij ook nog wel een beetje meer beschermd en verwend door mijn ouders.. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben ook de jongste, en werd vroeger ook vaak wel voorgetrokken en kreeg misschien wat meer aandacht. Dit kwam ook omdat ik gewoon erg rustig was en m'n broer (3 jaar ouder) altijd problemen veroorzaakte.
Maar nu krijgt hij zijn revanche omdat hij niet meer thuis woont, en ik dus m'n ouders continu op m'n dak heb ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn broer was heel rustig, was er in 6 jaar school nog nooit uitgestuurd en was slechts 1 (!!!) keer te laat gekomen. Hij ging nooit uit enz. En toen kwam ik: in het eerste jaar d'r al uitgestuurd, vaak genoeg te laat gekomen wat resulteerde in corvee, ik wilde uit met m'n vriendinnen enz. Juist omdat mijn broer overal zo netjes in was vonden ze dat van mij extra erg, terwijl als de eerst dit gedrag al had vertoond dan hadden ze het als 'normaal' gezien. |
dat heb ik ook en ik kan me er af en toe zooo aan irriteren dat mijn broertje zo vaak gelijk krijgt. ook toen ik 14 was moest ik kwart over 9 naar boven. hij is nu 14 en moet kwart voor 10, vaak 10 uur. opeens kan dat nu wel. tzal wel.
maar mijn broertje heeft adhd dus als hij t zelfde fout zou doen als ik zou het bij hem veeel minder erg zijn "want hij heeft adhd". standaard... hij heeft het wel door en gebruikt het regelmatig :mad: maar goed, als ik er tegen me moeder zeg vindt ze dat ik me niet aan moet stellen. tsja... ik denk dat je kan proberen erover te praten en als dat niet werkt gewoon niet opletten, en afreageren op wat anders. houd er rekening mee, dan kom je ook minder in botsing... moeilijk maar toch. succes! |
Citaat:
|
Citaat:
|
pf, misschien vindt dat zusje het wel helemaal niet leuk om voorgetrokken te worden en heeft ze te kampen met een reuzegroot trauma daardoor
leef je eens in de situatie van 'n ander, snoodaard |
Citaat:
En als je 'inleven in de situatie van de ander' zo hoog in het vaandel hebt, dan moet je zelf misschien het goede voorbeeld geven? Jouw post laat alleen maar zien hoe het niet moet. (De mijne overigens ook, maar dat is met opzet.) |
Citaat:
|
Citaat:
ben zelf ook de jongste, heb niet echt het gevoel dat ik word voorgetrokken ofzo.. en als dat wel zo is, dan maakt mn zus er niet zo'n probleem van volgens mij.. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54. |